2019-10-27, 22:30
Moderator
OT raderat. Tråden handlar om Snowden och hans sökningar i hemliga dokument.
Ta diskussionerna om "klimatbluffen", "911", "Chemtrails" och allt annat som Snowden har sökt på i sina respektive trådar.

Det blir väldigt rörigt om alla dessa ämnen ska tas i repris i denna tråd.

/Moderator
Citera
2019-10-28, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om vi antar att han hade tillgång till ALLT hemligstämplat CIA-material - varför söker han på trams om aliens och månlandningen och inte relevanta grejer som Jimmy Hoffas försvinnande och mordet på John F Kennedy? Det är möjligt att han gjorde det också men berätta om det isf...

Graden av dokumentation är nog olika om NSA-chefen får order från presidenten att använda en en del av sin budget till verksamhet som strider mot konstitutionen, jämfört med om NSA-chefen planerar att skjuta presidenten.
Personligen hade jag inte dokumenterat någonting alls om jag planerat att mörda den amerikanska presidenten, även om det inneburit att jag hade fått finansiera operationen utanför budgeten.
Citera
2019-10-28, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är Snowden fullständigt utblottad - eller varför ställer han upp i såna här patetiska sammanhang??

Han nämner i början av intervjuen att det är så han tjänar pengar. Det är nog knepigt för honom att ta ett vanligt jobb, risken att någon av arbetskamraterna blir sugna på att knalla över till amerikanska ambassaden och rapportera var han bor och arbetar är överhängande.
Citera
2019-10-28, 11:43
Medlem
Koettbullens avatar
Komiskt att konspirationstrollen hellre tror på Alex Jones, själva definitionen av kontrollerad opposition, framför Snowden som jagas av CIA och deep state.

USA tvingade till och med ned planet med Bolivias president för att försöka gripa Snowden (som nu gömmer sig i Ryssland!)

Klart som fan att USA landade på månen, att aliens är påhitt och att chemtrails inte existerar. Man måste ha levt några år i en tät haschdimma för att ens påstå motsatsen.
Citera
2019-10-28, 13:43
Medlem
CSHamiltons avatar
Faktumet att Snowden lever ar en garanti pa att han ar kopt. Det finns ingenting som kommer ur hans mun efter att han lamnade USA som en forradare som skulle pa nagot satt vara objektivt.

Forstar ni inte att han dagligen maste salja information for att uppratthalla sitt levende i Ryssland?

Tror ni att Ryssland skyddar snowden ur ren barmhartighet?

Mycket av det han sager nu och som han saljer kommersiellt kan vara sant, men argument i form av "han har ingen anledning att ljuga" ar helt makalost efterblivet. Kan alla pa flashback sluta lida av downs syndrome och utveckla nagon slags kallkritik?

/C
Citera
2019-10-28, 13:44
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Komiskt att konspirationstrollen hellre tror på Alex Jones, själva definitionen av kontrollerad opposition, framför Snowden som jagas av CIA och deep state.

USA tvingade till och med ned planet med Bolivias president för att försöka gripa Snowden (som nu gömmer sig i Ryssland!)

Klart som fan att USA landade på månen, att aliens är påhitt och att chemtrails inte existerar. Man måste ha levt några år i en tät haschdimma för att ens påstå motsatsen.

Jagas av deep state?

Snowden hade varit dod pa fem sekunder om nagon slags "deep state" ville ha honom dod.

/C
Citera
2019-10-28, 13:59
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hex30
Han hade inte majestic12 nivå på sin säkerhetsklassning så självklart fick han inte sanningen i sina sökningar.

Svenska poliser kan inte gora slagningar utan att de loggas och maste kopplas till en utredning. Ingen utredning? = sparken.

Manga har tror pa allvar att en CONTRACTOR utan en gymnasieutbildning, som blev utsparkad fran armen for att han var samst som sen blev webdesigner och lyckades komma in pa CIA/NSA pa ett bananskal satt under natterna i Langley och sokte pa dittan och dattan utan att det loggades eller att han for den delen fick tillgang till "sanningen".

Lyssnade pa lite mer an halva JRE innan jag dog av skratt over hur pinsam Snowden ar. Snacka om megalomania.

Killen tror att han nadde nagon javla elit-enhet vars utbildning var varre an for NOC individer.
Dar han kunde chilla runt pa Langley mitt i natten och gora lite som han ville, for han var ju saaaa tekniskt kunnig.

Var rekryterar CIA fran? MIT, YALE, HARVARD eller en high school dropout som blev utsparkad fran armen omgande da hans ben gick sonder av att ga lite i trask. (dummaste skiten jag nagonsin hort att Snoweden skulle tillhort en enhet som rekryterade till Special Forces) Ungefar som att pasta att man kan skickas till ett SEAL TEAM direkt efter GU. - Ingen som lyssnar pa hans smorja och skrattar?

Har har vi en loser konsult som inte kunde fa ett jobb inom CIA/NASA direkt. Armen ville inte ha med honom att gora. Han blir upplockad av en rekryteringsfirma som kastar lite skitjobb till honom. Han missbrukar sin clearance (som han formodligen fick da hela hans slakt jobbade federalt, dvs. han ansags inte vara en sakerhetsrisk) och sprider information om att CIA/NASA loggar information som de inte far.

snark.

/C
Citera
2019-10-28, 14:04
Medlem
Apologists avatar
Snowden är inte smart nog.

William Cooper som jobbade för militären o blev mördad var smartare.
Han insåg i ett senare skeende av livet att vissa dokument var ditplacerade för honom att läcka.
Därav mördade de honom när han analyserade fram sanningen.

En del av informationen Snowden fick var nog ditplacerade.
Citera
2019-10-28, 16:36
Medlem
-Zingaja-s avatar
Ska erkänna att jag inte läst så mycket om honom så kan inte den här historian så bra, vad som har hänt o.s.v...

Försökte se Joe rogan avsnitten men gick ju inte, killen malde på likt en äkta mytoman med noll självinsikt om när man ska hålla käften

Men ok, Snowden är alltså en misslyckad loser som det har gått dålig för i skolan som sedan bygger hemsidor, som av en slump i princip får den högsta security access
som man kan få i princip, Dessutom HELT OERFAREN av gäller militära jobb?
Men han blev ju betrodd för hans familj är betrodd? herregud!

Han sitter helt ostört och sitter söker på ufon och andra smarriga konspirationsteorier.
Om du frågar mig, om jag hade fått bestämma så hade jag sett det som en "ganska" stor säkerhetsrisk att låta en ung pojkspoling som byggt hemsidor få den högsta högsäkerhetsrangen att han kan i princip helt ödelägga krossa, usa:s underrättelsetjänst på egen hand. Det tror folk på?

Snowden riskerade allt "familj, jobb karriär, sitt liv etc för denna historia som han "avslöjade"

Vad var det han riskerade allt för att avslöja? Usa har avancerade tekniker för att spionera på princip alla? Var det någon som betvivlade det innan snowden "avslöjade"?
Han har säkert haft ett bra jobb, men låååångt ifrån den rang han påstår ha.

Vad mer har han avslöjat som är värt nåt? Har han sagt någon om roosevelt kraschen? phoenix light? UFO incident 1952? Jobbade Bob Lazar på s-4 etc, han är ju trots allt en lika känd visselblåsare som snowden är

Men det vill inte Snowden avslöja för han är egentligen en snäll visselblåsare eller så vet han inte ett skit kanske
Senast redigerad av -Zingaja- 2019-10-28 kl. 17:23.
Citera
2019-10-28, 17:14
Medlem
Thurizas-09s avatar
Snowden kan väl som bäst ses som en sorts säkerhetsventil. Han uppmärksammades lägligt och togs välvilligt under vingarna av totalt okritiska journalister.

Han har egentligen aldrig avslöjat något av vikt och på intet sätt utgjort en "visselblåsare" överhuvudtaget. Att läcka sådant som redan är allmänt kännt utgör knappast en nagel i ögat på makten.

Pengarna som kommer att rulla in på hans böcker och framträdanden indikerar snarare att han är en betald del av det system som han säger granska och avslöja.

Han har nu lärt oss att det finns dokument han suttit och glott på som fastslår att t.ex. månlandningarna faktist ägt rum. Varför någon skulle hemligstämpla ett sådant dokument överhuvudtaget återstår dock att besvara.

Det är uppenbart att dynghögen i fråga är tillsatt att vinna förtroende från kritiskt tänkande för att sedan desarmera dem. Kan egentligen inte vara mer uppenbart. Dessvärre har en del likt trådstartaren köpt hela paketet och säger sig nu vara omvänd. Hoppas handen värmer kuken där hemma framför datorn...

Alla med någon sorts insikt inser ju att han vore fimpad för länge sedan och totalt bortretucherad ur historien om han åstadkommit det han hävdar.

En självklar kandidat att sitta och babbla i värmen i viken värdelös amerikansk "talkshow" som helst, eller varför inte gästa Malou eller vad fan hon nu heter i Sverige...
Senast redigerad av Thurizas-09 2019-10-28 kl. 17:30.
Citera
2019-10-28, 18:59
Medlem
Vete fan vad ni svamlar om, jag säger inte att han ljuger.
Jag säger inte att aliens finns.
Jag säger inte att aliens inte finns.

Jag säger att bara för att HAN inte haft TILLGÅNG till dokument som BEVISAR existens/USA medverkan så betyder det INTE att det inte finns.

Han kanske bara inte haft tillgång till dessa dokument som bevisar det.

Svårt att förstå?
Herregud.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Det finns ingen annan heller som har tillgång till hemlighetsstämplade dokument om aliens, i alla fall ingen dokumentation som bekräftar aliens. Ett tips är att du gör din hemläxa inom astrofysik och evolution, så kanske du förstår varför liv är så sällsynt som det är, intelligent liv ännu ovanligare, och att korsa de avstånd som krävs för att nå jorden, inte är en walk in the park, och helt enkelt inte värt mödan.

Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Och om Snowden hade haft tillgång till arkiv Y skulle ufomaterialet kräva access Z osv? Någon gång tar spelplanen slut, det finns inte tillräckligt med målstolpar kvar att flytta när tillräckligt många människor faller bort via säkerhetsklassningarna. Vem är superadmin och hur lyckas denne dupera precis alla andra?
Citera
2019-10-28, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Vete fan vad ni svamlar om, jag säger inte att han ljuger.
Jag säger inte att aliens finns.
Jag säger inte att aliens inte finns.

Jag säger att bara för att HAN inte haft TILLGÅNG till dokument som BEVISAR existens/USA medverkan så betyder det INTE att det inte finns.

Han kanske bara inte haft tillgång till dessa dokument som bevisar det.

Svårt att förstå?
Herregud.
JAG FÖRSTÅR. DET ÄR DU SOM ÄR FÖR DUM FÖR ATT TA IN VAD JAG SKRIVER.
Du försöker med en dåres envishet trycka in aliens i universums minsta sammanhang, när det är sinnessjukt mycket mer rationellt att anta att aliens inte någonsin varit närheten av oss just pga universums storlek. Bara för att det finns en byrålåda som Snowden inte har access till betyder det inte att lådan innehåller den heliga graalen. Inte aliens, inte Jimmy Hoffa, inte ens grannens bortsprungna katt... Torka bittertårarna och acceptera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in