Citat:
Ursprungligen postat av
Cornflakesfasoner
Jag betvivlar att något finansinstitut kommer godkänna ansökan. Även om du inte hade haft anmärkningar på bolaget hade dom varit jävligt gnälliga.
Är du medveten om vilket förmånsvärde du handlar på? För det finns ingen chans att skatteverket kommer tro på att du bara kör den bilen i tjänst. Bör vara MINST 13-15 000 i månaden. Plus din avb, där du endast kan dra halva momsen. Och glöm inte bensinen 😂
Precis det jag säger. Jag får det inte att gå ihop, såvida vi inte pratar korruption som någon tidigare nämnde. För hur kan annars ett företag köpa bilar för så mycket pengar när de bara omsätter 4 miljoner. Trots att tillgångarna må vara 8 miljoner.
För att inte tala om vad skatteverket tror på vilket är en annan fråga. Men som du säger, de tror väl inte att ägaren kör en Aventador i tjänst, haha. För att inte tala om de andra bilarna men de är lite mer lyxiga och inte lika sportiga. Och förresten så skulle det kosta MINST 35 000 kr per månad, inte 13-15 k. Skulle dock gissa på upp emot 40-45 till och med.
Aja, mycket sjukt som händer i detta land. Värre och värre med tiden.