2019-10-19, 22:37
Medlem
Haloumis avatar
Fyfan. Det är just den där känslan man ibland suktar efter fortfarande. Det är den våta drömmen som vägrar lägga sig. (Var tvungen sluta dricka några år sedan).
Citera
2019-10-19, 23:13
Medlem
godhetsapostelns avatar
En starköl försvinner från kroppen på en timme (jag har läst allt då en dåre ringde och bad om hjälp när jag precis sveps en öl (och ville inte sätta mig i bilen).
Nej man kan inte känna av en 2,8 öl...det e teoretiskt omöjligt

20 minuter kanske man kan suga på känslan...
Citera
2019-10-19, 23:42
Medlem
BrainDisorders avatar
Jag är inte helt säker på att alla upplever det på det viset, även om jag vet exakt vad du menar TS.
Det om något är ju ren och skär eufori som dessutom är ångestdämpande och avslappnande och oftast kopplas det sedan ihop med något trevligt som en avslutad arbetsvecka, början på en kväll med trevlig umgänge eller kanske en konsert eller annan tillställning.
Jag tror att vi som känner denna känsla har en större benägenhet att utveckla alkoholproblem och i förlängningen missbruk, den positiva känslan som uppstår är svår att framkalla på naturlig väg så att säga.
Och jag tror också det finns massvis med människor som inte upplever det på det sättet och det är också dom som inte har någon förståelse för människor som fastnar i alkoholträsket och slänger sig med "Det är ju bara att sluta" osv.

För min egen del så dricker jag inte längre men jag kan inte minnas att det någonsin blev bättre utav att dricka mer än en öl.
Citera
2019-10-19, 23:59
Medlem
Germanofils avatar
Om det är starköl vi pratar om så är mitt tips att följa upp den första ölen med ytterligare en öl per timme. På så sätt brukar man kunna fortsätta med att vara "minimalt berusad" vilket ju är en härlig känsla. 😃
Citera
2019-10-20, 10:16
Medlem
Gotesvanssons avatar
Det behagliga tror jag är att gå från nykter till salongsberusad... har man varit lite salongs ett tag blir man mest seg och trött.
Citera
2019-10-20, 10:20
Medlem
SwedishPsych0s avatar
tricket är att ha en plunta med starksprit i som på den gamla goda tiden, sen går man och sippar på det under dagen, en klunk här och där.
Citera
2019-10-20, 10:25
Medlem
DaChiefs avatar
Ja man fyller på med en öl.
Citera
2019-10-21, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Jag är inte helt säker på att alla upplever det på det viset, även om jag vet exakt vad du menar TS.
Det om något är ju ren och skär eufori som dessutom är ångestdämpande och avslappnande och oftast kopplas det sedan ihop med något trevligt som en avslutad arbetsvecka, början på en kväll med trevlig umgänge eller kanske en konsert eller annan tillställning.
Jag tror att vi som känner denna känsla har en större benägenhet att utveckla alkoholproblem och i förlängningen missbruk, den positiva känslan som uppstår är svår att framkalla på naturlig väg så att säga.
Och jag tror också det finns massvis med människor som inte upplever det på det sättet och det är också dom som inte har någon förståelse för människor som fastnar i alkoholträsket och slänger sig med "Det är ju bara att sluta" osv.

För min egen del så dricker jag inte längre men jag kan inte minnas att det någonsin blev bättre utav att dricka mer än en öl.

Väldigt fin post. Att folk upplever olika droger olika är jag helt övertygad om. Annars skulle ju folk inte ha olika favoritdroger (och det har dom) det säger ju sig självt.
Citera
2019-10-21, 05:56
Medlem
irrelevants avatar
Dricker alltid en öl efter jobbet innan jag tar tåget. 6 timmar sedan lunch, så den slår alldeles perfekt. Resan hem blir ett nöje.
Citera
2019-10-21, 23:50
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Jag trodde faktiskt att det var omöjligt. Jag som spinkig tonåring var endå tvungen att dricka minst 3 öl första gångerna för att känna av någon form av påverkan. Trodde det var ungefär samma för alla, förutom för yngre småa tjejer möjligtvis.

Alla är vi olika, jag är vältränad och väger ca 95kg och känner av ruset på 1öl.

Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag förstår inte hur ni dricker?
När alkoholen väl börjar fästa har jag redan hunnit fått i mig ett par, tre glas whiskey, alternativt 5 öl.

Det är där skon klämmer, TS är en snorunge...

Eller så kanske du dricker alkohol för ofta för att kunna känna av det, toleransökning du vet.
Citera
2019-10-22, 02:35
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Jag förstår mig inte på folk som bara beställer in EN öl...
Men du har fortfarande hjälmen på dig bak och fram, jääzzå.
https://www.youtube.com/watch?v=7k4ERtN0m1o

Som redan beskrivits. Känslan av första går inte att bibehålla. Det är just när giftet sätter in och den "tvära" förändringen ifrån nykter man känner.
Citera
2019-10-22, 02:40
Medlem
0.25mg xanor for den ovane och känslan kommer sitta i
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem