• 2
  • 3
2019-10-17, 15:43
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Får börja ta betalt i cheeseburgare

Och bärs såklart! Eller Linas matkasse om du vill vara nyttig...
Citera
2019-10-17, 21:16
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Okej, har de höjt preskriptionstiden? Var det inte ganska nyligen som ändrade denna för skattebrott av normalgraden till samma som grovt skattebrott, dvs. 5 år?

Min vita inkomst kommer från eget bolag, fläckfritt skött, fina siffror, inte en krona sen till SKV. I en bransch som inte är en av SKVs "fokusgrupper". Har du något förslag på hur en sådan lösning kan se ut?
Citat:
Ursprungligen postat av godzillla
Är inte preskriptionstiden för grovt skattebrott 10 år? Det måste var svårt att utreda 15 år när man bara måste spara bokföringen i 7 år.
Verkar stämma med 10 år numer. 15år fick jag från inlägg daterat 2017.

Du kan också dömmas för skattetilläg av SKV, då kan du inte dömmas för skattebrott till fängelse. Och vise versa. Kanske ännu viktigare om du frias för det ena kan du inte åtalas igen. Är det på skattetillägget samma preskribitions tid gäller?

Bokföring för svartjobb verkar konstigt att föra än mindre spara i 7år, kryptotransaktionern sparas i blockkedjan en evighet.

För skatteplanering finns ett eget underforum.

Nackdelen med krypto är att det är svårt att köpa vettiga saker. Spenderar du krypto direkt är det betydligt bättre än att växla till SEK.
Citera
2019-10-18, 04:02
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Ja, men nu lever vi i Sverige. Och vi har tillgång till en bra sjukvård även om den så klart har brister som allt annat. Och nu har vi det skattesystemet vi har, passar det inte får vederbörande flytta. Hur skulle det gå om alla börjar begå brott för att de tycker att något inte är bra??

Du relativiserar "Och vi har tillgång till en bra sjukvård även om den så klart har brister som allt annat."

Detta för att kunna fortsätta med ditt självbedrägeri.

Sverige har bland världens högsta skattetryck men har tex minst sjukhusbäddar i hela Europa, oacceptabelt.
Citera
2019-10-18, 04:09
Medlem
Citat:
Med tanke på hur skattepengarna hanteras skulle jag gärna jobba 100% svart. Varje gång jag får betalt svart så njuter jag av att skatteverket inte får en krona.
Det där är väl ett korkat sätt att se det hela på?

Det går ju inte mindre pengar till det du inte gillar bara för att några idioter jobbar svart. Det betyder ju bara att vi andra går betala mer i skatt.

Jag skulle säga att du är en idiot.
Citera
2019-10-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Du relativiserar "Och vi har tillgång till en bra sjukvård även om den så klart har brister som allt annat."

Detta för att kunna fortsätta med ditt självbedrägeri.

Sverige har bland världens högsta skattetryck men har tex minst sjukhusbäddar i hela Europa, oacceptabelt.
Jamen vafan.. om du blir allvarligt sjuk blir du omhändertagen även om du inte bidragit med en krona i skattepengar(har en släkting som är exempel på detta, får cancervård för miljoner trots att vederbörande pluggat fram t 30)
Citera
2019-10-18, 17:50
Medlem
Finns fler sätt att räkna bra vård på än antal bäddar.
Citera
2019-10-19, 00:50
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Jamen vafan.. om du blir allvarligt sjuk blir du omhändertagen även om du inte bidragit med en krona i skattepengar(har en släkting som är exempel på detta, får cancervård för miljoner trots att vederbörande pluggat fram t 30)

https://www.docrates.com/sv/ny-rappo...gsta-i-europa/

Man kan ju vända på det, en person som har arbetat i hela sitt och betalat världens högsta skattetryck och som sen får vänta på sin vård LÄNGST tid i hela Europa, och dör.

Sossar som du gör detta sjuka system möjligt.
Citera
2019-10-19, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
https://www.docrates.com/sv/ny-rappo...gsta-i-europa/

Man kan ju vända på det, en person som har arbetat i hela sitt och betalat världens högsta skattetryck och som sen får vänta på sin vård LÄNGST tid i hela Europa, och dör.

Sossar som du gör detta sjuka system möjligt.
Nä, jag är inte sosse däremot tycker jag inte man ska jobba svart och skylla ifrån sig på saker som inte stämmer.
Citera
2019-10-19, 10:34
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Nä, jag är inte sosse däremot tycker jag inte man ska jobba svart och skylla ifrån sig på saker som inte stämmer.

Bara att googla om du vill vakna upp ur din fantasi.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in