2019-10-18, 08:29
Medlem
Magikern02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterIBoras
Det kan jag hålla med om, det är det man missar lite, det är alltid "soft" att tända en cigg och ta ett första blåss.

Precis!
Citera
2019-10-18, 11:08
Medlem
Citat:
Som jag trodde och även som han i den första länken pratade om och han gav intryck att hade koll på vad han pratade om. Kikade typ hela natten om detta på tuben igår och de flesta som säger det är att det är köpta av oseriösa e-juiceföretag eller hemmtillverkade.

Som sagt många har slutat helt att röka då det finns allt ifrån 0 till 20mg ifrån den sajten jag beställde ifrån igår. Jag kommer hålla mig till 0 eller väldigt låg nikontinhalt, den Vapito 2 som jag köpte har även tre lägen (stor skillnad mellan lägen) då du kan välja styrka. Just nu kör jag på lägsta eller mellan.

Studier har visat att folk som röker e-ciggaretter i flera år inte har några synbara skillnader i sin vävnad i halsen och lungorna jämfört med icke-rökare.

Några enstaka personer har blivit sjuka av egengjoda e-juice mixar till e-ciggaretter medan normala ciggaretter dödar miljoner personer per år.
Senast redigerad av larsjohansson 2019-10-18 kl. 11:11.
Citera
2019-10-18, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Det här. Cigg är coolt. Att röka cigg har en coolhetsfaktor som helt saknas med e-cigg. Gå runt och suga på ett batteri...

Sluta röka helt istället. Inte ens svårt om man har lite jävlaranamma i sig, men det saknas väl hos e-ciggfolket.

Många vill INTE sluta röka men finns det mer hälsosamt alternativt som även inte stör omgivningen av folk som besväras av rök är e-ciggen ett utmärkt alternativ. Det är således bättre för rökarens hälsa, och för miljön i övrigt då det inte bidrar till en massa fimpar som tex småbarn kan få för sig att plocka upp och äta för de tror det är godis och tänk alla hundar som behöver sniffa på fimpar?

Idag orkar de många rökare inte vänta tills de ser en "cigarettpapperskorg" som avsett för slänga ciggen i utan slänger bara på marken och stampar så den slocknar, det ser inte så himla trevligt ut att se fimpar överallt på gator. Nu när miljöfrågan är så stor så är det väl rätt riktning att gå. Dock tycker jag att miljöfrågan har gått till överdrift så jag tycker främst att det ser trevliga ut med gator som är rena ifrån fimpar i första hand.

Du behöver dessutom ingen tändare som heller inte är bra för miljön. Jag vet inte om det är billigare med e-cigg än vanliga cigg men om det skulle vara dyrare så är det i alla fall inte en stor skillnad, det kan tom vara billigare. Beställer man e-juice med eller utan nikotin så är jag övertygad om att man sparar pengar på e-cigg.

Sen så minskar risken för brand, många bränder orsakas nämligen av sängrökning av fulla personer som somnar med ciggen i handen och utsätter dig inte bara själv för fara att brinna inne utan även dina grannar.

Ser vidrigt ut på arbetsplatser där rökare går ut för att röka, fimpar över allt och luktar illa.
Även om du röker utanför din arbetsplats luktar du rök när du kommer tillbaka och många icke-rökare mår illa av den doften. Att röka e-cigg är alltså att visa hänsyn till andra.
Senast redigerad av MosterIBoras 2019-10-18 kl. 20:36.
Citera
2019-10-18, 20:38
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Nej tack folk dör som flugor i usa tack vare eciggen eller va det heter
Tydligen såg lungorna ut som senaps gas
Nej tack
Citera
2019-10-18, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigGubbe
Nej tack
Tycker du inte att det är lite konstigt att det bara sker i USA? Som många nämnt tidigare är det pga e-juice som hemmtillverkad eller sålda av oseriösa företag.

Du har inte läst tråden så noga va med länkarna jag visat?
Citera
2019-10-19, 20:29
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Citat:
Tycker du inte att det är lite konstigt att det bara sker i USA? Som många nämnt tidigare är det pga e-juice som hemmtillverkad eller sålda av oseriösa företag.

Du har inte läst tråden så noga va med länkarna jag visat?
Tyvärr det är som rysk roulette snart kommer det hända i europa
Citera
2019-10-19, 21:07
Bannlyst
Citat:
Tyvärr det är som rysk roulette snart kommer det hända i europa

Jag är matematiskt lagd, det hade då skett redan , att det bara skulle hända i USA är helt enkelt statisktiskt ett mycket mycket litet postivt reellt tal , men om du tittar på antalet e-rökare i EU är cirka 20 % eller en 1/5.

Givetvis är det inte 0 men det går mot noll chansen att det inte skulle ha inträffat i Europa.

Det är en ganska stor del, det finns ett inte ett enda dödsfall där där det är bevisat att det är genom vaping med godkänd e-juice. Varför inte då kan du ställa dig frågan?

Hur många människor dör inte i cancer av vanlig rökning varje år i världen ? Cirka 7 miljoner dör varje år.

Jämför detta nu med 5 påstådda dödsfall som enbart i USA där det påstås det är vaping som ligger bakom. Anta att det är sant och de använt godkänd e-juice av läkemedelsverket i USA (vilket jag inte tror ett skit på att de gjort utan något skit ifrån kina eller likanande de kokat ihop själv).

Notera nu också att när man gjort kemiska analyser av den e-juice de har rökt är det ämnen som inte hör hemma där i godkänd e-juice.

5/(7*10^6)~7.14286*10^-7 eller bråket 1/1400000. 10^6 är en miljon 10^7 är alltså 10 miljoner.

Det skulle betyda om vi nu envisas med att de använd godkänd e-juice så där det cirka 1 person på 1.5 miljoner vanliga rökare.

E-cigg är inte så nytt heller, det introducerats för försäljning 2003, det har alltså funnits på legala marknaden i nästan 17 år redan. Många kommer med argumentet att det är så pass nytt att man kan inte utala sig om riskerna redan, vi pratar om 17 år här. Forskningen har haft mycket tid på (och har gjort i England) Du kan själv kolla på tuben om du tror jag snackar Bull shit.

Anledningen till att de vill skrämma upp folk är för att i USA är försäljning av cigaretter en mycket stor del av tex Californiens ekonomi. Det handlar inte om folks hälsa det handlar om pengar, likadant med Alkohol, det handlar om att staten vill ha pengar, att sedan folk dör skiter de fullständigt i.

Frågor på det?

Risken är att får ett piano i huvudet nästa gång du går ut och avlider är större än att du skulle avlida av daglig användning av vaping.
Senast redigerad av MosterIBoras 2019-10-19 kl. 21:29.
Citera
2019-10-19, 21:31
Bannlyst
Citat:
Nej tack

Skitsnack! Länka då till seriösa källor på ditt påstående.
Citera
2019-10-19, 22:07
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Jag vet att det är svt https://www.svt.se/nyheter/utrikes/a...ll-e-cigg-okar
Citera
2019-10-20, 13:24
Medlem
Mr.Nesss avatar
Jag tycker det är skönt att dessa inte får nyttjas på uteserveringar. Sen skäms jag å vuxnas vägnar som håller på med e-cigg. Helvete vad töntigt alltså
Citera
2019-10-20, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Jag tycker det är skönt att dessa inte får nyttjas på uteserveringar. Sen skäms jag å vuxnas vägnar som håller på med e-cigg. Helvete vad töntigt alltså

Hellre tönt än att få kol och cancer men du gör ju dina prioriteringar
Att du eller andra tycker det är töntigt är jag inte en person som på något sätt skulle bry mig om heller.

Varför skäms du för att du ser någon vuxen vapa, utveckla hur du skäms om du vill och orkar, inget tvång, ingen stress ta din tid.

Vad är det som är så töntigt att vapa?

Är du rädd att ditt "tuffa" , "coola" yttre och "manlighet" ska få sig en törn eller vad handlar det om?
Det om något är vad jag skulle kalla töntigt.
Senast redigerad av MosterIBoras 2019-10-20 kl. 17:00.
Citera
2019-10-20, 16:51
Bannlyst
Citat:
Jag vet att det är svt https://www.svt.se/nyheter/utrikes/a...ll-e-cigg-okar

Åter igen, av någon märklig anledning händer det bara i USA, hmmmm.....redan där börjar ju varningsklockan ringa att tobaksbolagen börjar drabbas av panik. Varför hänt bara i U.S.A kan man ju ställa sig frågan?

Svaret är givetvis att det är rent bull shit vilket jag tror även du inser men inte vill inse eller inte vill erkänna att du förstår. Kan det vara så ?

Har du kollat länkarna jag postade förresten? Nej det har du inte!

Jag dementerar inte dödsfallen men jag är väldigt skeptisk att man vet att det är p.g.a vaping. Inte för att tjatig men varför händer det enbart i U.S.A och tex inte i Sverige? Bara en tillfällighet?
Hur har de kommit fram till att lungsjukdomen är orsakan av ånga?

Ser att du tidigare postat att de vill förbjuda snus och du var väldigt upprörd över detta. Kan det vara så att din manlighet försvinner om du inte har snus under läppen eller vad?

Varför varnar man inte folk för att ge fan i att röka cigaretter i USA? Svaret mycket enkelt, det är en enorm och då pratar vi miljardbelopp för landet som de går miste om rökningen minskar bland befolkningen.
Senast redigerad av MosterIBoras 2019-10-20 kl. 16:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in