2006-03-15, 15:41
Medlem
alice underlands avatar
Sorry alice , att kalla dig träskpadda var inte menat som ett personangrepp. Mer ett konstaterande av faktum.-Softie

Så kära ”Alice underland” såtillvida du inte har stenkoll på din hormon/kromosom/ BSTc : status så är risken att en träskpadda som du kastar sten i glashus rätt stor -softie

Vilken inre genitala en träskpadda som du är i besittning av låter jag nog vara öppet för spekulation. .-softie

Dessa och mfl otrevligheter får jag kastat i ansiktet av en person jag OBS!! inte ens Tilltalat eller svarat.Jag rpar post och får följande svar i tåden av lady tiera obs ej pm:
det är tillåtet att kalla folk för träskpadda och ha en hetsig debatt så länge det är ontopic.

slåss på mina damer och herrar, undivk att rp:a mer om det inte är grova saker eller ot som förstör tråden.

Jag vill protestera mot detta och även påpeka att LT har ett visst agg till mej sen jag registrerade mej.
Sjaskigt från början till slut.
Tack för mej.
2006-03-15, 15:43
Medlem
Man kan inte bli älskar av alla. Många som stör sig på mig men, det är bara leva vidare :/
2006-03-15, 16:13
Medlem
Ninjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alice underland
Sorry alice , att kalla dig träskpadda var inte menat som ett personangrepp. Mer ett konstaterande av faktum.-Softie

Så kära ”Alice underland” såtillvida du inte har stenkoll på din hormon/kromosom/ BSTc : status så är risken att en träskpadda som du kastar sten i glashus rätt stor -softie

Vilken inre genitala en träskpadda som du är i besittning av låter jag nog vara öppet för spekulation. .-softie

Dessa och mfl otrevligheter får jag kastat i ansiktet av en person jag OBS!! inte ens Tilltalat eller svarat.Jag rpar post och får följande svar i tåden av lady tiera obs ej pm:
det är tillåtet att kalla folk för träskpadda och ha en hetsig debatt så länge det är ontopic.

slåss på mina damer och herrar, undivk att rp:a mer om det inte är grova saker eller ot som förstör tråden.

Jag vill protestera mot detta och även påpeka att LT har ett visst agg till mej sen jag registrerade mej.
Tack för mej.

Därtill vill jag ju tillägga att vid ett tillfälle där du och jag hade meningskiljaktligheter (om än på ett plan som handlade om ämnet vi debatterade) valde att använda "ignore" funktionen istället för att fullfölja diskussionen.
Det signalerar inte direkt att du är i stånd att föra en debatt på en vuxen nivå och med anledning av det kan jag till viss del härleda att du blir påhoppad.
När du dessutom skriver inlägg som detta (och kallar andra människor för "patetiska idioter")så betvivlar jag att det är så "synd" om dig. Snarare känns det som att du förtjänar "påhoppen":
Citat:
Du är ju helt labil, djurvän? Ja du tillhör den gruppen av patetiska idioter som anser att djur är mer värda än människor. Du är uppenbarligen ingen människovän. Uhu uhu hur kan man göra så mot den gulliga vovven snyft ja ska slå han uhu.
Motbjudande helt enkelt.

touché
2006-03-15, 16:15
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Tack för mej.
Det bör enligt mig vara så högt det bara går i tak vad gäller personangrepp på FB, så köp en hjälm och gilla läget.

Sen är det ganska meningslöst av dig att skylla detta på LT, att kalla någon för träskpadda bör aldrig rendera i en varning.'

Är du inte en träskpadda?
2006-03-15, 16:46
Medlem
LadyTieras avatar
var glad att jag inte gav dig en tillsägelse för okynnes rp. lite får man tåla när man lägger upp öppet mål i många diskussioner.

skäms på dig vuxna människa.

du går ut med laddade åsikter i ett känsligt ämne.

här är tråden som fröken alice inte länkade till så att de som vill kan bilda sig en egen uppfattning om det hela;

http://www.flashback.org/showthread.php?t=307495
2006-03-15, 17:24
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
... Jag vill protestera mot detta och även påpeka att LT har ett visst agg till mej sen jag registrerade mej.
Tack för mej.
Nu är det ju så att de allra flesta forumdelar har fler än en moderator, således har troligtvis fler än LT ansett att dina RP:s inte bör leda till någon åtgärd. För sakens skull så nämner jag att jag också tycker att "Träskpadda" är inom gränsen för vad vi bör tillåta.
2006-03-15, 19:42
Medlem
Seagates avatar
Det finns många idioter på Flashback, du får helt enkelt ignorera dem

Men jag håller med om att det är fjantigt att kalla folk för "träskpadda", är det inte sådant som främst brukar förekomma på forum för de yngre människorna? Förstår inte vad sådant har att göra på Flashback.

Känns som ett jävla dilemma - i ena hörnan vill man slänga ut alla minderåriga, och i andra hörnan vill man locka till sig dem genom att låta dem skrika av sig utan att det renderar i varningar eller ens tillsägelser.

Summa summarum: Flashback vill locka till sig minderåriga så att de ska få nöjet att slänga ut dem igen.

B.t.w. Ovanstående är bara mina egna teorier och jag kan inte lova att det verkligen är så, det kan finnas andra orsaker bakom det med - även om jag inte kan se dem utifrån den information jag har i dagsläget.

// Farbror Seagate
2006-03-15, 19:57
Medlem
pastorns avatar
http://www.flashback.org/showpost.php?p=3855798&postcount=50
Citat:
Vilka osannolika floskler du alltid rapar upp!

Handen på hjärtat, du tycker inte det finns smidigare sätt att ansluta till en pågående diskussion? Något som skedde på sidan 4 om jag inte missuppfattat något.

Förövrigt anser jag att det ska vara högt i tak här på flashback. Det kan ibland vara lite svårt att sovra igenom personangreppen mot en i jakt på argument som man kan bemöta. Men man ges i vart fall möjlighet att visa sin känslor för den andra personen. Sen efter 3-4 sidor med ren och skär bitchfight så kan det kanske vara på sin plats att moderatorn påminner om topic förstås.
2006-03-15, 20:12
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Det finns många idioter på Flashback, du får helt enkelt ignorera dem

Men jag håller med om att det är fjantigt att kalla folk för "träskpadda", är det inte sådant som främst brukar förekomma på forum för de yngre människorna? Förstår inte vad sådant har att göra på Flashback.

Känns som ett jävla dilemma - i ena hörnan vill man slänga ut alla minderåriga, och i andra hörnan vill man locka till sig dem genom att låta dem skrika av sig utan att det renderar i varningar eller ens tillsägelser.

Summa summarum: Flashback vill locka till sig minderåriga så att de ska få nöjet att slänga ut dem igen.

B.t.w. Ovanstående är bara mina egna teorier och jag kan inte lova att det verkligen är så, det kan finnas andra orsaker bakom det med - även om jag inte kan se dem utifrån den information jag har i dagsläget.

// Farbror Seagate

detta måste ha varit ett av de mest korkade och långsökta inlägg jag läst på flashback på länge. okej att det är yngre personer som använder sig av uttrycket "träskpadda" (även detta ställer jag mej tveksam till) men du menar alltså att flashback vill locka till sig mindreåriga genom att tillåta angrepp som träskpadda? hör du hur jävla korkat det låter?ska flashback sätta stopp för ett ungdomligt språk med motivationen att det lockar till sig ungdomar? jösses..

back onT: jag har läst litegrann av dej alice och att du har en medveten tråkig ton är helt klart, jag lägger därför till ytterligare ett exempel:
http://www.flashback.org/showthread.php?p=3852332#post3852332
2006-03-15, 20:28
Medlem
Un Perros avatar
Jag har sagt det förut - men det finns nog ingen som jag stör mig lika mycket på på Flashback som dig. Framförallt för att du konsekvent häver ur dig ena dumheten efter den andra - och sedan aldrig replikerar på de svar som man ger dig.

Gör alla en tjänst och försvinn härifrån. Du behöver verkligen inte skriva en adjötråd heller - bara sluta skriv här.
2006-03-15, 20:34
Medlem
Lutass avatar
Är det inte dags att regleringen av personangrepp upphör?

Hot, trackasserier och otinlägg (t.ex. inlägg som enbart består av ett personangrepp) ska fortfarande tas bort. Men vad fan finns det för personangrepp som behövs regleras förutom dessa?
2006-03-15, 21:17
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
detta måste ha varit ett av de mest korkade och långsökta inlägg jag läst på flashback på länge. okej att det är yngre personer som använder sig av uttrycket "träskpadda" (även detta ställer jag mej tveksam till) men du menar alltså att flashback vill locka till sig mindreåriga genom att tillåta angrepp som träskpadda? hör du hur jävla korkat det låter?ska flashback sätta stopp för ett ungdomligt språk med motivationen att det lockar till sig ungdomar? jösses..

back onT: jag har läst litegrann av dej alice och att du har en medveten tråkig ton är helt klart, jag lägger därför till ytterligare ett exempel:
http://www.flashback.org/showthread.php?p=3852332#post3852332

Du måste vara en av de mest CP-störda användarna som finns, tihihi mihi, typ, va?

Träskpadda du är, ba!

......Typ.

Tihi! Visst är jag konstruktiv i mitt skrivande till dig? Visst var skriften givande? - Nej, förhoppningsvis har du likartat förstånd som Farbror Seagate och anser det Ej vara speciellt givande/konstruktivt/nödvändigt Nej.

Åter till den andra delen av det logiska förståendet: Givetvis medverkar reglerna till att påverka vilka grupper av besökare ett forum lockar till sig. För att ta ett mycket tydligt exempel; ett forum som förbjuder människor att tala illa om Islam men uppmanar till att tala illa om alla andra religioner drar till sig muslimer. Eller hur?

Förstår Du hur jag tänker just Nu?

// Farbror Seagate
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in