Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
FCK har en hel annan budget än något annat lag i Skandinavien, och kan därför värva bättre spelare. På 90-talet var såklart Göteborg och Rosenborg bättre, och MFF och Göteborg har ju fina meriter från väldigt långt förr, men under 2000-talet har FCK varit Skandinaviens klart bästa lag.
Nordens kaxigaste klubb är AIK.

Hmm.. FCK har kvalat in till CL 4 gånger i klubbens 27 år långa historia emellan åren 2006-2016 och har i dessa år inte visat ngt extra i CL, undantaget är isåfall 1-0 vinsten över Man Utd i 2006 och 1-1 mot Pep`s Barcelona i 2010.
Rosenborg spelade i CL varje säsong emellan 1994/95-2002/03, i 2003 så spelade RBK i Uefa cup (EL) innan de var tillbaka i CL igen i 2004/05 och 2005/06 också spelade de CL i 2007/08. Dessutom så vann Rosenborg mot lag som Milan, Real Madrid, Inter, Borussia Dortmund, Ajax och Manchester United i CL, i 1996-97 så mötte blåvitt Rosenborg i gruppspelet och norrmännen vann båda matcherna, Rosenborg mötte Bröndby i sista kvalomgången till CL i 2002/03 och RBK segrade i båda möterna. Iom att Rosenborg kvalade in till CL tre gånger och sen två gånger i rad samtidigt som de gjorde bra ifrån sig så tycker jag att Rosenborg var klart bättre än vad Köpenhamn var under 00-talet, men danska lag har allmänt varit bättre i CL/Europaspelen de sista 10-12 åren än vad svenska eller norska lag har.
Jag tycker att Köpenhamn är en plastklubb som har en kaxig ledning och äckliga plastsupportrar.. Bröndby därimot är en riktig fotbollsklubb med en anrik historia också har de sköna fans. Hursomhelst så tror jag att ingen nordisk klubb kommer att komma i närheten av att återupprepa Rosenborgs raid i CL på 90 och i början av 00-talet.
AIK har kaxiga fans, men styrelsen i klubben tror iaf inte att de är på höjd med Man City eller Barcelona.