2006-03-15, 15:21
Medlem
Claes!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Har jag missat något?

Ja, Trådskaparen frågade inte efter plagiat utan RED BULL!

Alltså är alla andra inlägg med tips om just plagiat ointressanta

Off Topic i know!

Försök smöra för nån liten kioskägare är mitt tips!
Citera
2006-03-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Claes!
Ja, Trådskaparen frågade inte efter plagiat utan RED BULL!

Alltså är alla andra inlägg med tips om just plagiat ointressanta

Off Topic i know!

Försök smöra för nån liten kioskägare är mitt tips!
De små kioskägarna har ungefär samma inköpspris som Willys utpris, ibland högre! Så det är inget riktigt klokt eller insiktsfullt råd.
Vad jag undrar om är varför de välmenande råden att köpa RED BULL utan att det står precis RED BULL på burken ska tryckas ner när det är samma sörja innuti.
Eller ifall att det smakar bättre om man ser ett varumärke sammtidigt som man dricker eller vad det kan vara för en mystisk mekanism.
Citera
2006-03-15, 16:51
Medlem
Quorthons avatar
Det är ju Red Bull som ger er vingar inte plagiaten
Är ganska intresserad av att höra argumenten för att köpa nåt som smakar lika men är dubbelt så dyrt.
Citera
2006-03-15, 16:53
Medlem
qracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
De små kioskägarna har ungefär samma inköpspris som Willys utpris, ibland högre! Så det är inget riktigt klokt eller insiktsfullt råd.
Vad jag undrar om är varför de välmenande råden att köpa RED BULL utan att det står precis RED BULL på burken ska tryckas ner när det är samma sörja innuti.
Eller ifall att det smakar bättre om man ser ett varumärke sammtidigt som man dricker eller vad det kan vara för en mystisk mekanism.
vilken sörja smakar som red bull? måste testa.. har inte hittat någon än som smakar likadant.
Citera
2006-03-15, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrac
vilken sörja smakar som red bull? måste testa.. har inte hittat någon än som smakar likadant.
Jag tycker powerking smakar likadant och jag får rapa lika mycket av den också.
Citera
2006-03-15, 19:42
Medlem
Powerking smakar likadant. Köpte en platta senast jag hade fest som folk fick ta. 101 :- gick det nog på om jag minns rätt, skitbilligt..
Citera
2006-03-15, 22:31
Medlem
Shorelines avatar
Lätt powerking som är godast
Citera
2006-03-16, 07:05
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
I Tyskland kostar en redbull ca 11:- sek så det är inte billigare som privat person i Tyskland, så jag tror som en del andra att man får fixa genom en grossist typ AXAFOOD, ja å allt vad de heter.
Citera
2006-03-18, 02:03
Medlem
Quorthons avatar
Hur är det med Oktober Energy då?
Tullfritt säljer ju 9 liter för strax över hundringen och det står att
det ska vara som Red Bull ungefär. Litet minus för 1.5-litersflaskor iofs.

http://www.tullfritt.com/index.php?cPath=36
Citera
2006-03-19, 23:56
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaxa
Powerking smakar likadant. Köpte en platta senast jag hade fest som folk fick ta. 101 :- gick det nog på om jag minns rätt, skitbilligt..

Powerking smakar inte lika som Red Bull...däremot Nettos Hustler har samma smak tycker jag. Så av plagiaten vinner Hustler lätt...79:- för en platta
Citera
2006-03-20, 21:55
Medlem
hEikis avatar
Så här är det: Inga energidrycker smakar likadant, Red bull smakar si och powerking smakar så osv.. Jag föredrar dock Powerking framför Redbull just pga priset, som någon skrev tidigare; varför betala mer än dubbelt så mkt för något som smakar i stort sett likadant?

Och vet man att allt som inte är Red Bull är plagiat? bara för att dom är dyrast?

Om du vill ha billig Redbull så blir mitt tips att du kommer till affären med en bag, stoppar ner nåt(några?) lock redbull i väskan och går till kassan ((betalar!!?)) och sedan går ut.

Ett litet tips till folket som inte måste dricka Red bull och vill ha mer på samma gång till ett billigt pris: på Kvantum har dom (där jag bor) precis fått in 0,5 liters burkar med energidryck. Frank's heter dom o kostar 10,5:-/burk.
Personligen gillar jag de små burkarna bättre men som sagt, ett litet tips.
Citera
2006-03-29, 11:13
Medlem
Bosse Buss avatar
Willys i Uppsala tar 229kr för en platta RB. Brukar passa på att bunkra när Axfood har kampanj, brukar ju vara lång hållbarhet på drickat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in