• 2
  • 3
2006-03-17, 13:23
Medlem
Seamus Costellos avatar
Och, och nu är rönnbären riktigt, riktigt sura, är smaklökarna på topp inför den sista rundan champagne eller kommer det bara att smaka Beyaz och växa i munnen? Och för mycket gåslever är inte bra för tarmrörelserna.
Citera
2006-03-17, 14:02
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Och, och nu är rönnbären riktigt, riktigt sura, är smaklökarna på topp inför den sista rundan champagne eller kommer det bara att smaka Beyaz och växa i munnen? Och för mycket gåslever är inte bra för tarmrörelserna.

Jag vet såna som varit på såna här mastodontprovningar och som Robert Parker skriver är det ingen människa född som kan hålla sig nykter ens när han eller hon har massvis med erfarenhet av dylika provningar.

Det är ingen som skulle märka om man serverar Coca Cola eller 1929 års Mouton Rothschild, tragiskt nog.

Håller med Parker i mångt och mycket att dylika tillställningar är för att befrämja arragörens eller producentens ego, eller bådas...

Men är man ett gäng på 5-6 stycken med lika många flarror brukar det bli trevligt. Alla får ett varsitt glas av de dyrbara dropparna.

(Hmmm, man kanske skulle arrangera en FB-provning)
Citera
2006-03-17, 15:48
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
(Hmmm, man kanske skulle arrangera en FB-provning)
En passande övning för de som vill hålla på anonymiteten. En blindprovning med dolda flarror där även gästerna är gömda bakom sitt nick.
Jag är på!
Citera
2006-03-17, 17:08
Medlem
hajkuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
En passande övning för de som vill hålla på anonymiteten. En blindprovning med dolda flarror där även gästerna är gömda bakom sitt nick.
Jag är på!

Jag med, ger uttrycket blindprovning en helt ny innebörd...
Citera
2006-03-19, 00:58
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Jag är på!

Tja man kan ju träffas i staden X klockan Y och alla tar med varsin flarra

(men vill man köra det seriöst kan man ju PM: a varandra...)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in