2023-06-17, 17:52
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Statusen som Hendrix har i musikvärlden och framför allt gitarrvärlden kan Page bara drömma om.
Även Page var avundsjuk på Hendrix, och snodde till och med basgången i Hey Joe till introt i Whole Lotta Love.

Sitter du och ber till Jimmy Page varje kväll innan du ska sova? Jävla pajas.

Jimmy Page har aldrig snott något instrumentalt från någon All låtcredit som givits till andra musiker är p g a Robert Plants textfraser som i Whole Lotta Love (Willie Dixon --> Muddy Waters). Det har ingenting med mainriffet i låten att göra. Det är helt originellt, och simpelt. Samma med Bring It On Home. Samma med Moby Dick.

Jimi Hendrix var helt jävla värdelös live. Dog gjorde han av knark. Fallskärmsjägare...
Citera
2023-06-17, 18:05
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jimmy Page har aldrig snott något instrumentalt från någon All låtcredit som givits till andra musiker är p g a Robert Plants textfraser som i Whole Lotta Love (Willie Dixon --> Muddy Waters). Det har ingenting med mainriffet i låten att göra. Det är helt originellt, och simpelt. Samma med Bring It On Home. Samma med Moby Dick.

Jimi Hendrix var helt jävla värdelös live. Dog gjorde han av knark. Fallskärmsjägare...

Johodu. Page snodde basgången i Hey Joe till Whole Lotta Love, förmodligen även till How Many More Times som har ett snarlikt lick.

ALLA var avundsjuka på Hendrix när han kom, även Page. Det finns ingen gitarrist som har influerat fler andra gitarrister än Hendrix. Page spelar i en betydligt lägre liga, och kommer alltid göra.

During an interview with Rolling Stone in 1975, Jimmy Page also came up with Hendrix’s name when asked about his favorite American guitarists. Page referred to Hendrix as the best guitarist in the rock world.

https://rockcelebrities.net/jimmy-pages-confession-about-jimi-hendrix/
Citera
2023-06-17, 18:15
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Johodu. Page snodde basgången i Hey Joe till Whole Lotta Love, förmodligen även till How Many More Times som har ett snarlikt lick.

ALLA var avundsjuka på Hendrix när han kom, även Page. Det finns ingen gitarrist som har influerat fler andra gitarrister än Hendrix. Page spelar i en betydligt lägre liga, och kommer alltid göra.

During an interview with Rolling Stone in 1975, Jimmy Page also came up with Hendrix’s name when asked about his favorite American guitarists. Page referred to Hendrix as the best guitarist in the rock world.

https://rockcelebrities.net/jimmy-pages-confession-about-jimi-hendrix/

Det är så James Patrick Page är uppfostrad i Epsom. Jag har träffat Jimmy. Du har aldrig gjort det. Han tog eller tar aldrig någonting i anspråk. Rockhistorien utvecklade sig som sådan att Led Zeppelin ägde 1970-talet, sen började Jimmy med heroin, sen söp Bonzo bort sig. Sen tog allt slut. Men även i sina knarkextaser och fyllor så kunde Led Zeppelin ibland leverera 1975-1980, Jimi Hendrix kunde aldrig leverera på 70-talet. Världen hade då sprungit förbi...sen kom Van Halen på 1970/80-talet och det är en helt annan diskussion.
Citera
2023-06-17, 18:23
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Det är så James Patrick Page är uppfostrad i Epsom. Jag har träffat Jimmy. Du har aldrig gjort det. Han tog eller tar aldrig någonting i anspråk. Rockhistorien utvecklade sig som sådan att Led Zeppelin ägde 1970-talet, sen började Jimmy med heroin, sen söp Bonzo bort sig. Sen tog allt slut. Men även i sina knarkextaser och fyllor så kunde Led Zeppelin ibland leverera 1975-1980, Jimi Hendrix kunde aldrig leverera på 70-talet. Världen hade då sprungit förbi...sen kom Van Halen på 1970/80-talet och det är en helt annan diskussion.

Du kan ju inte ens din historia. Hendrix knarkade inte ihjäl sig, han dog av att ha blandat sömntabletter med alkohol och därmed svalt sina egna spyor i sömnen.
Hendrix levde knappt på 70-talet då han dog 1970.

Inte ens mer än ett halvt century av copycats har lyckats åstadkomma något bättre än Hendrix. Zeppelin blev stora enbart pga bra manegement. Utan Peter Grant hade de varit ett klubband.
Citera
2023-06-18, 00:26
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Du kan ju inte ens din historia. Hendrix knarkade inte ihjäl sig, han dog av att ha blandat sömntabletter med alkohol och därmed svalt sina egna spyor i sömnen.
Hendrix levde knappt på 70-talet då han dog 1970.

Inte ens mer än ett halvt century av copycats har lyckats åstadkomma något bättre än Hendrix. Zeppelin blev stora enbart pga bra manegement. Utan Peter Grant hade de varit ett klubband.

Jimi Hendrix knarkade ihjäl sig. Hur? Vem bryr sig? Han dog. Det fanns iallafall ingen Jimi Hendrix när jag föddes 1977, fast farsan sett honom på Gröna Lund flera år tidigare. Min farsa som sedan sa att Stevie Ray Vaughan och Frank Marino kunde spela cirklar runt Hendrix live, med hans eget material, för att han var så värdelös just live. Han är inte heller i livet längre men då visste han. Du tror inte jag tagit notis?

Skillnaden på dig och mig är att jag kan skriva många uppskattande saker om Jim Hendrix. Utvecklingen av Marshall-stacken, Purple Haze, Fozy Lady m m. DU däremot har aldrig skrivit ett positivt ord om Led Zeppelin, någonsin. Om du åtminstone kan skriva ETT positivt ord om Led Zeppelin. Jag tror inte du kan det för du är dum i huvudet. Du är en idiot.
Senast redigerad av I-van-Toer 2023-06-18 kl. 00:28.
Citera
2023-06-18, 07:53
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Jimi Hendrix knarkade ihjäl sig. Hur? Vem bryr sig? Han dog. Det fanns iallafall ingen Jimi Hendrix när jag föddes 1977, fast farsan sett honom på Gröna Lund flera år tidigare. Min farsa som sedan sa att Stevie Ray Vaughan och Frank Marino kunde spela cirklar runt Hendrix live, med hans eget material, för att han var så värdelös just live. Han är inte heller i livet längre men då visste han. Du tror inte jag tagit notis?

Skillnaden på dig och mig är att jag kan skriva många uppskattande saker om Jim Hendrix. Utvecklingen av Marshall-stacken, Purple Haze, Fozy Lady m m. DU däremot har aldrig skrivit ett positivt ord om Led Zeppelin, någonsin. Om du åtminstone kan skriva ETT positivt ord om Led Zeppelin. Jag tror inte du kan det för du är dum i huvudet. Du är en idiot.

Så sömntabletter är alltså knark? Den var ny...

Att du inte gillar Hendrix live är något jag såklart inte kan säga emot, för du får tycka vad du vill. Men att förringa hans status i musikvärlden är bara korkat. Vaughan och Marino? Inte en chans. Vad spelar det förövrigt för roll att det kunde vara lite slarvigt? Psykedelia har aldrig handlat om perfektionism, tror man det så har man inte förstått genren. Sedan var Hendrix säkert stenad vid många tillfällen live eller så orkade han helt enkelt inte spela perfekt och det är ok. Det orkade ju inte Page heller.

Har jag aldrig skrivit nåt positivt om Zeppelin?? Antingen så ljuger du eller så vet du inte vad du snackar om. Jag har gång på gång skrivit att jag gillar enskilda Zeppelinlåtar. Idiot var det? Right back at ya!
Citera
2023-06-19, 14:08
Avslutad
Citat:
Vad har 9 armar och suger?

-DEF LEPPARD!

*springer och gömmer mig*

Hahahahahaha, så jävla bra.🤣🤣🤣
Citera
2023-06-19, 17:23
Medlem
HasseBanans avatar
Alvin Lee i Ten years after borde klassats som en av de stora gitarristerna, då han hade en originell spelstil, men även för sin häftighet som person. Med sitt minspel och sin röst. Även basisten Leo Lyons var en av de häftigaste för sin tid.
Citera
2023-07-03, 21:27
Medlem
Adelaides avatar
Mer obskyra band som Sir Lord Baltimore och Captain Beyond är mycket bättre än många större band från samma tid. Att inte Bobby Caldwell fått större status som trummis är märkligt.
Citera
2023-07-04, 11:11
Medlem
Citat:
Mer obskyra band som Sir Lord Baltimore och Captain Beyond är mycket bättre än många större band från samma tid. Att inte Bobby Caldwell fått större status som trummis är märkligt.

Det är rätt stor skillnad på Bobby Caldwell och andra mer erkända trummisar såsom Mike Magini.

Matchen går nog mellan legendaren Mikkey Dee och den kända topptrummisen Kai Hahto (Kai2, Kai 3, Kai4)
Citera
2023-07-05, 16:50
Medlem
Adelaides avatar
Jag antar att jag är rätt så ensam om att tycka att Gene Simmons är en rätt så skön gubbe, trots skitbandet han spelar i.
Citera
2023-07-06, 17:53
Avslutad
Citat:
Jag antar att jag är rätt så ensam om att tycka att Gene Simmons är en rätt så skön gubbe, trots skitbandet han spelar i.

Han är ett rövhål som bland annat har sagt att alla som är deprimerade lika gärna kan ta livet av sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in