2019-10-28, 09:47
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hehe, den tog visst.

Alla jag känner till som pratar pengar och inkomst för att hävda sig är mycket små människor. Det lutar åt att du inte är undantaget som bekräftar regeln.

Allt du har skrivit så här långt i denna tråd lyser av okunskap i ämnet. Topic är inte Lund NoGo zon:s aktieaffärer, eller vad Lund NoGo zon röstar på. Inte heller var No Go zon har vuxit upp.

Du duckar alla frågor. Den jag är mest angelägen om att få svar på är den om att du baserar dina ”råd” till alla att sälja sina innehav på fakta. Vilka fakta är det du har om framtiden?

Hyckleriet består av att tycka att vissa spekulationer är mer ok än andra. Människor har spelat bort sina liv på börsen sen begynnelsen. Men det är ok, för det tycker Lund NoGo zon.
Hela ditt eget inlägg är off topic?

Skillnaden mellan att köpa aktier och bitcoin är stor. Om du äger aktier så äger du en del av ett företag, och hjälper det företaget genom att indirekt låna ut dessa pengar. Det finns inga likheter om du tänker efter.

Lustigt att du använder formuleringen "spela bort sina liv på börsen" i en tråd om bitcoin. Du håller alltså med om att folk kan spela bort sina liv på bitcoin. Jag försöker hjälpa dem medans du tycker det är OK att de förlorar allt. Bra insats av dig.

Nu åter till topic.
Citera
2019-10-28, 09:50
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det kommer att bli dyrare att tävla om att mina Bitcoin. i maj 2020 kommmer halveringen, många kanske ger upp och slutar mina. Se det som att en oljekälla börjar bli tom och man måste pumpa hårda, inget naturligt övertryck, och mindre kommer upp.
Med tanke på uppgången de senaste 3 åren så klingar ordet "halvering" lite klent tycker jag. Vi pratar om en gambling som kan sjunka 90% utan problem. Såg du min graf tidigare i tråden, kända bubblor i världshistorien? Stegringen på bitcoin slår allt och dess graf liknar Burj Khalifa på pricken.
Citera
2019-10-28, 09:51
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Struntprat! Är många olika faktorer som sätter minimipriset på varor, profit är ofta mer viktigt än energiåtgången och nej miningen kommer inte avta om något år I alla fall inte om ALLA Bitcoin ska minas.

Du skriver att förtjänsten är viktigare än produktionskostnaden. Då föreslår jag att du börjar med att berätta hur man lyckas få förtjänst på en produkt där produktionskostnaden överstiger priset?
Citera
2019-10-28, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Dåligt formulerat av mig. Det jag menade var att du ej kan skapa bitcoin on demand.
Andra ryptovalutor kan man skapa på demand och det går även att ta lån i "Bitcoin så vad är egentligen så unikt?

"A Bitcoin loan is a traditional loan that's just like the one offered by banks. Users can borrow money by keeping their Bitcoins as collateral, which has to be paid back with interest over the predetermined time period."
Citera
2019-10-28, 10:51
Medlem
WhiskeyTangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Med tanke på uppgången de senaste 3 åren så klingar ordet "halvering" lite klent tycker jag. Vi pratar om en gambling som kan sjunka 90% utan problem. Såg du min graf tidigare i tråden, kända bubblor i världshistorien? Stegringen på bitcoin slår allt och dess graf liknar Burj Khalifa på pricken.

Med halveringen menas att den monetära inflationen sjunker från dagens 3,6% till 1,8% och Bitcoin kommer att få ett Stock to Flow-värde i klass med guld. Dessa halveringar sker var fjärde år, nästa ser ut att ske i början av maj nästa år.

https://digitalik.net/btc/
Citera
2019-10-28, 10:52
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Andra ryptovalutor kan man skapa på demand och det går även att ta lån i "Bitcoin så vad är egentligen så unikt?

"A Bitcoin loan is a traditional loan that's just like the one offered by banks. Users can borrow money by keeping their Bitcoins as collateral, which has to be paid back with interest over the predetermined time period."

Dragningskraften till Bitcoin (relativt andra krypto) består av två delar:

1. Marknadspionjärer - god spridning
2. Begränsad upplaga (maxar väl kring 21 miljoner st)

Det är punkt 2 som gör Bitcoin oanvändbar som global handelsvaluta eftersom det med tiden och vid specifika tillfällen kommer uppstå likviditetsproblem. Som exempel finns ca 18M Bitcoin på marknaden just nu till ett pris av cirka $9.5k. Totalt värde $171GUSD. Detta motsvarar M3-värdet på Bitcoin (tar du lån med Bitcoin som säkerhet får du inte ut Bitcoin).

M0 dollar är cirka $1500GUSD. USD upplever just nu likviditetsbrist i sådan mån att FED måste ge ut miljarder dollar dagligen för att täcka efterfrågan på marknaden för att inte reporäntan ska sticka iväg mot himmeln.

Med detta i åtanke så inser man att Bitcoin aldrig kommer kunna bli en världshandelsvaluta om den inte förändras i sin grund. Vilket för med nästa problem. Förändras den i sin grund (max 21 miljoner i cirkulation) finns det absolut inget som backar dess värde relativt andra kryptos. Varför den då kommer rasa.
Citera
2019-10-28, 11:33
Medlem
WhiskeyTangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Dragningskraften till Bitcoin (relativt andra krypto) består av två delar:

1. Marknadspionjärer - god spridning
2. Begränsad upplaga (maxar väl kring 21 miljoner st)

Det är punkt 2 som gör Bitcoin oanvändbar som global handelsvaluta eftersom det med tiden och vid specifika tillfällen kommer uppstå likviditetsproblem. Som exempel finns ca 18M Bitcoin på marknaden just nu till ett pris av cirka $9.5k. Totalt värde $171GUSD. Detta motsvarar M3-värdet på Bitcoin (tar du lån med Bitcoin som säkerhet får du inte ut Bitcoin).

M0 dollar är cirka $1500GUSD. USD upplever just nu likviditetsbrist i sådan mån att FED måste ge ut miljarder dollar dagligen för att täcka efterfrågan på marknaden för att inte reporäntan ska sticka iväg mot himmeln.

Med detta i åtanke så inser man att Bitcoin aldrig kommer kunna bli en världshandelsvaluta om den inte förändras i sin grund. Vilket för med nästa problem. Förändras den i sin grund (max 21 miljoner i cirkulation) finns det absolut inget som backar dess värde relativt andra kryptos. Varför den då kommer rasa.

En bitcoin kan för närvarande delas i upp till åtta decimaler, alltså hundra miljoner delar. Om dessa hundramiljonte-delar av en bitcoin någon gång i framtiden blir så dyra att de blir opraktiska att handla med så kan denna begränsning lätt och okontroversiellt utökas så att vi får ännu mindre enheter att handla med. Notera att vi då alltså inte skapat mer bitcoin, endast utökat minsta möjliga fraktion av en bitcoin.

Hur många bitcoin som är i omlopp är alltså inte en begränsning för hur mycket handel som kan ske, likviditeten begränsas snarare av market cap.
Citera
2019-10-28, 11:50
Medlem
Årets överdrift
Citera
2019-10-28, 12:24
Medlem
HarrySvenssons avatar
Bra counter indicator när det domedagspostas på facebook, då vet man att man ska gå all in!
Citera
2019-10-28, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySvensson
Bra counter indicator när det domedagspostas på facebook, då vet man att man ska gå all in!

Vad är det för domedagsposter?
Citera
2019-10-28, 14:08
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango
En bitcoin kan för närvarande delas i upp till åtta decimaler, alltså hundra miljoner delar. Om dessa hundramiljonte-delar av en bitcoin någon gång i framtiden blir så dyra att de blir opraktiska att handla med så kan denna begränsning lätt och okontroversiellt utökas så att vi får ännu mindre enheter att handla med. Notera att vi då alltså inte skapat mer bitcoin, endast utökat minsta möjliga fraktion av en bitcoin.

Hur många bitcoin som är i omlopp är alltså inte en begränsning för hur mycket handel som kan ske, likviditeten begränsas snarare av market cap.

Din förklaring är en oxymoron.
Citera
2019-10-28, 14:16
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySvensson

😁😁😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in