• 1
  • 2
2006-03-15, 10:56
Medlem
Roger Pontares avatar
http://www.n24.se/dynamiskt/efterbor...d_12102088.asp

Fan vad trevligt, och vilka viner
Citera
2006-03-15, 14:07
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare

oj oj. Synd man inte är med
Citera
2006-03-15, 15:04
Medlem
Roger Pontares avatar
Vilka är det egentligen som går på denna "specialmiddag"?
Citera
2006-03-15, 15:31
Medlem
mollydotts avatar
Citat:

Vill va med.....
Citera
2006-03-15, 15:32
Medlem
swardfishs avatar
Jag sätter fan hälldre i mej en Hawaii, mitt liv skulle bestå av ångestatacker efter en sådan middag, fatta vad mycket roligare saker man kan göra för tio laxar än att käka
Citera
2006-03-15, 15:37
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swardfish
Jag sätter fan hälldre i mej en Hawaii, mitt liv skulle bestå av ångestatacker efter en sådan middag, fatta vad mycket roligare saker man kan göra för tio laxar än att käka

Nja, egentligen så är det ju dryckerna som lockar i den här middagen.
Citera
2006-03-15, 18:49
Medlem
Seamus Costellos avatar
Vore skitbra... Fast kan man slappna av? Kanske bäst att bli bjuden utan att veta vad det kostar...
Citera
2006-03-15, 19:37
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Vore skitbra... Fast kan man slappna av? Kanske bäst att bli bjuden utan att veta vad det kostar...

Varför skulle man inte kunna slappna av? Dom som sitter vid den här middagen lär ju inte ha sparat halva livet för att ha råd utan har fått en möjlighet att till egentligen ett blygsamt pris (om man kollar vilka viner dom dricker) få dricka några riktiga rariteter, men visst är det mycket pengar att lägga på en kväll, jag skulle dock tycka att det var prisvärt.
Citera
2006-03-15, 19:58
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Varför skulle man inte kunna slappna av? Dom som sitter vid den här middagen lär ju inte ha sparat halva livet för att ha råd utan har fått en möjlighet att till egentligen ett blygsamt pris (om man kollar vilka viner dom dricker) få dricka några riktiga rariteter, men visst är det mycket pengar att lägga på en kväll, jag skulle dock tycka att det var prisvärt.

Alla gånger. Beställde en Amarone ur beställningssortimentet och en Priorat 2001 idag... Vad jag klarar på min knegarlön en månad. Mysig start på månaden, har jag upptäckt, att botanisera, tjacka lite anklever eller gåsdito och ha det rätt ok...
Prisvärt hänger ju ihop med vad man grejar att skaka fram, eller hur?
Citera
2006-03-15, 20:12
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Prisvärt hänger ju ihop med vad man grejar att skaka fram, eller hur?

Absolut! Man behöver inte äta rysk kaviar och dricka en årgångs champagne varje dag, men det är kul att som du sa botanisera ibland läckerheter, och äta och dricka gott är fan något av det härligaste som finns.
Citera
2006-03-15, 20:30
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Absolut! Man behöver inte äta rysk kaviar och dricka en årgångs champagne varje dag, men det är kul att som du sa botanisera ibland läckerheter, och äta och dricka gott är fan något av det härligaste som finns.

Word!
Och, även om det låter som sura rönnbär, om man kunde få allt, skulle man uppskatta det då? Tänker på stackars Jan Stenbeck som sköljde ned jägermeistern med champagne. Undrar om han tänkte, nä, jag kan ju inte dricka öl, jag är ju RIK nu...
Citera
2006-03-15, 20:30
Medlem
hajkuus avatar
Citat:

Det är sällan man kan göra det.
Jag blev faktiskt inbjuden men tyckte att det var för dyrt ( kunde inte representera som Göran Persson, utan måste berätta med vem, jag är privatanställd) har inte heller något bolag som kan ta det, så det var bara att tacka nej, men jag hade gärna deltagit. Så är det när man är löneslav...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in