Flashback bygger pepparkakshus!
2019-10-22, 19:40
Medlem
MrFreds avatar
Jag bor i tyskland och snus är mycket dyrt här och endast ett fåtal butiker säljer det.

Läste precis en länk som säger att jag får ta med hur mycket tobak jag vill. Stämmer det?
Trodde det var max 2 stockar inom Europa?

https://www.google.com/amp/s/europa.eu/youreurope/citizens/travel/carry/alcohol-tobacco-cash/indexamp_sv.htm
Citera
2019-10-22, 19:45
Medlem
Uninteresteds avatar
Till Tyskland får du ta med så mycket du vill för eget bruk ja, hur du ska bevisa det ligger på dig.
Citera
2019-10-22, 20:06
Medlem
revodnebs avatar
Ett tips är ju att köpa snussatser och göra ditt snus själv i Tyskland. Då riskerar du inte att snuset blir gammalt och dåligt, dessutom smakar det bättre, till en tiondel av priset.
Citera
2019-10-22, 20:10
Medlem
Sofiero9245s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ett tips är ju att köpa snussatser och göra ditt snus själv i Tyskland. Då riskerar du inte att snuset blir gammalt och dåligt, dessutom smakar det bättre, till en tiondel av priset.

Fungerar perfekt att frysa in snusen. Tar typ en kvart för dosan att tina i fickan. Den blir inte vattnig eller förlorar smak heller.
Citera
2019-10-22, 20:22
Medlem
MrFreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Mycket bra tips, frågan är dock vad den tyska tullen kommer tycka om en påse full av portionsnus? 🤔
Citera
2019-10-22, 20:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFred
Mycket bra tips, frågan är dock vad den tyska tullen kommer tycka om en påse full av portionsnus? 🤔

Ingen aning, tänkte på lössnus.
Citera
2019-10-22, 21:52
Medlem
Pallestroms avatar
Tullen i Tyskland stoppar inte dig - så länge du inte kör med dubbdäck.
Citera
2019-10-24, 09:12
Medlem
paggans avatar
Jag har rest mycket över hela världen och ofta haft med mig 2-4 stockar lössnus (stockarna i incheckade väskan och någon lös dosa i handbagaget) men aldrig blivit stoppad eller ifrågasatt. Jag känner ju till de mängder man får ha med sig till respektive land men det känns som att är det för eget bruk så bryr sig inte tullen.

Har någon här blivit stoppad någon gång för att de haft för mycket med sig?
Citera
2019-10-27, 11:28
Medlem
TioKilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Jag har rest mycket över hela världen och ofta haft med mig 2-4 stockar lössnus (stockarna i incheckade väskan och någon lös dosa i handbagaget) men aldrig blivit stoppad eller ifrågasatt. Jag känner ju till de mängder man får ha med sig till respektive land men det känns som att är det för eget bruk så bryr sig inte tullen.

Har någon här blivit stoppad någon gång för att de haft för mycket med sig?

Ja, en gång på inresa i Singapore. Hade 4 stockar portionssnus. De tog allting och fick motsvarande ca 1500 SEK böter.
Citera
2019-10-27, 18:03
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TioKilo
Ja, en gång på inresa i Singapore. Hade 4 stockar portionssnus. De tog allting och fick motsvarande ca 1500 SEK böter.

Wow!
Det måste känts surt 😕
Tack för svaret.
Citera
2020-06-12, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFred
Jag bor i tyskland och snus är mycket dyrt här och endast ett fåtal butiker säljer det.

Läste precis en länk som säger att jag får ta med hur mycket tobak jag vill. Stämmer det?
Trodde det var max 2 stockar inom Europa?

https://www.google.com/amp/s/europa.eu/youreurope/citizens/travel/carry/alcohol-tobacco-cash/indexamp_sv.htm
Mellan 4.5 och 5 Euro dosan för General Rape Ink osv i Tyskland. Är det sa dyrt?

Om du bor i Tyskland sa skaffa en tobakshandlare där du blir stamkund da far du alltid din sort som du vill köpa och det blir nagorlunda färskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in