2021-03-03, 08:39
Medlem
MaxWalters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag gillar inte Genesis. Tycker de är trista, förutsägbara och pretentiösa. The Lamb lies down on Broadway är en fruktansvärt intetsägande låt.

Genisis har jag inte lyssnat på så mycket, men f.d. sångaren i bandet,Phil Collins spelas ofta i olika radiokanaler. Programledarna och musikproducenterna i dessa kanaler tycks ha Collins som största idol.

Som kompositör och musiker är han en vanlig medelmåtta utan den ”star quality” som krävs för att vara en världsartist.
Citera
2021-03-03, 17:24
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxWalter
Som kompositör och musiker är han en vanlig medelmåtta

Medelmåtta som musiker? En av världens främsta trummisar? Karln är (var) fantastisk bakom trumsetet, oavsett hur illa man tycker om In the Air Tonight och Motown-flirtar.
Citera
2021-03-03, 19:46
Medlem
MaxWalters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Medelmåtta som musiker? En av världens främsta trummisar? Karln är (var) fantastisk bakom trumsetet, oavsett hur illa man tycker om In the Air Tonight och Motown-flirtar.

Jag vet att min åsikt är kontroversiell,men tråden handlar ju om att tycka tvärtemot majoriteten.
Citera
2021-03-04, 09:51
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Varför?

Jag tycker det är pinsamt uselt, och otroligt töntigt + så kommersiellt/icke-punk det kan bli, bara. Och det är väl det som är grejen med det där ultrakommersiella bandet? Vet inte varför jag orkar kommentera, men internet är ju "en aning" trist numera.
Det här är väl tråden för kontroversiella musikåsikter?

Men kort och gott så ogillar jag Sinatra och hans musik. Håller dock med dig om att Sex Pistols är ett töntband med en basist som varken kunde spela eller sjunga, men ändå så var det bättre än Sinatra.
Citera
2021-03-04, 11:51
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag gillar inte Genesis. Tycker de är trista, förutsägbara och pretentiösa. The Lamb lies down on Broadway är en fruktansvärt intetsägande låt.
Oj, här har vi den åsikt jag håller minst med om i hela tråden.
Genesis är enligt mig världens bästa band, men alla kan ju inte gilla samma saker.
Citera
2021-03-04, 18:03
Medlem
Oakenshields avatar
Jag är så jävla less på att se Schizoid Mans uppspärrade ansikte överallt när varenda slyngel börjat "köpa vinyyyyl". King Crimsons debut är en klassisk platta, ingen tvekan, men nu börjar det bli förbannat tjatigt. Så här är min kontrovers för dagen: som debutplatta sett slår Camels första the Crimson King på fingrarna. Lätt. Inte ett svagt ögonblick.
Citera
2021-03-04, 18:45
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxWalter
Genisis har jag inte lyssnat på så mycket, men f.d. sångaren i bandet,Phil Collins spelas ofta i olika radiokanaler. Programledarna och musikproducenterna i dessa kanaler tycks ha Collins som största idol.

Som kompositör och musiker är han en vanlig medelmåtta utan den ”star quality” som krävs för att vara en världsartist.
Det första fetmarkerade förklarar det andra rätt bra. Jag har full förståelse om Collins sologrejer inte faller alla i smaken. Men sett till det musikaliska är han så långt ifrån en medelmåtta man kan komma. En helt fantastisk trummis (som även hanterar många andra instrument) med både sväng och komplexitet, och med en alldeles utsökt smak för arrangemang.
Senast redigerad av TheNarrowMargin 2021-03-04 kl. 18:47.
Citera
2021-03-05, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Det här är väl tråden för kontroversiella musikåsikter?

Ja, det är det. Men man vår väl undra varför någon tycker som dom gör. Eller behöver vi en separat tråd för detta?

Citat:
Men kort och gott så ogillar jag Sinatra och hans musik. Håller dock med dig om att Sex Pistols är ett töntband med en basist som varken kunde spela eller sjunga, men ändå så var det bättre än Sinatra.

Det är väl det kontroversiella isf.: att ogilla Sinatra? Det skulle inte förvåna mig om du tycker att Henry Mancini, och "Fantômas-filmplatta" suger också?
Citera
2021-03-05, 08:43
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ

Ja, det är det. Men man vår väl undra varför någon tycker som dom gör. Eller behöver vi en separat tråd för detta?

Det är väl det kontroversiella isf.: att ogilla Sinatra? Det skulle inte förvåna mig om du tycker att Henry Mancini, och "Fantômas-filmplatta" suger också?

Jag har inte hört desto mer på den, men misstänker att det är värdelöst enligt mig.
Citera
2021-03-05, 10:41
Medlem
Heilons avatar
Jag tycker verkligen om Limp Bizkit. Fred Durst må vara en douchebag av högsta rang, men deras sound tycker jag är riktigt bra.
Citera
2021-03-05, 10:47
Medlem
snivlems avatar
Anna book är en enastående artist och sångröst i klass med freddie mercury och whitney houston ......!!!!!!!!
Citera
2021-03-05, 22:19
Bannlyst
Citat:
Jag har inte hört desto mer på den, men misstänker att det är värdelöst enligt mig.

Du har hört en hel del vågar jag lova. Annars hatar du film. Också. Endast en ***** skulle misstänka att det är värdelöst och våga skriva det här. Dett är jävligt bra.

Senast redigerad av realFEZ 2021-03-05 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in