• 1
  • 2
2019-10-17, 12:47
Medlem
Jag har kört den klassiska fadefrisyren som alla killar kört dem senaste åren. Dem senaste två åren har jag varit hos min frisör varannan vecka och fixat min fade.

Nu har jag dock låtit håret växa och märkt att det växer skägghårstrån ur min hårbotten på sidorna? Det är svinfult, långa svarta hårstrån som sticker spikrakt ut och växer längre och snabbare än mitt vanliga hår.

Är detta vanligt?

Tänker att det har aktiverats någon "skäggstimulans" i hårbotten då mina frisörer använt rakapparat dem senaste två åren.

Har ni varit med om detta? Kommer det alltid vara så?
Citera
2019-10-17, 12:48
Medlem
Vad betyder fadersfrisyr?
Citera
2019-10-17, 12:55
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kempea
Jag har kört den klassiska fadefrisyren som alla killar kört dem senaste åren. Dem senaste två åren har jag varit hos min frisör varannan vecka och fixat min fade.

Nu har jag dock låtit håret växa och märkt att det växer skägghårstrån ur min hårbotten på sidorna? Det är svinfult, långa svarta hårstrån som sticker spikrakt ut och växer längre och snabbare än mitt vanliga hår.

Är detta vanligt?

Tänker att det har aktiverats någon "skäggstimulans" i hårbotten då mina frisörer använt rakapparat dem senaste två åren.

Det kan ha med din ålder att göra.
En ny fas.
Citera
2019-10-17, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Vad betyder fadersfrisyr?
Googla skin fade eller shadow fade på bilder så förstår du.

Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Det kan ha med din ålder att göra.
En ny fas.
En ny fas att det växer skägg i min hårbotten? Mig veterligen har jag aldrig hört någon som har skäggväxt ovanför öronen..
Citera
2019-10-17, 13:02
Medlem
vichy6s avatar
Har skäggväxten samma färg som ditt hår?
Citera
2019-10-17, 13:08
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Googla skin fade eller shadow fade på bilder så förstår du.

En ny fas att det växer skägg i min hårbotten? Mig veterligen har jag aldrig hört någon som har skäggväxt ovanför öronen..
Ok det låter faktiskt lite märkligt.
Citera
2019-10-17, 13:11
Bannlyst
Citat:

Är detta vanligt?

Jag är mellanblond/ljusbrun men har då och då enstaka helt svarta strån i hårbottnen. Ingen aning varför det är så.
Citera
2019-10-17, 13:11
Medlem
Couplets avatar
Citat:

Är detta vanligt?

Vissa hårstrån är grövre, helt enkelt. Att det förändrats kan vara till exempel hormonellt. Det är en myt att rakning gör håsrstrån grövre.

Jag har många olika struktur på mina hårstrån. Allt från det nordiska, flygiga och tunna, till fucking hästtagel.
Citera
2019-10-17, 14:12
Medlem
Hugo Pratts avatar
Jag är mellanblond med mörk skäggväxt. Då jag var cirka 40 började jag få kolsvarta, grova hårstrån ovanför öronen och strax ovanför polisongerna (om jag haft några). Jag har även en hel del vita hårstrån i en cirkel uppe på hjässan och på höger och på vänster hakspets (där de verkar komma först för de flesta), men de kolsvarta hårstråna har bara blivit fler. Det är som om den friska skäggväxten kryper upp med åren.

Jag har noll vita hårstrån vid tinningarna där många annars får sina första vita strån, skäggväxten oräknad.
Citera
2019-10-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Har skäggväxten samma färg som ditt hår?
Nej. Jag är blond och skäggstråna är svarta och spikraka och grövre, exakt som mitt vanliga skägg.
Citera
2019-10-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Vissa hårstrån är grövre, helt enkelt. Att det förändrats kan vara till exempel hormonellt. Det är en myt att rakning gör håsrstrån grövre.

Jag har många olika struktur på mina hårstrån. Allt från det nordiska, flygiga och tunna, till fucking hästtagel.
Fast dessa "hårstrån" är exakt som mitt skägg. Alltså kolsvart, grovt och rakt. Det växer även betydligt snabbare än mitt vanliga hår så det står ut rakt ut genom håret som ligger ner.
Citera
2019-10-17, 15:46
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Fast dessa "hårstrån" är exakt som mitt skägg. Alltså kolsvart, grovt och rakt. Det växer även betydligt snabbare än mitt vanliga hår så det står ut rakt ut genom håret som ligger ner.
Mina olika typer växer också olika snabbt, inget konstigt med det i sig. Jag fattade inte var på huvudet dessa hårstrån sitter riktigt, men om de inte sitter mitt uppepå skallen, så är det vad som kallas kroppsbehåring. Högst upp på huvudet har man en annan typ av hår, det är därför man blir skallig på toppen och i allmänhet inte alls på sidorna. Sidornas hårtyp kallas också kroppsbehåring, det är därifrån man tar hår när man gör en hårtransplantation, just eftersom det inte ramlar av.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in