2019-10-15, 22:36
Medlem
Syrien ligger granne med det heliga landet där Jesus föddes. Syrierna måste vara de bästa, det förstår alla. Jag åkte själv genom Syrien en gång och tillbringade några dagar i Damaskus. Jag blev väl bemött där. Finns det någon fler flashbackare som varit i Syrien?
Citera
2019-10-15, 22:37
Medlem
Barbarmannens avatar
Det finns redan uträkningar på det här. Umeå är den staden med minst invandrare. Redan vid 2030 kommer majoriteten av medborgarna i städerna vara invandrare! I Malmö, Göteborg och Stockholm ligger runt 40-45% i dagsläget.

Dags att vakna är känslan jag får när jag läser sådana här trådar. Då är det ändå Flashback. Som sagt så finns det inget att göra. ALLA de som inte alltid har insett att hur man röstar är absolut superviktigt har ansvar. Det är tillhörande att vara normalbegåvad vuxen att inse att beslut som tas idag kan ha gigantiska verkningar i framtiden.
Citera
2019-10-15, 22:37
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Fyfan. Det är då fan tur att man om 10 år till har levt halva livet och inte har så mycket kvar efter det.
Citera
2019-10-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
När jag säger spikrakt menar jag i relation till sina föräldrar. Ta bara alla barn som översätter åt sina föräldrar. Jag är övertygad om att det finns massa andra exempel än språket. Det vore tex intressant att veta hur många andra generationens syrianer som regelbundet går till en moské jämfört med sina föräldrar.

Att ta grova brottslingar som ett generellt bevis för att integrationen inte fungerar i stort är ett dåligt exempel eftersom det är en ytterst liten minoritet som håller på med denna verksamhet. Isf kan man lika gärna lyfta fram majoriteten som pluggar, lär svenska och jobbar och säga att integrationen går som tåget vilket heller inte är helt sant.

Det kommer ta många många år innan alla de som invandrat till Sverige de senaste åren blir relativt ”svenska” och det är ett läge som vi får acceptera och göra det bästa av.
Varför måste vi acceptera det, det är väl ingen naturlag? När kraven på egen försörjning och att betala för sitt boende skärps så kommer strömmen att vända.
Citera
2019-10-15, 22:43
Medlem
bithaxs avatar
Kul. För 10 år sedan var det ingen som visste var fan Syrien låg.

Inte dags att lägga ned kaospolitiken snart?
Citera
2019-10-15, 22:44
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag sa att för varje GENERATION går integrationen spikrakt uppåt. Jag menar alltså barnen till de som kommit som flyktingar. Och i sin tur deras barn. De flesta kan såklart inte bli integrerade i ett helt nytt land på bara åtta år. Hur integrerad hade du själv varit i Syrien efter åtta år?

Finnarna som kom på 50- 60- och 70-talen bodde också i hög utsträckning med varandra ”utanför” det svenska samhället. Det kanske har bidragit till att vissa aldrig blivit riktigt svenska trots att de bott här ett helt liv.

Håller helt med om att parallella samhällen där invandrare fastnar i utanförskap är helt fel väg. Men om fler kommuner hakar på Sölvesborgs pryl kommer invandrare inte ha några alternativ. Politikerna i Sölvesborg är tröttsamt naiva. Stänga dörren och hoppas på att problemen löser sig själva.

,,,, om det vore som du sager, hur kommer det sig att andra och tredje generationen av dessa manniskor ar MER valdsamma, MER radikala, osv? For varje generation av dessa sa blir det bara varre. Du tittar pa data fran Europeisk invandring eller nagot? Dvs, i princip samma kultur och grundvarderingar. Men sa ar inte fallet, eller hur?
Citera
2019-10-15, 22:47
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
20 % är utrikes FÖDDA. Lägg till deras barn och alla andra som har utrikes födda föräldrar. Siffran över "svartmusk" är säkert i verkligheten närmare 50 %. Och det eskalerar fort eftersom svenskor inte reproducerar befolkningen, medan invandrare som bekant gör det med råge. Om bara 20 år är vita pursvenskar i minoritet - och fortfarande med en hög medelålder, så svenskar i krigför ålder (de ni behöver till ert inbördes-ras-religionskrig) lär utgöra runt 10 % av befolkningen.

När ger ni rassar upp?

Varfor tror du att det handlar om rasism, och inte patriotism och karlek till ens eget folk och nation?

Tycker du arligt att den kultur vi tar in nu, ens pa nagot satt skulle vara tryggare och battre an den vi redan har?
Citera
2019-10-15, 22:49
Medlem
jugbandbluess avatar
repatriering först, sedan riksrätt för reinfeldt och de andra landsförrädarna

om det sker på bekostnad av "demokrati" eller liberala ideal är irrelevant. vid behov får man väl spärra in de värsta gnällspikarna.
Citera
2019-10-15, 22:55
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Var på Ikea Bäckebol nyligen (gränsar precis till Angered och dessa no-go zoner) och jag tror kanske 5% var svenskar och resten blattar. Jag skojar inte.

Är det såhär svenskar vill leva och bo? Ingen anledning att åka utomlands längre när utomlands flyttat hit.

Sen att ingen reagerar förutom ca 20% av befolkningen är skrämmande, hjärntvätten sitter djupt.

Ja jag vart tvungen att åka in till City idag.
Fick kryssa mig fram igenom horder av utlänningar som bara hänger, står i vägen och jiddar högt och pratar viktigt i sina mobiler.
Utanför vid ingången på Citys största galleria så står en svart langare posterad, dom har tagit City under sig, på väg ut så står en mixad brud med en stor a hund bredvid langaren en ung blatte grabb står framför förmodligen en Afghan mager som en skrika och ursäktar sig gällt att det var inte hans fel! Håll käften väser langaren, jag pratar inte med dig! Verksamheten sker helt öppet.
På väg till min bil, kryssar igenom ett hav av utlänningar som bara är, mobiler mot örat hätska samtal, lakansklädda påskkärringar överallt, kånkar fram i makligt takt likt feta höns, en smal snubbe som röker något starkt kommer emot ilfart, salig i blick, jätteglad, båda händernas fingrar spelar spastiskt, helt säkert på väg mot en av Galleriorna där det säljs helt öppet dom svarta "äger" den ena och blattarna den andra.

Det är tur att man sllpper den fina "nya staden", finkulturens högborg, det blir typ 2 ggr per år som jag måste in till City.
Citera
2019-10-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Varfor tror du att det handlar om rasism, och inte patriotism och karlek till ens eget folk och nation?

Tycker du arligt att den kultur vi tar in nu, ens pa nagot satt skulle vara tryggare och battre an den vi redan har?
Ibland är man i majoritet och ibland i minoritet. Det känns ungefär samma. Kärlek till sitt eget folk? De lyckades inte ens slå Spanien. Nåja. Patriotism - det betyder att man stöder de som vi valt att leda nationen. Patriotism - det betyder att man stöder landets regering.
Citera
2019-10-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
20 % är utrikes FÖDDA. Lägg till deras barn och alla andra som har utrikes födda föräldrar. Siffran över "svartmusk" är säkert i verkligheten närmare 50 %. Och det eskalerar fort eftersom svenskor inte reproducerar befolkningen, medan invandrare som bekant gör det med råge. Om bara 20 år är vita pursvenskar i minoritet - och fortfarande med en hög medelålder, så svenskar i krigför ålder (de ni behöver till ert inbördes-ras-religionskrig) lär utgöra runt 10 % av befolkningen.

När ger ni rassar upp?
Å andra sidan skulle ju det hypotetiska kriget utspelas mot folk som redan lagt benen på ryggen.
Citera
2019-10-15, 22:57
Medlem
Jirens avatar
Glöm inte att en stor del av Sveriges inrikesfödda också i grund och botten är invandrare (av allra värsta blattesorten).

Helt enkelt svenska blattar. De som utgör majoriteten av alla kriminella gängmedlemmar i förorterna.

Statistik har visat att andra generationsinvandrare är kriminellare och sämre integrerade än sina föräldrar.

Föreställ er dagen då alla invällare från flyktingvågen 2015 har ynglat av sig och förpestat hela landet med sina avkommor. Det blir spännande. En avlösning för tidigare babbebarn som börjar bli för gamla för att skjuta och våldta.
Senast redigerad av Jiren 2019-10-15 kl. 23:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in