• 1
  • 2
2019-10-17, 10:50
Medlem
https://www.allehanda.se/artikel/org...slag-eller-nat

90-årig hattmodist utsatt för stöld i sin butik. Ungdomar härjar runt i stan och stjäl.

Min fru är från Övik, har väl alltid vart rätt lugnt där. Men vi var dit i somras, i centrum drev det runt unga killar av icke svenskt ursprung, skrikandes i sina mobiler och med en cigg i den andra handen. Jag vill dock inte påstå att de har med detta att göra.

Nån med mer info?
Citera
2019-10-17, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman

90-årig hattmodist utsatt för stöld i sin butik. Ungdomar härjar runt i stan och stjäl.

Min fru är från Övik, har väl alltid vart rätt lugnt där. Men vi var dit i somras, i centrum drev det runt unga killar av icke svenskt ursprung, skrikandes i sina mobiler och med en cigg i den andra handen. Jag vill dock inte påstå att de har med detta att göra.

Nån med mer info?

Har MENA-dräggen hittat ända upp till Ö-vik nu
Citera
2019-10-17, 14:22
Medlem
Det är fullt av dom i Övik nu!
Citera
2019-10-17, 14:25
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman

Nån med mer info?
Artikeln är bakom betalvägg, har du någon mera info?
Jag är f.ö. också från Övik och det ser mörkt ut när man går på stan.
Enda gången man känner sig som hemma är när man går på hockey.
Citera
2019-10-17, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Artikeln är bakom betalvägg, har du någon mera info?
Jag är f.ö. också från Övik och det ser mörkt ut när man går på stan.
Enda gången man känner sig som hemma är när man går på hockey.

Mena gänget går nog inte på hockeymatcher.
Nu vet vi ju inte vilka det är som ligger bakom stölderna.
Lokaltidningen Allehanda, med liberal prägel, skriver försiktigt. Intet nämns om ursprung.
Det kan förvisso vara Karl, Sven och Nils, infödda Övikare. Men jag tror inte det...

Det är som min Öviksfödda fru säger:”Ö-vikarna har röstat vänster i många decennier. Värst är de äldre i industrin mm, för dem är sosseriet, Erlander och Palme att jämföra med en religion. Nu får även Invånarna i lilla Övik sin beskärda del.”
Citera
2019-10-18, 11:06
Medlem
Och ortstidningen skriver idag mycket om omfattande sparprogram i främst skolväsendet. Övik blöder pengar, liksom alla kommuner. Men vi vet alla vad man inte sparar på...

Det är ett lågvattenmärke att inte det ska gå att hålla ordning. För få poliser och en misslyckad polisledning är orsaken. En del kommuner har börjat med att anställa ordningsvakter som får verka inom visst område. Då har det blivit bättre. Övik måste kanske det, men pengar saknas...

Åter till ämnet. Ingen som hört mer om ligorna? Ska den gamla damen tvingas att stänga sin butik pga att polisväsendet inte klarar av sin grundläggande uppgift?
Citera
2019-10-18, 11:10
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snikarn
Det är fullt av dom i Övik nu!

Hela Sverige är infekterat av sjukdomen. Du kan fortfarande hitta områden där infektionen inte hunnit sprida sig men klockan tickar hela tiden..

Snart får vi nog ett härligt raskrig och vårat land tillbaka, flyktingarna är ju vana med att fly när det hettar till så det borde gå ganska smärtfritt.
Citera
2019-10-18, 11:13
Medlem
Dövik som jag har hört någon säga. Samma längskusten. Mycket stölder i kiosker och från båtar annat skit som brukade vara ovanligt.
Citera
2019-10-18, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Hela Sverige är infekterat av sjukdomen. Du kan fortfarande hitta områden där infektionen inte hunnit sprida sig men klockan tickar hela tiden..

Snart får vi nog ett härligt raskrig och vårat land tillbaka, flyktingarna är ju vana med att fly när det hettar till så det borde gå ganska smärtfritt.

I Örnsköldsvik och andra småorter är problemet att lokaltidningarna, helt oavsett om dem har M,S,C eller som i öviks fall, L, som partifärg är helt lojala med styret i staden. Redaktörerna är tjenis med alla politiker, sitter i sportklubbens styrelse med varann etc.

Detta leder till en icke fungerande granskning. Hur ska journalisten Arne kunna vara tuff mot kommunalrådet Pelle när man kvällen innan satt i VIP-logen med varann på hockeyarenan?

Och ingen ska inbilla sig att nån redaktör törs ens nämna Den Heliga Invandringen...

Nåväl, hoppas att dessa jävla småglin åker fast. Fan ett lågvattenmärke att gå in och stjäla hos en 90-åring.
Citera
2019-10-18, 11:50
Medlem
Satt på torget i Övik en varm sommardag. Kanske var det bara en tillfällig kulturdag, men vagnen med MENA-käk hade externa högtalare på torget med arabmusik. Jag tror samtliga vi svenskar lyfte på oss och gick annorstädes. Jodå, kan tänka mig att ta del av olika kulturer, men inte påtvingad sådan på en plats där det absolut inte passar sig. Eller, jag får kanske rätta mig själv, det kanske är just där det passar sig då även delar av Övik verkar genomgå ett befolkningsutbyte.
Citera
2019-10-18, 14:09
Medlem
Brottslingarna är somaliska adidasbyxesalafister med kepsen 160° åt fel håll. Dunjacka med hoodie som fälls upp när de vill vara anonyma. Dvs, alltid när de går in i en affär för att stjäla.
De går på gymnasiet eller på kurser av något slag. De tränar gratis på gymet då kommunen sponsrar dem för att de skall integreras.
Med fred mellan Somalia och Eritrea, fredspris mm, borde dessa kunna sändas tillbaka till sina rötter.
Citera
2019-10-20, 20:58
Medlem
Ö-vik är kört..
Mina päron bor där. Dem har aldrig sagt eller tänk ont om nån eller något.. men farsan är ledsen över hur det blivit.
"Det är sorgligt, att det behövs väktare inne på biblioteket pga dessa sk. nysvenskar" säger han..

Vi gick en sväng sedan på stan en kväll.
Det är värsta jag sett.. kebaber på varenda jäkla parkbänk. Högljudda och ohövliga mot stackars äldre svenska pensionärer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in