Citat:
Ursprungligen postat av
Blirintebra
Tjena alla
Jag vill tipsa om ett ställe där man kan parkera sin bil gratis i Göteborg, vilket kanske kan hjälpa alla som inte vill betala vansinnigt höga parkeringsavgifter eller boendeparkering eller för den delen parkeringsböter.
Det är 3 min från Hjalmar brantings, och typ 10 från centralen, max.
Gatan heter Dammgårdsgatan, ligger i ett lugnt villakvarter. Jag har haft min bil parkerad i 14 dagar ibland 👍
Och ja det finns en anledning till att jag tipsar om detta, en person där har gjort mig förbannad helt enkelt. Så detta tänkte jag som en liten början till att störa denna individen. Hjälp mig med att parkera gratis där.
Normalt gäller 24 h regeln, och sannolikt gäller den även där. Dock så finns det många gator som man kan stå på utan att för den delen få böter, då de inte kollas. Men om det börjar blir "problem" på gatorna med för mycket uppställda fordon som inte har anknytning till de boende så kan dessa börja irritera sig.
Det dummaste man kan göra är att göra som TS, d v s att be massa andra parkera där, för då kommer gatan börja kontrolleras, det kommer sannolikt ta lite tid, men det kommer. Jag vet massvis med ställen man kan parkera relativt riskfritt och har själv gjort det innan jag fick egen p plats inne i stan där jag bor.