Citat:
Ursprungligen postat av
SnuskigGubbe
Tyvärr det är som rysk roulette snart kommer det hända i europa
Jag är matematiskt lagd, det hade då skett redan , att det bara skulle hända i USA är helt enkelt statisktiskt ett mycket mycket litet postivt reellt tal , men om du tittar på antalet e-rökare i EU är cirka 20 % eller en 1/5.
Givetvis är det inte 0 men det går mot noll chansen att det inte skulle ha inträffat i Europa.
Det är en ganska stor del, det finns ett inte ett enda dödsfall där där det är bevisat att det är genom vaping med godkänd e-juice. Varför inte då kan du ställa dig frågan?
Hur många människor dör inte i cancer av vanlig rökning varje år i världen ? Cirka 7 miljoner dör
varje år.
Jämför detta nu med 5 påstådda dödsfall som enbart i USA där det påstås det är vaping som ligger bakom. Anta att det är sant och de använt godkänd e-juice av läkemedelsverket i USA (vilket jag inte tror ett skit på att de gjort utan något skit ifrån kina eller likanande de kokat ihop själv).
Notera nu också att när man gjort kemiska analyser av den e-juice de har rökt är det ämnen som inte hör hemma där i godkänd e-juice.
5/(7*10^6)~7.14286*
10^-7 eller bråket 1/
1400000. 10^6 är en miljon 10^7 är alltså 10 miljoner.
Det skulle betyda om vi nu envisas med att de använd godkänd e-juice så där det cirka
1 person på 1.5 miljoner vanliga rökare.
E-cigg är inte så nytt heller, det introducerats för försäljning 2003, det har alltså funnits på legala marknaden i nästan 17 år redan. Många kommer med argumentet att det är så pass nytt att man kan inte utala sig om riskerna redan, vi pratar om 17 år här. Forskningen har haft mycket tid på (och har gjort i England) Du kan själv kolla på tuben om du tror jag snackar Bull shit.
Anledningen till att de vill skrämma upp folk är för att i USA är försäljning av cigaretter en mycket stor del av tex Californiens ekonomi. Det handlar inte om folks hälsa det handlar om pengar, likadant med Alkohol, det handlar om att staten vill ha pengar, att sedan folk dör skiter de fullständigt i.
Frågor på det?
Risken är att får ett piano i huvudet nästa gång du går ut och avlider är större än att du skulle avlida av daglig användning av vaping.