2019-10-19, 20:57
Medlem
på vilka sätt kan man hypotetiskt använda the dark web för att eventuellt skada/skrämma en person eller ett företag?
Citera
2019-10-19, 21:05
Bannlyst
På samma sätt som på vanliga internet...? Vad skulle vara så speciellt med darkweb?
Citera
2019-10-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
På samma sätt som på vanliga internet...? Vad skulle vara så speciellt med darkweb?
jag tänker mer på vad det finns för möjligheter att anlita människor att göra specifika saker som att hacka datorer eller trakassera en person. Dessa möjligheter finns så vitt jag vet inte på the clear web
Citera
2019-10-19, 21:48
Medlem
funkar dom där darkwebsidorna som man kan ge b itcoin till en hacker för att förstöra någons liv ?
Citera
2019-10-19, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skyofauroras
jag tänker mer på vad det finns för möjligheter att anlita människor att göra specifika saker som att hacka datorer eller trakassera en person. Dessa möjligheter finns så vitt jag vet inte på the clear web
Du är dum i huvudet, hela jävla huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
funkar dom där darkwebsidorna som man kan ge b itcoin till en hacker för att förstöra någons liv ?
Ja tydligen, tydligen finns det människor där ute som bor på darkweb och dom sitter och inväntar betalningar från främlingar för att göra något mot andra främlingar. Dom har förmodligen ett särskilt hackprogram där man skriver in namn eller IP-adress och trycker på "INITIATE_HACK", sedan är det klart. Observera att detta fungerar ENDAST på darkweb.
Citera
2019-10-19, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skyofauroras

För många år sedan var jag medlem på ett tyskt forum där de sysslade med sådant. Det fanns på clear web, fast man var tvungen att bli rekommenderad av någon som redan var medlem för att bli insläppt. Det är dock borta sedan länge.
Citera
2019-10-20, 02:42
Medlem
kukflashs avatar
Mycket på dark web enbart är en bluff för att locka till sig besökare. Är du korkad nog och beställer ett mord och betalar i kryptovaluta så kommer givetvis ingen utföra det och riskera att hamna i fängelse. Man utlovar liksom inte "Nöjd kund garanti" på såna tjänster. Knark däremot är vanligt eftersom det är sån stor andel som vill ha det, men väldigt få är villiga att betala för mord eller skada andra människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in