2019-10-14, 03:11
Medlem
Geomeisters avatar
Många går till en frisör istället för att klippa sig hemma. Hur trogen är du din frisör? Går du alltid till samma? Går du till olika varje gång? Går du länge till samma, men avbryter "relationen" om du en gång blir missnöjd med en klippning?

Frisörer är ofta sociala. Tycker du det mest är jobbigt eller blir frisören som en extra bekant? Vill du berätta om ditt liv/höra om deras eller vill du bara sitta tyst, klippa dig och gå därifrån? Vad är det mest normala egentligen?
Citera
2019-10-14, 03:16
Medlem
Lowlyfes avatar
Hade en och samma förut, brukade bara gå dit och säga "som vanligt" eller förklara lite snabbt hur jag ville ha det så blev det bra, varje gång! Mycket nöjd.

Numer blir det oftast att jag söker bästa billigaste, jag äro min frisör inte längre trogen.
Citera
2019-10-14, 03:37
Medlem
Brukade gå till samma typ fem gånger, numera rakar jag bara av håret. Ett problem mindre att ha att göra med.
Citera
2019-10-14, 04:49
Medlem
Om det ändå vore så väl...

Har inte haft många hårstrån på huvudet sedan första ring på gymnasiet. Fyfan.
Citera
2019-10-14, 06:13
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bKgrapq6
Brukade gå till samma typ fem gånger, numera rakar jag bara av håret. Ett problem mindre att ha att göra med.
Även jag är min egen frisör, jag rakar iofs inte av håret utan kör med 6mm snagg.
Citera
2019-10-14, 06:21
Medlem
Zoologens avatar
Jag ståtar med en rejäl kalufs som jag vill klippa ordentligt och har äntligen hittat en frisör som klipper som jag vill. Jag är därför min frisör trogen, kommer aldrig att hitta en bättre. Det är också bra att få råd om schampon som passar håret.
Visserligen är min frisör litet pratsam, men det får jag ta.
Citera
2019-10-14, 06:52
Medlem
Diarrees avatar
Alltid samma
Citera
2019-10-14, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Många går till en frisör istället för att klippa sig hemma. Hur trogen är du din frisör? Går du alltid till samma? Går du till olika varje gång? Går du länge till samma, men avbryter "relationen" om du en gång blir missnöjd med en klippning?

Frisörer är ofta sociala. Tycker du det mest är jobbigt eller blir frisören som en extra bekant? Vill du berätta om ditt liv/höra om deras eller vill du bara sitta tyst, klippa dig och gå därifrån? Vad är det mest normala egentligen?

Går alltid till samma! Har rätt speciellt hår med bl a mycket virvlar, samt vet hur jag vill ha det. Väldigt få klarar av att klippa mitt hår på ett vettigt sätt och går jag till en ny, så ger jag honom en chans och blir det inte som det ska så går jag till en annan nästa gång. Har nyligen bytt till annan efter gått till samma i typ 2-3 år. Att jag bytade var pga han har så hopplöst mycket att göra nuförtiden att det är princip omöjligt att få en vettig tid eller inte behöva vänta minst 30 minuter fastän man beställt tid.
Själv är jag inte så mycket för att snacka med frisörerna utan vill helst att de fokuserar sig på klippningen.
Citera
2019-10-14, 07:23
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister

Klipper mig så sällan, så det blir ofta olika, men nu har jag hittat en som gjorde det riktigt bra förra gången, så henne ska jag fortsätta att gå till, tråkigt är bara att hon är uppbokad en bit in i oktober..

Jag orkar inte med kallprat, hon får gärna göra sitt jobb, och så var det bra med det!
Vill jag snacka, gör jag det med vänner.
Citera
2019-10-14, 07:24
Bannlyst
Apropå det kikade jag in hos en frisör en gång på Södermalm i Stockholm, detta var på 90-talet tror jag, som hade porrtidningar man kunde läsa när man blev klippt. Det hade jag inte klarat av att göra. Det är ju privat att läsa sådant.

Slutade gå till frisörer överhuvudtaget efter att man tappat för mycket av sitt hår.

Gillade sällan kallpratet. Hade varit mycket lättare om man klippte sig hos en enskild frisör, helst en kvinnlig sådan, som vore ensam i sin salong. Tänk att få öppna upp sig där, det hade jag gärna gjort.

Kvinnliga frisörer har alltid varit snygga kvinnor.
Senast redigerad av Mertillen 2019-10-14 kl. 07:28.
Citera
2019-10-14, 07:32
Medlem
Definitivt trogen. Skönt med någon som kan mitt hår och vet hur jag vill ha det. Dessutom social och trevlig samt inte bara kallprat utan även djupare diskussion.
Citera
2019-10-14, 08:39
Medlem
Cloecuds avatar
Jag är 100% trogen mot min frisör då hon förutom att vara väldigt duktig även är en gammal skolkompis till mig som jag umgås med även när jag inte behöver fixa håret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in