2019-10-17, 04:41
Medlem
kirugumis avatar
Om man kollar Jans fb så kan man bland kommentarerna till en bild hitta
”Det finns mycket av handyman Josef Brunner på youtube”
Har stängt ner nu så minns inte vilken bild det var dock.
Men ska vi vilt gissa att Josef B alltså heter Josef Brunner?
Citera
2019-10-17, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Om de inte blivit registrerade i skolan måste de rimligen inte vara registrerade i folkbokföringen som nyfödda heller.
Med andra ord födda hemma?

Jag har hört någonstans att det är vanligt i Nederländerna att kvinnor föder hemma.
Citera
2019-10-17, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Enligt ditt resonemang är alltså psykisk sjukdom grund för avrättning. Det är den logiska kontentan av vad du säger.

Fritzl var en beräknande och manipulativ sexualförbrytare, ett rovdjur. Hans syfte var att förse sig själv med sexslavar som han ägde och kontrollerade helt. Det är en helt annan nivå av ondska än att bara vara en knäppskalle som låser in sig i en källare i tio år och odlar skägg. Att skäggsekten även består av barn är naturligt. Om du varit övertygad om att världen skulle gå under, hade inte du försökt ”rädda” barnen i din närhet? Särskilt dina egna?

Men barnen tycks ju inte ha varit hans egna.
Citera
2019-10-17, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Barnen hölls isolerade – är oförmögna att prata
RUINERWOLD Publicerad 17 okt 2019 kl 00.51
Flera av barnen som hölls isolerade i nio år i nederländska byn Ruinerwold är oförmögna att prata enligt Daily Mail.

Nu framkommer mer information om den 58-årige man som gripits i samband med händelsen.
– Även när han var borta hörde vi ljud därifrån, från en gräsklippare till exempel. Men vi hade ingen aning om vem det kunde vara, säger en av grannarna till Telegraaf.

Det är fortfarande oklart om pappan och barnen hölls på gården mot sin vilja av 58-åringen. En del av problemet med detta är att poliser som hörde barnen, som är i åldrarna 18 till 25, hade svårt att förstå vissa av dem – och kallar barnens sätt att ta ”fantasispråk” och ”obegripligt”.

En av 58-åringens före detta grannar har inga positiva ord att säga om mannen.
– Han var aldrig vänlig och hälsade inte när man träffades, hade inga vänner, ingen fru, inga flickvänner, gick aldrig ut på lokal. Han var bara mystisk, säger den före detta grannen.
https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-flera-barn-ar-oformogna-att-prata/

Fetningen ovan gjord av mig.
Barn går på vad som helst. Dom invaggas lätt i vad som är som det ska vara.
Min pappa och styvmamma formade mig till att hålla käften och ducka och att jag var värdelös ända tills jag en dag fick luft under vingarna.
Jag bad en enda gång om hjälp hos en kurator men denne pratade med min styvmor och jag fick liksom bekräftat att jag var värdelös och att behandlingen jag fick var OK.
Barn går att hålla instängda utan lås och dom ber inte om hjälp om dom tror det är normalitet.
Citera
2019-10-17, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag har hört någonstans att det är vanligt i Nederländerna att kvinnor föder hemma.
Det var vanligare förr, alltså när dessa barn föddes. Kan vara en förklaring till att de inte var registrerade.
Senast redigerad av DindooNuffin 2019-10-17 kl. 09:55.
Citera
2019-10-17, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Men barnen tycks ju inte ha varit hans egna.
Josef B är inte barnens far, men deras far fanns i huset. Josef B är misstänkt för olaga frihetsberövande och att skada andras hälsa. Det är svårt att avgöra vad kränkningarna består i eftersom det är oklart om det var frivilligt eller om de blev tvingade. Den äldsta sonen planerade sin flykt genom att vara aktiv på sociala medier.
Citera
2019-10-17, 10:04
Avslutad
Nytt namn på nålen på google maps märkte jag..

Dutch Family Farm Center.
Citera
2019-10-17, 10:08
Medlem
Familjen var inte folkbokförd på adressen där de hittades. Josef B hyrde fastigheten, men var inte bosatt där. Far och barn levde tillsammans som en familj, men för att det saknas bevis (födelsebevis min anm.) undersöks de medicinskt. Josef B är fortfarande misstänkt och är kvar i förvar.

Källa https://www.telegraaf.nl/nieuws/831241269/gezin-ruinerwold-nergens-geregistreerd
Citera
2019-10-17, 10:36
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Fetningen ovan gjord av mig.
Barn går på vad som helst. Dom invaggas lätt i vad som är som det ska vara.
Min pappa och styvmamma formade mig till att hålla käften och ducka och att jag var värdelös ända tills jag en dag fick luft under vingarna.
Jag bad en enda gång om hjälp hos en kurator men denne pratade med min styvmor och jag fick liksom bekräftat att jag var värdelös och att behandlingen jag fick var OK.
Barn går att hålla instängda utan lås och dom ber inte om hjälp om dom tror det är normalitet.

Ja, barn kan ju ganska enkelt hjärntvättas, men barn är ju inte dumma heller. Förmodligen förekom hårda bestraffningar när de vågade ifrågasätta något eller göra något förbjudet.

Din egen historia låter ju förskräcklig. Sorgligt att du inte fick den hjälp du behövde, trots att du ju aktivt sökte hjälp. Men skönt att du lyckades göra dig fri från förtrycket från styvmamman.
Citera
2019-10-17, 10:53
Medlem
Josef Bs bror Franz berättar att Josef var med i en sekt och kände sig som Jesus själv. Han hade stor övertalningsförmåga. En rik faster i Österrike hade gjort honom till arvtagare, och efter hennes död sålde han fastigheten. En bror ringde Josef när deras far hade avlidit, men han var inte intresserad. När deras mor dog var han inte heller med på begravningen. Josef brydde sig aldrig om sina två döttrar, en tvilling, som han lämnade hos vänner i flera månader. Han träffade deras mor i en sekt. I samma sekt träffade han också en holländare, förmodligen Gerrit-Jan van Dorsen. Josef lämnade fru och barn 2006 eller 2007 och bosatte sig i Nederländerna. Hans döttrar sökte förgäves ta kontakt med Josef 2017. Grannar kallade de (i Nederländerna) the Kelly Family.

Hmm...jag som trodde att ingen hade sett några barn där? Raarrrr...

Källa https://www.hln.be/nieuws/buitenland/broer-over-josef-b-die-spookgezin-van-vrijheid-zou-hebben-beroofd-hij-zat-in-een-sekte-en-voelde-zic h-beter-dan-jezus~a7f67b12/
Senast redigerad av DindooNuffin 2019-10-17 kl. 10:59.
Citera
2019-10-17, 11:37
Medlem
hannybannys avatar
Storebrorsan i kompani med gubben Josef. De kom på en idé för 9 år sen, efter att pappan fått stroke, att låsa in sig och att Josef hjälpte till med förnödenheter. Så att de senare skulle kunna upptäckas och storyn om deras öde blir vida omspridd och de kan livnära sig på detta. Syns på hans instagramkonto att han är uppmärksamhetssökande och har redan fått endel följare. En normal människa som levt isolerad pga någon annan skulle inte vilja hoppa in i rampljuset så fort. Sen kan en sidoteori vara att han har en sekt idé han vill sprida vilket nu efter denna story om deras liv, lätt får en världslig spridning, som vore totalt omöjlig utan denna sjuka bakgrund och öde. De har utnyttjat pappan som inte kunnat göra något i sitt dåliga skick. De kommer skylla på pappan.
Citera
2019-10-17, 11:53
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannybanny
Storebrorsan i kompani med gubben Josef. De kom på en idé för 9 år sen, efter att pappan fått stroke, att låsa in sig och att Josef hjälpte till med förnödenheter. Så att de senare skulle kunna upptäckas och storyn om deras öde blir vida omspridd och de kan livnära sig på detta. Syns på hans instagramkonto att han är uppmärksamhetssökande och har redan fått endel följare. En normal människa som levt isolerad pga någon annan skulle inte vilja hoppa in i rampljuset så fort. Sen kan en sidoteori vara att han har en sekt idé han vill sprida vilket nu efter denna story om deras liv, lätt får en världslig spridning, som vore totalt omöjlig utan denna sjuka bakgrund och öde. De har utnyttjat pappan som inte kunnat göra något i sitt dåliga skick. De kommer skylla på pappan.
Men den nederländska polisen tror inte längre att barnen hållits instängda på gården mot sin vilja, rapporterar tyska Focus

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GG8bxm/polisen-familjen-pa-garden-var-inte-fangslad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in