När jag var 17 blev båda mina föräldrar svårt sjuka väldigt plötsligt och tätt tidsmässigt, ensambarn och ingen att prata med om händelserna så började jag liksom blunda för faktumet att det är verkligheten.
Nu flera år senare när det börjat klarna i hjärnan, så har jag insett att jag bedövat mig under dessa år genom att jaga dopamin, för att ”fly”.
Jag har gjort riktigt respektlösa saker i tidiga 20-årsåldern för att få mina dopaminkickar som jag önskar jag kunde få ogjorda, mår mycket dåligt över detta blandat med tankarna på mina sjuka föräldrar. Att inget blir som förr liksom.
Jag har gjort saker som hade kunnat såra och skada min närmsta på djupet, men personen valde att förlåta och låta mig ändra riktning.
Jag tog själv upp mina bekymmer och valde själv att ta fighten, mår idag bättre och befinner mig på en mycket bättre plats i mitt liv idag.
Idag är ångesten påtaglig, både av att ha gjort så mycket skit som jag hatar mig själv för, men också för att jag fortfarande känner en tyst och inre förtvivlan gällande mina föräldrar.
Så mitt svar är nej, jag känner mig inte helt trygg ännu.
Traumat jag upplevde när det var som värst, när jag var 17, gör att jag än idag inte vågar tro på att något ska hålla för evigt.
Varje gång man skiljs åt kan vara den sista, varje händelse kan vara just den som man ”minns” när livet plötsligt vänder.
Allt liksom relateras, och det är så lätt att bara ”tappa” det och glida med i alla möjliga tänkbara flyktmedel..
Jag önskar bara jag kunde få vara 17 år igen, bara dagar innan allt inträffade, jag kunde då inte föreställa mig hur fel allt skulle bli bara dagar framöver
Mitt enda tips som jag ångrar att jag inte tog vara på är att VÅGA MÅ DÅLIGT, skjut ALDRIG undan dina känslor, gråt, visa dig svag, slå huvudet i väggen, men försök INTE låtsas att du är gjord av stål.