• 1
  • 2
2019-10-20, 15:43
Medlem
Buchananites avatar
Jag har länge varit politiskt intresserad och har även tänkt gå med i ett ungdomsförbund. Jag skulle beskriva mig som en nationalistiskt konservativ kapitalist. Jag skulle själv säga att jag passar bättre i SDU men närmaste "avdelning" ligger en bit bort och staden jag bor i har endast SSU och MUF. Alltså bara ett alternativ.

Men frågan är då, är det någon idé att gå med i MUF som konservativ idag? Moderpartiet ser jag börjar gå åt rätt håll, men MUF.... nu senaste såg jag att de är för öppna gränser(!). Så finns det någon som har lite "inside information" från förbundet? Eller vet något i allmänhet.

Tack på förhand.
Citera
2019-10-20, 16:11
Medlem
Nej. Jag har varit med i LUF och de är i princip kopior av varandra. Förfärligt. Ingen "nationalistisk" anda alls. MUF är inte konservativt alls. Men testa, det kanske är annorlunda där du bor.
Citera
2019-10-20, 16:42
Medlem
Är det inte KDU man ska gå med i om man är konservativ? Annars vill jag minnas att det finns nån studentförening med kopplingar till M som drar mer åt det stockkonservativa hållet... men annars tror jag MUF är en lost cause. De har varit fel ute sedan 90-talet.

KDU är bästa alternativet just nu. Ju fler konservativa som går med där desto bättre. Då kan vuxna KD äntligen trycka ut de sista flyktingliberala pingstvännerna som gick med i Alf Svensson och fylla på underifrån med realister.
Senast redigerad av CrispyKreem 2019-10-20 kl. 16:44.
Citera
2019-10-20, 16:51
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buchananite
Jag har länge varit politiskt intresserad och har även tänkt gå med i ett ungdomsförbund. Jag skulle beskriva mig som en nationalistiskt konservativ kapitalist. Jag skulle själv säga att jag passar bättre i SDU men närmaste "avdelning" ligger en bit bort och staden jag bor i har endast SSU och MUF. Alltså bara ett alternativ.

Men frågan är då, är det någon idé att gå med i MUF som konservativ idag? Moderpartiet ser jag börjar gå åt rätt håll, men MUF.... nu senaste såg jag att de är för öppna gränser(!). Så finns det någon som har lite "inside information" från förbundet? Eller vet något i allmänhet.

Tack på förhand.

Om man är konservativ är det sannolikt sämre att gå med i MUF än att inte vara med någonstans. MUF torde inte ha en endaste konservativ ådra kvar i organisationen, endast samhällsskadlig liberalism överallt.

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Är det inte KDU man ska gå med i om man är konservativ? Annars vill jag minnas att det finns nån studentförening med kopplingar till M som drar mer åt det stockkonservativa hållet... men annars tror jag MUF är en lost cause. De har varit fel ute sedan 90-talet.

KDU är bästa alternativet just nu. Ju fler konservativa som går med där desto bättre. Då kan vuxna KD äntligen trycka ut de sista flyktingliberala pingstvännerna som gick med i Alf Svensson och fylla på underifrån med realister.

Möjligen, men ungdomsförbund överlag tycks mig opålitliga. KDU leddes väl tidigare av papisten Sara Skyttedal, apropå fri- och felkyrkliga.
Citera
2019-10-20, 16:56
Medlem
Kennethkvartings avatar
Gör som muslimerna har gjort med vänstern: Gå med i en redan befintlig plattform och genom subversion försök transformera den till att passa din ideologi.

På så sätt behöver inte muslimerna någon egen plattform så att säga.

Jag har för mig att det kallas entrism.

Finns bara MUF och SSU på din ort ligger MUF ändå närmast dig, dumt att försöka starta upp nåt eget där du får fäktas mot väderkvarnarna själv.
Citera
2019-10-20, 17:03
Medlem
Moderater är bara intresserade av två saker: Pengar och sitt sociala anseende. Alltså vänder de kappan efter vinden i precis alla frågor utom dem som rör deras egen ekonomi.
Citera
2019-10-20, 17:38
Medlem
SergeantCortezs avatar
De har kartong utklipp som avbildar landsförrädaren Reinfeldt, vilket de gärna posterar med. Vill gå med i Nato(inte särskilt konservativt och har inget med liberalism att göra). Vill ta bort bolaget av någon anledning, vilket är en av de kvarstående svenska och skandinaviska stoltheterna(ihop med Norge och Finland). Om vi tar bort bolaget blir vi bokstavligen ett sämre Danmark. De har mycket bra också, men skulle inte kalla dem särskilt konservativa, men för en liberal är det ett gott UF. Konservatism innebär dock inte ingen förändring, men det måste finnas skäl och noga övervägande för så stora beslut. Finns mycket schysst folk i MUF men ledningen har några skruvar fel, håller på och tramsar och signalerar med prideflaggan för att framkomma som mindre gubbiga, för att locka tills sig andra väljare utöver stereotypen.
Senast redigerad av SergeantCortez 2019-10-20 kl. 17:54.
Citera
2019-10-20, 19:10
Medlem
Du kan ju alltid gå med och försöka påverka inifrån. Det är ju så vänstern har gjort hela tiden.
Citera
2019-10-20, 23:27
Medlem
PUBG2018s avatar
Gå med Alternativ för Sverige istället och hjälp till utöka partiets kännedom och popularitet till dina med människor så gör du dig själv, dina barn och barnbarn en STOR tjänst!"
Citera
2019-10-23, 16:34
Medlem
Det finns ingen konservatism kvar i MUF. Den städades bort redan på åttiotalet.

Inom M finns kanske lite kvar, men de strömmar hela tiden över till SD.
Citera
2019-10-24, 17:34
Bannlyst
Engagera dig i Beridna Högvaktens vänner i stället.
Citera
2019-10-24, 17:53
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
.

Tänker du på Heimdal?

"Nu har man släppt in Sverigedemokrater i sina led. Det är främmande för den klassiska borgerligheten. Jag kommer därför att gå ur Föreningen Heimdal och rekommenderar alla likasinnade att göra detsamma"

https://www.unt.se/insandare/dawa-de...r-5434728.aspx
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in