2019-10-20, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Mick Jagger och hans Rolling Stones är överskattad smörja. Detsamma gäller U2.

Kenneth & the knutters är dock lite småcharmiga att lyssna till.

Hur kan du säga så, ett av värdens bästa band. Såg de senast i Göteborg. Mick Jagger enastående, sen med 7 våningar sprang i 3 timmar och ett jäkla ös. Men gillar också Dave Edmons och Jethro Tull.
Citera
2019-10-20, 02:07
Medlem
En till, utöver det jag skrev om poplistemusik och Barrett/Pink Floyd: Anton Newcombes 'body of work' är minst lika imponerande som den hos storheter som John Lennon och Paul McCartney.
Citera
2019-10-20, 02:11
Medlem
Dofternas avatar
Finns inte en låt med Pink Floyd jag gillar.
Citera
2019-10-20, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Finns inte en låt med Pink Floyd jag gillar.

Imponerande att du trots det orkade lyssna igenom alla. Jag hade nog gett upp någonstans på vägen.
Citera
2019-10-20, 02:15
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Mongolisk strupsång är genuint bra, oironiskt.
Citera
2019-10-20, 02:16
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Imponerande att du trots det orkade lyssna igenom alla. Jag hade nog gett upp någonstans på vägen.

Har jag icket gjort! Men kanske runt 40 om jag får gissa lite.
Citera
2019-10-20, 02:18
Medlem
Dofternas avatar
Four Tet är bara rök och speglar.
Citera
2019-10-20, 02:42
Medlem
jj_6s avatar
Manowar är en grupp som efter många år av total ignorans alt. fördömanden från MSM ändå är bland de bästa hårdrock/Metal banden någonsin . Låtar som Defender och Dark Avenger får en episk karaktär då Orson Wells medverkar med sin speciella röst. De gick under radarn för mig tills nyligen trots att de hållt på sedan åttiotalet.
Citera
2019-10-20, 03:12
Bannlyst
John Bonham var verkligen ingen jätteintressant trummis.
Absolut jättebra men inget att tjata om och att sätta upp sina trummor så likt honom som möjligt är det fjantigaste 13pådussinet-trummis beteendet som finns.

Syd Barretts soloplattor är halvfärdiga kackiga misslyckanden av ett handikappat vrak. Det enda positiva med dom är Gilmours makalösa "rädda vad som räddas kan" jobb.
Alla som säger att det är nåt speciellt bra med dom är pretentiösa lögnaktiga posörer som inte känner nåt äkta öht utom när de luktar på sina egna fisar.

Naturligtvis är vissa låtar rätt bra. Det är ju inte så att man inte hör att det fanns ett geni där innan raset.

Musikhistorian hade inte tagit nån större skada om inte Bowie funnits.

Dito gånger 10 om Michael Jackson. Kungen av pop? - kyss mig i arslet.
Senast redigerad av Duvhus 2019-10-20 kl. 03:24.
Citera
2019-10-20, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvhus
Naturligtvis är vissa låtar rätt bra. Det är ju inte så att man inte hör att det fanns ett geni där innan raset.

Ja, fast det är just det, d.v.s. en del låtar är verkligen bra. Ja, direkt fantastiska. Det är just som att ta del av ett genis skisser till ofullbordade verk. Man ser genialiteten, men det är så klart inte fullbordade slående verk. Men samtidigt tycker jag det är intressantare att ta del av än de fullbordade verk som många klåpare har skapat.

Edit: Trots att jag uppskattar Gilmour, så orkade jag endast lyssna igenom A Momentary Lapse of Reason två gånger och inte en endaste Floydskiva därefter. Jag fick i förbigående verkligen pina mig för att orka lyssna igenom The Final Cut. Samtidigt har jag lyssnat om och om igen Barretts soloskivor, inte minst The Madcap Laughs.
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2019-10-20 kl. 06:59. Anledning: Edit
Citera
2019-10-20, 06:37
Medlem
BullensPilsners avatar
The Beatles och Bruce Springsteen är helt djävla värdelösa.
Det samma gäller for The Rolling Stones, U2, Ulf Lundell (fy fan vad jag hatar öppna landskap och dessutom är hans röst lika dålig som Springsteens) och Tages.
Senast redigerad av BullensPilsner 2019-10-20 kl. 06:41.
Citera
2019-10-20, 06:55
Medlem
Det här är väl på gränsen till off topic, men jag tror det här är det klippet jag har skrattat mest åt av alla klipp jag har sett på nätet. Ljudet på ett liveframträdande med Pat Metheny har 'förbättrats' av ett fan:

https://www.youtube.com/watch?v=oJDQEPPd1jU

Jag kan inte alls förklara varför jag tyckte den var så rolig och undrar om det verkligen är normalt för en vuxen att vrålskratta åt något sådant, så det hela var t.o.m. kontroversiellt för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in