Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-16, 18:35
  #169
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Var det inte detta företaget vars prototyp bara var en liten elbil från Alibaba med deras logga på?
Citera
2022-03-16, 18:36
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Snyggaste och modernaste elbilen hittills.
Jag hade helt klart kunnat tänkt mig en sådan, riktigt fräck bil tycker jag.

Regeringen hade kunnat rädda bolaget!
Istället valde de att sänka bensinskatten för 4 Miljarder kronor..

De hade ju aldrig någon substansiell bil att komma med. Var bara en mockup de visade. All det var en elbil de ville bygga spelar mindre roll, det kunde varit vilken produkt som helst och det hade gått likadant. Men antagligen var det lättare att få investerare till en elbil.
Citera
2022-03-16, 19:07
  #171
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Uniti One är en Lundabaserat bolag som utvecklar och säljer elbilar.

2018 tog företagets pengar slut, enligt deras egna årsredovisning, men de fick en liten injektion
via crowdfunding. Pengar som knappt borde räcka till lönerna under 2019.

För andra gången har de nu tagit in förhandsbeställningar och sålt över 1 000 bilar.

Priset på bilen är 168 000 kr, men redovisas efter miljöbonus som inte är givet.

Dessutom blir man av med minst 50% av sin insättning, mer såklart om bolaget går i konkurs. Citat:

”Alla kunder som placerar en helt återbetalningsbar insättning på 50% före 30 november 2019 erbjuds en plats i Unitis exklusiva ”Founders Club” som ger tillgång till exklusiva erbjudanden, gratis mjukvaruuppdateringar för resten av livet och mycket annat som kan göra livet enklare och mer komfortabelt. Inom de kommande veckorna kommer Uniti även att öppna upp möjligheten till bilfinansiering för kunder som föredrar detta.”

Källa: https://www.uniti.earth/se/2019/10/1...torbritannien/

Mig veterligen finns bara en prototyp på bilen. Någon bilproduktion finns inte, men det går bra att motbevisa mig. Enligt redovisningen har man flyttat till mindre lokaler i Lund ”enligt strategin”, och vad företagets filiar i Norfolk sysslar med är högst oklart.

Jag noterar att de flesta anställda verkar stanna något halvår, förutom grundare.

Är detta en scam av gigantiska mått, ridandes på den Gröna Vågen, eller är det så här framtidens bilförsäljning går till?


https://www.uniti.earth/se/


Gratulerar, du verkar ha fått rätt!
Citera
2022-03-17, 07:39
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gliderposoder
Tänkte väll

Till topic:

Vad tror ni resultaten blir nu? Kommer han ducka på öarna i sin båt eller kommer han ens få något på sig?

Beror nog dels på hur mycket pengar han har. Har han råd att gömma sig kommer han göra det. Eller köpa sig fri från alla anklagelser/brott.
Citera
2022-03-17, 07:51
  #173
Medlem
Det är nog som många skriver någonslags scam.
Bilen ser ut som man maskerat en mopedbil, till en elbil. En låtssas bil
Själv gillade jag en "elbil" 3 hjuling. Som var på utveckling.
Fordonet såg ut som Stig Helmers 3 hjuling, fast nu uppdaterad mer modern, teknik. Den bara försvann...
__________________
Senast redigerad av jan2021 2022-03-17 kl. 07:54.
Citera
2022-03-17, 08:12
  #174
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det var väldigt trist,, det var en riktigt snygg modern småbil!
Herregud och jösses.

Det har aldrig funnits någon bil.

Bara pladder och undanflykter från den tröttsamme australiensaren som våra idiotiska journalister gått på igen och igen.

Det. Har. Aldrig. Funnits. Någon. Bil.
Citera
2022-03-17, 08:22
  #175
Medlem
Facades avatar
Så här har vi ett bolag med en vision.
De har sedan 2017 ej kunnat producera någonting av reellt värde.
Varför ska staten gå in och supporta det!? Ingenting jag vill att skattepengarna skall gå till.
Citera
2022-03-17, 22:30
  #176
Moderator
Gromguttens avatar

Infogat i existerande tråd.

/Mod
Citera
2022-03-18, 07:49
  #177
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
BAB7 är ingen bilmänniska. Han Tycker Zoe är väldens bästa bil, så det kanske är förståligt att han gillar denna skapelse? Släpp det och låt BAB7 hallucinera vidare.
Han är ett troll, så låt honom stå obesvarad.
Unity var en ren bluff eller inbillning från en narcissist med megalomani.
Citera
2022-03-18, 20:28
  #178
Medlem
grundaren är o seglar i karibien
Citera
2022-03-21, 09:40
  #179
Medlem
Tidningen Filter har nu gjort en uppföljning: https://magasinetfilter.se/granskning/uniti-filter/
De har varit i kontakt med förskottsbetalare som betalat in 140 000 kr och inte fått återbetalning, trots att Lewis Horne sa till Filter att alla förskott var återbetalda. Bilen som visades på MediaMarkt och på lanseringen 2017 hade en drivlina köpt på kinesisk webshop och bromsar från en släpvagn.
Vinnova och Energimyndigheten lurades med projekt som aldrig genomfördes - pengarna gick till annat, anställda uppmanades av Lewis Horne att skriva fejkade projektrapporter.
Citera
2022-03-24, 18:23
  #180
Medlem
Bra uppföljning av Filter.

Är polisen och myndigheterna efter Lewis nu eller vad händer härnäst? Borde inte vara bli ”locket på” eller??

Ser på LinkedIn att en kines vid namn Jing Li, som nu jobbar på Husqvarna varit Lewis rådgivare.. har inte läst något om denne man i Filter. Hade varit intressant att veta vilka råd Herr Li gett honom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback