Citat:
Ursprungligen postat av alice underland
Okynne? jag rpade 3 poster. på 1 år på fb har jag sammanlagt rpat ca 10 ggr trots att jag har varit utsatt för oräkneliga oförskämdheter.
Och nu har även två moderatorer uttryckligen sagt att det är helt okej att kalla mej träskpadda, så föredömligt av dej vuxna människa LT.
Ge mej du en tillsägelse, i din tillvaro som kretsar kring fb förstår jag att det skulle vara ett hårt slag.Men frankly my dear I don't give a damn. Detta forum stinker.
Moderatorerna har alldeles för höga tankar om sig själva och sin egen betydelse. Kom ner på jorden va, att vara moderator på fb är inget att skriva hem om. Ni tillbringar alldeles för mycket tid här och har kommit att hamna i vanföreställningen att världen kretsar runt flashback.
Jag vill inte göra dig ledsen Alice, men jag tycker också att det är okej att kalla dig
träskpadda 
. Men det är inget jag rekommenderar någon att göra, för det visar tydligt att man är en dålig debattör när man måste begå personangrepp för att vinna debatten. Se det så istället Alice; endast usla debattörer begår personangrepp på dig

.
Personangreppsregeln har sett lite olika ut genom åren och nu håller vi en ganska tolerant attityd gentemot personangrepp. Du får alltså begå personangrepp i en debatt om du lindar in det lite i topic, men innehåller inlägget bara ett personangrepp utan att vara i närheten av själva ämnet så bör inlägget raderas som OT.
Hallonplutten var en debattör som ständigt begick personangrepp och hellre diskuterade hur korkade hans debattmotståndare är än att bemöta deras argument. En usel debattör med andra ord som inte har här att göra och bannlystes till slut. Det är alltså inte okej, men att vid något tillfälle då och då i en debatt brusa upp lite anses okej. Kom igen nu Alice, kämpa på igen och OM något inlägg bara innehåller ett personangrepp mot dig och inte berör själva sakfrågan, ja då är det ett s.k. OT-inlägg och det kan du rapportera för sådana inlägg ska bort.
Förresten tror jag du har förstått galloppen nu Alice, jag tänker på din motivering om varför du ändrade ditt förra inlägg, för att kalla någon för
forumdivan är väl ändå ett personangrepp?