Citat:
Ursprungligen postat av
Barbagrej
Problemet är ju noll toleransen som råder i landet. Rent lagligt. Då blir det tyvärr Skräckpropagande om narkotika. Byter staten fot eller ändrar sig i graden förbud/avkriminalisering då ändras även informationen ut till folket.
Okunskap kanske. Snarare övertro på sig själv.
Droger dödar inte. Dumma människor dör.
Helt klart är det brukaren som dödar sig själv och inte drogen. Men det är ju det jag känner är att hade man fått mer lärdom och vetskap om droger så hade mindre dödsfall skett.
Jag har själv brukat och missbrukat.
Just med att det är olagligt gör det ju lite mer spännande att ta drogerna. Vi kommer aldrig få ett samhälle rent från droger. Så jag hade önskat ändå att skolan tog mer seriöst på att lära ut mer istället för att bara visa skräckexempel från nyhetsinlägg där någon tagit en heroinöverdos och liknande fall. Man blir så grymt arg när alla är insatta på att folk kommer knarka och vi besitter kunskapen om hur det kan skötas bra men håller tyst om det, låter liv gå i spillror.
Jag är grymt tacksam att FB finns så man kan få ta del av dom bra sidor som kommer med knark och inte bara får se det farliga i det som staten och samhället försöker medla fram genom patetiska rubriker och skräckexempel.