Citat:
Ursprungligen postat av
Adelaide
Du kan ju inte ens din historia. Hendrix knarkade inte ihjäl sig, han dog av att ha blandat sömntabletter med alkohol och därmed svalt sina egna spyor i sömnen.
Hendrix levde knappt på 70-talet då han dog 1970.
Inte ens mer än ett halvt century av copycats har lyckats åstadkomma något bättre än Hendrix. Zeppelin blev stora enbart pga bra manegement. Utan Peter Grant hade de varit ett klubband.
Jimi Hendrix knarkade ihjäl sig. Hur? Vem bryr sig? Han dog. Det fanns iallafall ingen Jimi Hendrix när jag föddes 1977, fast farsan sett honom på Gröna Lund flera år tidigare. Min farsa som sedan sa att Stevie Ray Vaughan och Frank Marino kunde spela cirklar runt Hendrix live, med hans eget material, för att han var så värdelös just live. Han är inte heller i livet längre men då visste han. Du tror inte jag tagit notis?
Skillnaden på dig och mig är att jag kan skriva många uppskattande saker om Jim Hendrix. Utvecklingen av Marshall-stacken, Purple Haze, Fozy Lady m m. DU däremot har aldrig skrivit ett positivt ord om Led Zeppelin, någonsin. Om du åtminstone kan skriva ETT positivt ord om Led Zeppelin. Jag tror inte du kan det för du är dum i huvudet. Du är en idiot.