Vi är många som har varit i samma sits som dig,
du har uppenbarligen ångest över 3500 kronor, lika snabbt som du förlorade dessa så kommer du snart spela för 35.000kronor, det finns ingen övre gräns tills du har skulder över öronen och inte äger en sak förutom t-shirten du har på dig.
Du läser detta och tror att jag överdriver, men det gör jag inte. Jag har själv varit där, jag har vunnit, jag har förlorat, men sådana som oss är alltid förlorade. Även när vi vinner, förlorar vi. Det kanske går någon dag, en vecka, men i det långa loppet sitter vi där och sätter in tills vi inte har en krona på kortet kvar.
Ta mina ord och många andras ord här, sluta, försök glömma och gå aldrig tillbaka. För du kommer hamna i skiten, tro mig. Jag sket i vad andra sa och jag fick lika fint bita det sura äpplet, det kommer ta ett par år innan jag är tillbaka ekonomisk, men skadan jag har gjort mot min hjärna och mot mig själv kommer ta ännu längre tid att reparera. Kanske aldrig.
Det du behöver göra:
1. Signa upp dig på spelpaus,
nej, du ska inte ta en månad och "se efter". Ta tillsvidare och du skjuter upp problemet i alla fall ett år framåt så har du tid att ta tag i dig själv https://www.spelpaus.se
2. Vissa automater och bord har hittat sätt att komma förbi spelpaus, dessa ber du fysiskt att bannlysas för och säg att du vill ha det skriftligt. I värsta fall kan du stämma och få tillbaka pengarna om du ändå kan spela. Men du ska inte spela.
3. Läs denna tråden om hur spel har förstört mitt och många andras liv, du vill inte hamna där: [url]https://www.flashback.org/t1021313[/URL
4. Hitta andra sysslor, förhoppningsvis har du ännu inte förlorat eller tagit ifrån tid från saker du gjorde tidigare. Vill du spela? Hitta något att ersätta detta med. Tex träning, plugg, jobb, datorspel etc.
5. Bit det sura äpplet, det svåraste psykologist är de 3500:- kronor du förlorade, du kommer försöka jaga den förlusten. Gör inte det, du kommer bara förlora ännu mer. Tro mig, den läxan du kan lära dig av detta är mycket mer värd än ett par tusen, många av oss fick betala flera år för detta. Men det finns alltid en väg frammåt, fastna inte i detta.
Snälla.