Citat:
Ursprungligen postat av
56K-Problem
Finns det en jävla massa medel och man kan bevisa att slantarna kommer betalas så är det väl inga problem tänker jag, annars så är det borgenär som gäller.
Men det är knappast banken som Leasar ut Lambos utan det är med största sannolikhet en bilfirma/försäljare.
Citat:
Ursprungligen postat av
corrupted
Det beror givetvis på vad det är för anmärkning.
Finns det någon personlig koppling mellan bank och företaget. Korruption är ju vanligt och blir snart en norm i det svenska samhället. Det drivs på av våra politiker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stygotius
En enda betalningsanmärkning behöver inte vara hela världen. Säg att AB SKF på grund av dålig postgång eller slarv på ekonomiavdelning får en betalningsanmärkning - tror du då att banken och obligationsägarna genast vägrar ge nya kredit och kräver tillbaka de gamla?
Man måste förstås se saken i sitt sammanhang. Tjänar bolaget bra pengar, har en stabil verksamhet och en enda anmärkning behöver anmärkningen inte påverka någonting. Tänk på att bolag får en anmärkning redan på ANSÖKAN, medan privatpersoner får först på utslag. Det är en stor skillnad. Dessutom kan ägaren ha borgat för leasingen och bolaget kan ha lagt in stora summor i en kontantinsats.
Tack för svar.
Jag vill också påpeka att hela samma företag äger 2 andra bilar, en som kostar 1,6 milj och en tredje för 1,1 milj. Vill även nämna att hela företages tillgångar är 8 miljoner och omsättning 4 miljoner.
I mitt huvud går det inte ihop, dvs. att företagets tillgångar är 8 miljoner men köper bilar som är värda ca 7 miljoner tillsammans. Inte så mycket som kvarstår med andra ord, tänk dessutom på att de 8 miljonerna är tillgångar inte omsättningen i företaget.
Men som "corrupted" nämner så finns ju korruption.