Vet inte hur kontroversiellt detta är egentligen, men det är det iaf i mina kretsar (vänner, farsa osv)
Thåström som artist har aldrig varit så bra som han är just nu. De senaste femton åren har varit hans överlägset bästa, sen han valde att gå in i sig själv mer på djupet och producera mer intima, självrannsakande låtar och texter. Jag tycker till och med att man från och med Skebokvarnsvägen kan ranka hans skivor som att de blir bättre för varje släpp, fast kanske ändå att jag håller Den Morronen något högre än Centralmassivet. Fantastisk lyriker, poet och artist, och inget gör mig mer ledsen än att höra folk som slog av örat när han gick bort från de distade gitarrerna.
Ska tillägga att jag älskar i princip allt Thåström har medverkat på, möjligtvis med undantag för någon PLP-platta.
Sällskapet, Ebba Grön, Imperiet, Solo. Allting är så sylvasst jäkla bra (nästan)
Jag tycker Why-12an e rätt kass. Hear Nothing See Nothing Say Nothing är däremot en av dom absolut bästa skivor som gjorts. En helt annan divison än Why-12an.
Vet inte hur kontroversiellt detta är egentligen, men det är det iaf i mina kretsar (vänner, farsa osv)
Thåström som artist har aldrig varit så bra som han är just nu. De senaste femton åren har varit hans överlägset bästa, sen han valde att gå in i sig själv mer på djupet och producera mer intima, självrannsakande låtar och texter. Jag tycker till och med att man från och med Skebokvarnsvägen kan ranka hans skivor som att de blir bättre för varje släpp, fast kanske ändå att jag håller Den Morronen något högre än Centralmassivet. Fantastisk lyriker, poet och artist, och inget gör mig mer ledsen än att höra folk som slog av örat när han gick bort från de distade gitarrerna.
Ska tillägga att jag älskar i princip allt Thåström har medverkat på, möjligtvis med undantag för någon PLP-platta.
Sällskapet, Ebba Grön, Imperiet, Solo. Allting är så sylvasst jäkla bra (nästan)
Citat:
En del är så rädda
För att mista det dom har
Du vet dom gör allting
För att kunna ha det kvar
Blir sannolikt mer aktuell strax.
Bästa är iaf.
Citat:
I natt när alla sover
Och bara jag är kvar
Ensam under stjärnorna
Håller jag mitt tal
Jag tycker Why-12an e rätt kass. Hear Nothing See Nothing Say Nothing är däremot en av dom absolut bästa skivor som gjorts. En helt annan divison än Why-12an.
Kanske är det kontroversiellt med åsikten att Crass har aldrig varit bättre än när de la ner instrumenten och släppte singeln Reality Asylum. En litania mot dogmatisk kristendom satt till ett experimentellt ljudcollage. Efter alla dessa år ger låten mig fortfarande rysningar längs ryggraden.
Ska nog vara lite kontroversiell och säga att jag har lite svårt för Celine Dions sångröst.
Hon är rent tekniskt en mycket duktig sångerska, men det är något med hennes uttal och betoning av vokaler som jag inte gillar. Det hörs också tydligt att engelska inte är hennes modersmål, vilket jag brukar reagera på när That's The Way It Is går på radion.
Med det sagt tycker jag ändå att My Heart Will Go On är en fin låt, om än ruskigt sönderspelad.
Håller helt med dig angående Thåström, men är det kontroversiellt? Folk som står och vrålar "LIRA VARGEN" på hans spelningar finns ju alltid, men jag tycker att de flesta som gillar/gillat honom håller med om att han släppt sina bästa grejer kring skebokvarnsvägen eller senare.