Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Barnen hölls isolerade – är oförmögna att prata
RUINERWOLD Publicerad 17 okt 2019 kl 00.51
Flera av barnen som hölls isolerade i nio år i nederländska byn Ruinerwold är oförmögna att prata enligt Daily Mail.
Nu framkommer mer information om den 58-årige man som gripits i samband med händelsen.
– Även när han var borta hörde vi ljud därifrån, från en gräsklippare till exempel. Men vi hade ingen aning om vem det kunde vara, säger en av grannarna till Telegraaf.
Det är fortfarande oklart om pappan och barnen hölls på gården mot sin vilja av 58-åringen. En del av problemet med detta är att poliser som hörde barnen, som är i åldrarna 18 till 25, hade svårt att förstå vissa av dem – och kallar barnens sätt att ta ”fantasispråk” och ”obegripligt”.
En av 58-åringens före detta grannar har inga positiva ord att säga om mannen.
– Han var aldrig vänlig och hälsade inte när man träffades, hade inga vänner, ingen fru, inga flickvänner, gick aldrig ut på lokal. Han var bara mystisk, säger den före detta grannen.
https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-flera-barn-ar-oformogna-att-prata/
Fetningen ovan gjord av mig.
Barn går på vad som helst. Dom invaggas lätt i vad som är som det ska vara.
Min pappa och styvmamma formade mig till att hålla käften och ducka och att jag var värdelös ända tills jag en dag fick luft under vingarna.
Jag bad en enda gång om hjälp hos en kurator men denne pratade med min styvmor och jag fick liksom bekräftat att jag var värdelös och att behandlingen jag fick var OK.
Barn går att hålla instängda utan lås och dom ber inte om hjälp om dom tror det är normalitet.