2006-03-15, 02:54
Medlem
Funkadunks avatar
1. Hur ofta kan man ta LSD utan att det är farligt? (fysiskt/psykiskt)

2. Hur blir folk som tar LSD för ofta? (typ sega i skallen eller liknande?)

3. Vad brukar Ni göra när i tar LSD (vara ute i skogen, sitta hemma och lyssna på musik?)

4. Jag blev skitgasig i magen båda gångerna jag provade, blir ni också det?

5. Finns det någon bra dokumentär om LSD att tanka som ni kan rekommendera?

6. Är det att rekommendera att röka gräs när man tar LSD?

7. Hur reagerar ni om ni vistas bland folk när ni har tagit LSD?

8. Om man tar LSD rätt ofta, blir man mer och mer tolerant?

9. Om man ska ta två eller fler lappar, bör man ta alla på en gång eller i omgångar?

10. Slutligen, blev ni "frälsta" när ni tog LSD?
Citera
2006-03-15, 07:32
Medlem
1. Kan vara psykisk farligt från första gången, fysiskt tror jag inte det är farligt alls.

2. Dom fastnar i saker, typ försvinner iaf om man ska döma av mina upplevelser

3. ruset är långt, man hinner med en 5timmars upptäktfärd och sedan lite shpongle eller dylikt sen kanske en till promenad, vad vet jag. Do what you like man!

4. Ja

5. The beyond within är en doku som bbc har gjort, den är bra

6. Mer tolerant.

7. som en katt~

8. Mer tolerant

9. Beror på hur långt bort du vill komma, sen att tänka på är att ett LSD rus är jävligt många timmar så knappast att man behöver käka en till för att förlänga ruset, men skulle jag stå för valet skulle jag vänta 2-3timmar innan jag kasta i andra.

10. Vet fisken att den lever i vattnet?
Citera
2006-03-15, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funkadunk
1. Hur ofta kan man ta LSD utan att det är farligt? (fysiskt/psykiskt)

2. Hur blir folk som tar LSD för ofta? (typ sega i skallen eller liknande?)

3. Vad brukar Ni göra när i tar LSD (vara ute i skogen, sitta hemma och lyssna på musik?)

4. Jag blev skitgasig i magen båda gångerna jag provade, blir ni också det?

5. Finns det någon bra dokumentär om LSD att tanka som ni kan rekommendera?

6. Är det att rekommendera att röka gräs när man tar LSD?

7. Hur reagerar ni om ni vistas bland folk när ni har tagit LSD?

8. Om man tar LSD rätt ofta, blir man mer och mer tolerant?

9. Om man ska ta två eller fler lappar, bör man ta alla på en gång eller i omgångar?

10. Slutligen, blev ni "frälsta" när ni tog LSD?

Ah jag ger mig också på ett svar!

1. Hur skadligt psykiskt det är måste vara från person till person, och det måste också ha att göra med vad man anser som farliga förändringar och icke farliga. Fysiskt så har jag ingen aning om ifall det ens är farligt.

2. Den typen av person som ofta petar i sig lsd kan nog vara ganska så speciell, så därför vet jag inte om mina möten med frekvent trippande personer är så representabla. Men av de jag har kännt länge som periodvis har smaskat i sig syra väldigt mycket så har iaf inte jag märkt någon som helst skillnad.

3. Musiken är ett måste när man tar syra! Iaf om man är innomhus. Saker jag kan tänkas göra innomhus är att bara ligga eller sitta och låta ruset flyta loss, låta tankarna flöda osv.. Min absoluta favorit är dock att vara ute i naturen, även där sitter jag mest och bara tittar, men det är 100 gånger mäktigare att sitta ute i naturen än att sitta instängd.

4. Brukar faktiskt också få jävla bra tryck i arslet av syra! Vet inte om det kan bero på att jag oftast glömmer att käka när jag trippar.

5. pass

6. Jag tycker att syra gör sig bäst som cleant rus faktiskt, att röka tar bort lite av den knivskarpa och speciella upplevelsen. Har också varit med om att ett kratfigt syrarus helt och hållet har lagt sig efter några bloss hash.

7. Har gått på stan och sådär ganska så rejält syrad, tycker inte att det är nån fara, men allt känns jävligt främmande och skummt.. Tycker att det är obehagligt att träffa folk man känner som inte är drogliberala, tex föräldrar eller vänner osv..

8. Nu vet jag inte hur ofta du menar med ofta, men som jag upplever det så kan man få helt olika kraft i syratripparna mellan gångerna trots samma dos. Kan slå ganska olika. Ena gången blir man kanske helsyrad på 1lapp, nästa gång svagt syrad på samma mängd.

9. Är du van och vågar så kan du ju ta allt på en gång, men tänk på att du antagligen får en mer överväldigande onset på det viset. Kan kanske vara lite väl mycket om du är ovan.

10. Nej, jag blev inte frälst eller fick några flashiga insikter om livet eller dyligt. Visst, syra är en drog för sig som jag inte tycker kan jämföras med något annat jag har provat, men som sagt, ingen frälsning.
Citera
2006-03-15, 10:50
Bannlyst
1. Fysiskt sett är det lika stor risk som att överdosera cxstudio.xforum.se, inte alls stor!
Psykiskt sett är det ungefär lika lätt som att bli moderator på nystartade forumet cxstudio.xforum.se, ganska stor alltså!

2. Hur blir folk som tar LSD för ofta?
Inte sega, men tänker ganska mycket, dom som tar det alldeles för mycket kan biverkningar variera från person till person
Citera
2006-03-15, 18:13
Medlem
Funkadunks avatar
Tack för dom exelenta svaren
Citera
2006-03-15, 22:35
Bannlyst
Får jag bara fråga lite snabbt, är det svårt att få tag i LSD i Stockholm?
Och vad ungefär brukar man ge för en tablett?
Citera
2006-03-15, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomerang

10. Vet fisken att den lever i vattnet?

Gör den det ? :s
Citera
2006-03-15, 22:45
Medlem
Funkadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragma
Får jag bara fråga lite snabbt, är det svårt att få tag i LSD i Stockholm?
Och vad ungefär brukar man ge för en tablett?

Jag håller inte på så mycket med droger och det var relativt lätt att få ta på LSD tycker jag. Har iofs polare som partyknarkar också..

150 kr fick jag ge för en lapp.

Nästa gång köper jag två
Citera
2006-03-15, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Funkadunk
Jag håller inte på så mycket med droger och det var relativt lätt att få ta på LSD tycker jag.
Vill du bli min?

3. Alla tre Skogen är underbar att vistas i på syra tycker jag, men även fester eller liknande fungerar. Senast var vi på fest, satt hemma och myste i min soffa och tittade på visualisations på våran 44" TV, och var ute och gick.

4. Inte jag, men min vän utsatte oss andra för en sofistikerad gasattack

6. Det tycker inte jag.. Jag har iofs aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv, men lite av syrans känsla av knivskarpt sinne försvann

7. Det beror helt på vilka människor det är. Ute bland okänt folk bryr jag mig inte alls sålänge jag är tyst eftersom man inte ser på en person att han är syrad om man inte kollar in pupillerna. Personer jag vet inte är drogliberala undviker jag helst.

8. Bara nån dag efter, väl?

9. Jag hade iaf först ätit en och tagit den andra efter en timme eller så.

10. Oh yes
Citera
2006-03-15, 23:13
Medlem
Funkadunks avatar
Tack. När vi tog LSD i söndags så var det fan underbart. Jag känner mig fan lite "frälst". Skulle gärna vilja ta två lappar i helgen

Det går lixom inte beskriva hur det känns. Man ser så sköna grejer. Trotts att jag inte hade värsta råhallisar (typ sitta och prata med en banan eller nåt). Men ändå, bara att ligga på golvet och titta på taket, se färgerna och verkligen försvinna i musiken. Obeskrivligt!
Man upplever allt så annorlunda/konstigt/skönt. Rekommenderar ALLA att prova LSD någon gång. Så länge man känner sig trygg och är med människor man litar på så kommer inget gå fel. Så känner iaf jag.

Hehe, ja, var tvungen att babbla av mig lite

Tack Albert Hoffman!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in