Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-10-23, 03:23
Medlem
En man har har ”lekt” med en fyrverkeripjäs inomhus och därmed skadats i handen, uppger Aftonbladet. Vad tror vi har hänt? Vem fjuttar på en raket hemma för skojs skull en tisdagkväll?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Jr3K/explosion-i-lagenhet--man-skadad

Citat:
” Larmet kom klockan 01.22 från stadsdelen Sofielund. Polis och ambulans ryckte ut.
– Det är en fyrverkeripjäs som har exploderat inomhus. Det finns inga uppgifter om att det ska vara allvarliga skador, säger Malin Pettersson vid SOS Alarm.
Enligt Sydsvenskan krossades en fönsterruta i samband med explosionen och inne i lägenheten hittade polisen den skadade mannen. Tidningen uppger att han hade lekt med en fyrverkeripjäs som då exploderat i hans hand.’
Senast redigerad av dimensions 2019-10-23 kl. 03:26. Anledning: Länk till artikel
Citera
2019-10-23, 03:25
Bannlyst
Endast i Malmö. Synd att man inte kan få utvisning för att man är totalt jävla dum i huvudet.
Citera
2019-10-23, 03:28
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Endast i Malmö. Synd att man inte kan få utvisning för att man är totalt jävla dum i huvudet.

För en gångs skull känns det väl ändå som att det lika gärna kunde vara ett svenskt fyllekalas som spårat ur - möjligtvis fel dag i veckan, men ändå.
Citera
2019-10-23, 03:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
För en gångs skull känns det väl ändå som att det lika gärna kunde vara ett svenskt fyllekalas som spårat ur - möjligtvis fel dag i veckan, men ändå.
Ett svenskt fyllekalas en tisdagskväll? Det var något nytt.

Det är bara babbar och Mario Balotelli som kan få för sig något sådant här. Att det sker i Malmö av alla rövhål på jorden är väl bevis nog?
Citera
2019-10-23, 03:32
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Ett svenskt fyllekalas en tisdagskväll? Det var något nytt.

Det är bara babbar och Mario Balotelli som kan få för sig något sådant här. Att det sker i Malmö av alla rövhål på jorden är väl bevis nog?

Inte ett vanligt fyllekalas, ett Christer Pettersson-kalas. Men visst, Malmö ger vid handen att det är the usual suspects som varit i farten.
Citera
2019-10-23, 03:34
Medlem
-Andreas-s avatar
Tur det finns Bic elektriska ciggtändare nu när GM kan ha svårt att tända framtida inomhusfyrverkerier med tändstickor, om han åtminstone har ett finger kvar.
Ont;
Vad blir brottsrubricering på detta?
Citera
2019-10-23, 03:39
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Tur det finns Bic elektriska ciggtändare nu när GM kan ha svårt att tända framtida inomhusfyrverkerier med tändstickor, om han åtminstone har ett finger kvar.
Ont;
Vad blir brottsrubricering på detta?

Om Sofielund är ett lägenhetsområde blir det kanske tal om framkallande av fara för annan? Annars är det väl inte brottsligt att vara en idiot tänker jag. Folk skadar ju sig på alla möjliga efterblivna sätt nästan varje dag i veckan utan att det ligger brott bakom.
Citera
2019-10-23, 03:44
Medlem
Citat:

Ja, jag vill faktiskt minnas att någon fyllesvensk gjorde något liknande för något år sedan någonstans i Hägersten i Stockholm (i ett relativt lugnt område). Enligt en forumsmedlem var de närvarande snarare den festdrickande och brajrökande typen av svenskar, än att de skulle ägnat sig åt allvarligare dumheter.
Citera
2019-10-23, 03:45
Bannlyst
Citat:
Om Sofielund är ett lägenhetsområde blir det kanske tal om framkallande av fara för annan? Annars är det väl inte brottsligt att vara en idiot tänker jag. Folk skadar ju sig på alla möjliga efterblivna sätt nästan varje dag i veckan utan att det ligger brott bakom.
Försök till allmänfarlig ödeläggelse är inte långsökt, både i lagtexten och i händelsebeskrivningen förekommer ordet explosion.
Citera
2019-10-23, 03:48
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Ja, jag vill faktiskt minnas att någon fyllesvensk gjorde något liknande för något år sedan någonstans i Hägersten i Stockholm (i ett relativt lugnt område). Enligt en forumsmedlem var de närvarande snarare den festdrickande och brajrökande typen av svenskar, än att de skulle ägnat sig åt allvarligare dumheter.

Lite så. Man är väl sig själv närmast, dessutom. Jag körde gräsklipparen i vardagsrummet en gång, fast det var på en lördag. Vände den på sidan och flisade dagstidningar, känns som att även det kunde renderat en del handskador.
Citera
2019-10-23, 03:53
Bannlyst
Citat:
Lite så. Man är väl sig själv närmast, dessutom. Jag körde gräsklipparen i vardagsrummet en gång, fast det var på en lördag. Vände den på sidan och flisade dagstidningar, känns som att även det kunde renderat en del handskador.
Skillnaden är för fan som natt och dag. Med fyrverkerier kan man orsaka mordbränder samt allvarligt skada andra personer samt en själv. Med en gräsklippare inomhus kan du på sin höjd orsaka skador i parketten och på möbler. Det är straffbart att skjuta fyrverkerier inomhus, men inte att köra gräsklipparen inomhus.
Citera
2019-10-23, 03:54
Medlem
Diamant-vibbars avatar
Citat:
Känns som jag sett det dära i en svensk tv-serie. Kanske det var det du också gjorde? "Torsten" hette han förresten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in