2019-10-19, 07:51
Medlem
Tjena alla

Jag vill tipsa om ett ställe där man kan parkera sin bil gratis i Göteborg, vilket kanske kan hjälpa alla som inte vill betala vansinnigt höga parkeringsavgifter eller boendeparkering eller för den delen parkeringsböter.

Det är 3 min från Hjalmar brantings, och typ 10 från centralen, max.

Gatan heter Dammgårdsgatan, ligger i ett lugnt villakvarter. Jag har haft min bil parkerad i 14 dagar ibland 👍

Och ja det finns en anledning till att jag tipsar om detta, en person där har gjort mig förbannad helt enkelt. Så detta tänkte jag som en liten början till att störa denna individen. Hjälp mig med att parkera gratis där.
Citera
2019-10-19, 08:45
Medlem
Gäller inte 24 timmars regeln där som överallt annars ?

Dick
Citera
2019-10-19, 09:09
Medlem
Det verkar inte så. Eller det gör den ju men det är ingen so. Skulle kolla där.

Jag vet en som har sina bilar parkerade utanför, två stycken som är trasiga. De har stått där över ett år...

Så det är noll risk med böter där
Citera
2019-10-19, 09:35
Medlem
Sebzors avatar
Hur har gubben gjort dig irriterad?
Citera
2019-10-19, 09:51
Medlem
bolcjeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Hur har gubben gjort dig irriterad?
Spot on!
Citera
2019-10-19, 10:01
Medlem
yz44s avatar
Ingen gatstädning heller på denna gata, konstigt.
Citera
2019-10-19, 10:55
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blirintebra
Tjena alla

Jag vill tipsa om ett ställe där man kan parkera sin bil gratis i Göteborg, vilket kanske kan hjälpa alla som inte vill betala vansinnigt höga parkeringsavgifter eller boendeparkering eller för den delen parkeringsböter.

Det är 3 min från Hjalmar brantings, och typ 10 från centralen, max.

Gatan heter Dammgårdsgatan, ligger i ett lugnt villakvarter. Jag har haft min bil parkerad i 14 dagar ibland 👍

Och ja det finns en anledning till att jag tipsar om detta, en person där har gjort mig förbannad helt enkelt. Så detta tänkte jag som en liten början till att störa denna individen. Hjälp mig med att parkera gratis där.
Normalt gäller 24 h regeln, och sannolikt gäller den även där. Dock så finns det många gator som man kan stå på utan att för den delen få böter, då de inte kollas. Men om det börjar blir "problem" på gatorna med för mycket uppställda fordon som inte har anknytning till de boende så kan dessa börja irritera sig.

Det dummaste man kan göra är att göra som TS, d v s att be massa andra parkera där, för då kommer gatan börja kontrolleras, det kommer sannolikt ta lite tid, men det kommer. Jag vet massvis med ställen man kan parkera relativt riskfritt och har själv gjort det innan jag fick egen p plats inne i stan där jag bor.
Citera
2019-10-19, 12:16
Medlem
godhetsapostelns avatar
Bara det att Hjalmar Brantingsplatsen ligger inte i Göteborg utan avlägset på hisingen. Ingen Göteborgare eller turist har glädje av den informationen.
I skår, änggården och liknande områden går det möjligen att hitta någonting användbart.
Citera
2019-10-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
...

Det dummaste man kan göra är att göra som TS, d v s att be massa andra parkera där, för då kommer gatan börja kontrolleras, det kommer sannolikt ta lite tid, men det kommer. Jag vet massvis med ställen man kan parkera relativt riskfritt och har själv gjort det innan jag fick egen p plats inne i stan där jag bor.
Det är givetvis "sura gubben" som är TS, just för att få ökad kontroll på gatan.
Citera
2019-10-19, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Bara det att Hjalmar Brantingsplatsen ligger inte i Göteborg utan avlägset på hisingen. Ingen Göteborgare eller turist har glädje av den informationen.
I skår, änggården och liknande områden går det möjligen att hitta någonting användbart.

Bara att hoppa på någon av alla bussarna eller spårvagnarna som går från Hj B-platsen så är du i Brunnsparken mitt i centrala Göteborg på mindre än 10 minuter. För övrigt är Hisingen en del av Göteborg, och tack vare den ständigt flödande kollektivtrafiken kan man med fog påstå att HJ B-platsen är en del av centrala Göteborg.
Citera
2019-10-19, 12:36
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Bara att hoppa på någon av alla bussarna eller spårvagnarna som går från Hj B-platsen så är du i Brunnsparken mitt i centrala Göteborg på mindre än 10 minuter. För övrigt är Hisingen en del av Göteborg, och tack vare den ständigt flödande kollektivtrafiken kan man med fog påstå att HJ B-platsen är en del av centrala Göteborg.
LOL...
Citera
2019-10-19, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
LOL...

Jag bjuder på ditt flin, om du lovar mig att flina hela vägen från Änggården när du ska ta dig till centrum. Deal?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in