2019-10-25, 16:58
Bannlyst
Hej,

Jag har just flyttat in till ett ställe där både möbler och köksutrustning finns med.

Problemet är att jag inte har något lock på stekpannorna som finns i huset, när jag t.ex. steker saker i stekpannan. Jag har försökt att lägga över en annan lite större stekpanna över för att bevara ångan, men med dåligt resultat. Vätskan åker ut alldeles för fort, eftersom det inte sluter tätt.

Min fråga till er. Jag har läst lite om traktörpannor. Dom fungerar tydligen både som stekpannor ock kokpannor och kan dessutom oftast användas i ugnen så länge handtaget är brandsäkert.

Det låter ju kanonbra. Men vad tycker ni? Stekpanna med lock, eller traktörpanna med lock?
Citera
2019-10-25, 17:11
Medlem
gurkmajjas avatar
Traktörpanna är väldigt användbart. Särskilt om dina andra stekpannor tar stryk av att gå med vätska i. Jag gör ofta korv stroganoff och liknande i traktören.
Citera
2019-10-25, 18:15
Medlem
Pestoleras avatar
Rekommenderar en tryckkokare i kombo med traktör då är du hemma.
Citera
2019-10-25, 18:24
Medlem
TechGuys avatar
Min Lodge i gjutjärn har ersatt alla mina pannor/kastruller.

https://shop.lodgemfg.com/deep-skill...mbo-cooker.asp

Kör bara min Lodge traktörspanna nu. Helt underbar.
Du kan göra Allt med den, förutom tryckkok.
Tryckkokaren min är Tefal och är ovärderlig vid bönor när jag ej känner för att koka dem i 10 timmar.

Köp en Lodge . 1000 kronor och håller i all evighet. Var noga med att hålla den inoljad bara.
Citera
2019-10-26, 06:31
Bannlyst
Tack för bra svar alla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här