2019-10-14, 08:51
Medlem
elopis avatar
95% trogen min frisör, som råkar vara svärmor som driver eget när hon inte utbildar andra (yrkeslärare).

De andra 5% är när jag står hemma och tänker "jag ska bara toppa lite". Det blir så pinsamt att jag lovat mig själv att sluta. "Jaha, ja, här har du klippt dig själv ser jag". HUR KAN DU SE DET?
Citera
2019-10-14, 09:20
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Inte trogen alls, har långt hår nu för tiden så behövs ju inte så mycket och får något erbjudande i månaden typ om att få en lättare klippning gratis så inte varit hos frisör på säkert 5 år i alla fall, tjejers extrema fascination för tjockt hår löser min klippning.
Citera
2019-10-14, 09:25
Medlem
Insults avatar
Efter att ha läst tråden så är jag väl lite mer lojal än majoriteten. Gick till samma frisör i dryga 12 års tid, och flyttade sen bra bit (4-5 mil extra) från min gamla bostad.
Detta resulterade i att jag under ett års tid faktiskt körde till min frisör, trots att jag för övrigt inte hade några övriga ärenden i samband med klippningen. Inte på grund av bra pris eller bekvämt att frisören vet hur det ska klippas utan snarare på grund av en sorts lojalitet. Frugan påpekade dock det orimliga i att köra dit på grund av att ”man alltid gått dit”, så har relativt nyligen bytt. Nya stället är klart godkänt, men den konservativa sidan hos mig stretar emot...

Vilken sjuk människa man är
Citera
2019-10-14, 09:35
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Började gå hos en fd kollegas fru och klippa mig för ca 4-5 år sedan, men för något år sedan så blev hon mammaledig och då lite olika på samma salong, efter sin mammaledighet så bytte "min" frisör salong och priset de tar där är över min smärtgräns. Trots att jag flyttat ca 17 mil ifrån staden så tänker jag fortsätta besöka min vanliga salong, hon jag hade senast var faktiskt bättre dessutom. Mot denna tänker jag vara trogen mot i några år framåt.
Citera
2019-10-14, 09:50
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Började gå hos en fd kollegas fru och klippa mig för ca 4-5 år sedan, men för något år sedan så blev hon mammaledig och då lite olika på samma salong, efter sin mammaledighet så bytte "min" frisör salong och priset de tar där är över min smärtgräns. Trots att jag flyttat ca 17 mil ifrån staden så tänker jag fortsätta besöka min vanliga salong, hon jag hade senast var faktiskt bättre dessutom. Mot denna tänker jag vara trogen mot i några år framåt.

Haha wow 17 jävla mil? Så långt åker jag inte ens för en ev flickvän. Det är väldigt långt att åka trots att ingenting egentligen kräver din lojalitet här. Är du lite av ett kontrollfreak som inte gillar förändringar?
Citera
2019-10-14, 09:54
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Haha wow 17 jävla mil? Så långt åker jag inte ens för en ev flickvän. Det är väldigt långt att åka trots att ingenting egentligen kräver din lojalitet här. Är du lite av ett kontrollfreak som inte gillar förändringar?

Haha! Besöker ändå min hemstad rätt ofta. Svårt att hitta en frisör i en stad där man är helt ny.
Citera
2019-10-14, 11:04
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Haha! Besöker ändå min hemstad rätt ofta. Svårt att hitta en frisör i en stad där man är helt ny.

Aha ja då är det ju inte så konstigt, komma hem en random tisdag från jobbet och sen åka 17 mil för en klippning var scenariot jag såg framför mig.
Citera
2019-10-14, 12:21
Medlem
Jag gick till samma frisör med morsan som liten knodd och så flöt de på med samma över 20 år.
Sedan kom jag underfund med att jag inte vill sitta och prata om livet med henne, samt att hon en gång kläckte ur sig något taktlöst riktat mot mig.

Då tog jag fram min egen sax och klippte banden. Och det har jag aldrig ångrat!

Nu är jag en annan salong trogen. Sätter mig ner, förklarar hur jag vill ha - blir klippt bra mycket snabbare än hos skvaller kärringen, får ett bättre resultat till ett billigare pris och minimalt med kallprat.
Citera
2019-10-14, 12:25
Medlem
Jag var notoriskt otrogen tills jag bestämde mig för att göra det själv. Har aldrig någonsin blivit nöjd hos en frisör.
Citera
2019-10-14, 12:51
Medlem
MuscleSharks avatar
Trogen till 100% tills att jag bestämde mig för 5+ år sen att raka av allt hemma i stället.
Snabbt, smidigt och gratis.
Citera
2019-10-14, 12:55
Medlem
Har haft samma tjej som klippt mig ca 25 år, kan inte gå till någon annan, sen så måste det vara en tjej, en man får inte ta i mitt hår, jag är homofob
Citera
2019-10-14, 14:21
Medlem
Kefalonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Många går till en frisör istället för att klippa sig hemma. Hur trogen är du din frisör? Går du alltid till samma? Går du till olika varje gång? Går du länge till samma, men avbryter "relationen" om du en gång blir missnöjd med en klippning?

Frisörer är ofta sociala. Tycker du det mest är jobbigt eller blir frisören som en extra bekant? Vill du berätta om ditt liv/höra om deras eller vill du bara sitta tyst, klippa dig och gå därifrån? Vad är det mest normala egentligen?
Inte så trogen egentligen. När jag hittat någon bra så har de slutat eller flyttat.

Nu alternerar jag mellan tre olika, men kan hoppa till nästa om klippningen inte blev som jag tänkt.
Den senaste ville att jag skulle använda platt-tång precis som hon själv, vilket inte passade mig alls. Maken tittade suspekt på mig, och inte en enda gilla på Instagram sa allt.

Om man är på det humöret, kan man få ta del av de mest fantastiska historier om deras liv.
Annars orkar man inte med det sociala snacket, utan vill bara bli fixad och gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in