Citat:
Ursprungligen postat av
KaninSlejpner
Aldrig hört talats om reko ring men det låter som guds gåva! Förstår att köerna är långa.
Jag brukar inte tänka på råa ägg som något coolt. Istället brukar de flesta äcklas av det. Men jag har en liten sån övertygelse sedan långt tillbaka att man bevarar mer vitaminer osv.
Scrambled eggs är dock riktigt nice. En poäng med det är att man kan trycka ner hur mycket smör och grädde som helst och det bara försvinner. Det blir en jäkla energirik måltid som man kan stå sig på hela dagen, medans folk som drar en brödmåltid är hungriga igen efter 2 timmar.
Tror det är rätt nytt. Bönderna som tar emot beställningar via Facebook och så samlas alla bönder och köpare där man går runt och hämtar allt man köpt från de olika bönderna i gruppen. Vi köper alltid från den ekologiska bonden, men bonden bredvid har bättre pris så där är kön väldigt mycket längre. Men det är nog bra ägg oavsett.
Håller med. Tycker inte heller det är coolt, men tänker oundvikligen på Rocky 🥊
Håller med att ägg är bra käk. Jag försöker äta 1000g äggröra varje arbetsdag. Har ätit ägg så många år nu, men har sakta ökat intaget. Brukar tillaga 60 ägg åt gången i kastruller på spisen och förvara i kylen. Men det håller inte långa dagar när jag äter så mycket.