• 1
  • 2
2019-10-13, 22:59
Medlem
dodgenommeditations avatar
Jag lider av en relation och det är för mig som ett trauma som blir värre varje dag, eftersom jag är i det här förhållandet mer än 1 år och mitt lidande började på dag 1, jag har inga vänner och jag kan inte komma hemifrån, den här personen är den enda personen som finns i mitt sinne så det är anledningen till min plåga, jag kommer inte att berätta vad som hände men jag kämpar 6 dagar i rad och känner att min själ dör, obeskrivlig smärta 24 timmar om dygnet, jag kan inte sova och inte bara inuti utan utanför min kropp är svag och gör ont, jag behöver använda någon medicin för att få mig att må bättre, jag är inte i droger och jag kan inte köp dem, i princip mitt enda och sista alternativet är detta.
Citera
2019-10-13, 23:19
Medlem
HYPERMIN, johannesört.

Här är bara ett enskilt vittnesmål:
Men frågar du mig så funkar det!

tar 3 per dag.

Ingen insättning.
har provat många olika tillskott tidigare.
Citera
2019-10-13, 23:20
Bannlyst
Drick Te, det lugnar.
Citera
2019-10-14, 00:18
Medlem
Det finns inga receptfria antidepressiva.

Gå och prata med någon. Om ditt problem beror på yttre omständigheter hjälper ändå inte medicin, du måste ta itu med grundproblematiken.
Citera
2019-10-14, 00:23
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelittlefriend
Det finns inga receptfria antidepressiva.

Gå och prata med någon. Om ditt problem beror på yttre omständigheter hjälper ändå inte medicin, du måste ta itu med grundproblematiken.

Instämmer helt här.
Citera
2019-10-14, 03:22
Medlem
dodgenommeditations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subverteramera
HYPERMIN, johannesört.

tar 3 per dag.

Ingen insättning.

Detta säljs på apoteket utan recept? om ja, jag kommer att försöka.
Citera
2019-10-14, 07:39
Medlem
Varför inte bara gå till en vårdcentral och få ett utskrivet? Sertralin som är typ första hands preparatet skriver dem ut utan att ens ställa en fråga. Säg bara att du är deprimerad så får du det direkt. 50-200mg är doseringen. Har du sömnproblem kan dem sätta in Mirtazapin istället eller tillsammans med Sertralin.

Vanlig kombination är 200mg Sertralin + 30mg Mirtazapin. Dock är Mirtazapin bättre för sömnen ju lägre dosen är, låter konstigt jag vet men om du får Mirtazapin som sömnmedel så är doseringen 7,5 - 15mg. 30-60mg är för depression.

Har du djupare depression så är det preparaten Efexor(Venlafaxin) eller Cymbalta(Duloxetin) som används för dem påverkar både Serotonin och Noradrenalin menas Sertralin endas påverkar Sertralin.

SSRI & SNRI. Sen finns TCA som typ Saroten men används nästan uteslutande inom slutenvård för depression då det kan uppkomma hemska biverkningar. Den påverkar också Serotonin & Noradrenalin men också dopamin.
Citera
2019-10-14, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodgenommeditation
Detta säljs på apoteket utan recept? om ja, jag kommer att försöka.

Ja, vanliga apotek. Inget recept för johannesört.
Senast redigerad av subverteramera 2019-10-14 kl. 09:05.
Citera
2019-10-14, 10:23
Medlem
Det bästa är ju att gå källan alltså fruntimret ifråga om det är ett fruntimmer och lösa det med henne
Du måste ju gå ut
Det är ju som några skriver att du skall försöka med alternativ medicin (vård)
och det är ju bra om det fungerar

T ex som någon skriver Johannesört
men googla på alternativa läkemedel, det finns många liknande

Det kan också bero på kronisk inflammation eller peptider till hjärnan, tillsammans med glutenn mm
googla på depression gluten
Lösning ta bort gluten mjölk tillsätt probiotika d vitamin mm
Citera
2019-10-14, 10:47
Citat:
Ursprungligen postat av subverteramera
HYPERMIN, johannesört.

tar 3 per dag.

Ingen insättning.

Upplever du muntorrhet med den? Eller spänd käke?
Tack för tipset
Citera
2019-10-14, 10:50
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Varför inte bara gå till en vårdcentral och få ett utskrivet? Sertralin som är typ första hands preparatet skriver dem ut utan att ens ställa en fråga. Säg bara att du är deprimerad så får du det direkt. 50-200mg är doseringen. Har du sömnproblem kan dem sätta in Mirtazapin istället eller tillsammans med Sertralin.

Vanlig kombination är 200mg Sertralin + 30mg Mirtazapin. Dock är Mirtazapin bättre för sömnen ju lägre dosen är, låter konstigt jag vet men om du får Mirtazapin som sömnmedel så är doseringen 7,5 - 15mg. 30-60mg är för depression.

Har du djupare depression så är det preparaten Efexor(Venlafaxin) eller Cymbalta(Duloxetin) som används för dem påverkar både Serotonin och Noradrenalin menas Sertralin endas påverkar Sertralin.

SSRI & SNRI. Sen finns TCA som typ Saroten men används nästan uteslutande inom slutenvård för depression då det kan uppkomma hemska biverkningar. Den påverkar också Serotonin & Noradrenalin men också dopamin.

Räkna med att de kan bli tufft gällande insättning, framtida utsättning och biverkningar. Räkna även med att läkare kommer hitta en annan medicin som löser det andra problemet du får, en tredje medicin för de tredje problemet som uppstår, osv. osv. Ungefär som beskrivet i texten.

Önskar alla här välmående oavsett vad.

Eller du kanske var ironisk i ditt inlägg? Att håna sjukvården?
Senast redigerad av Utflyttadsthlmare 2019-10-14 kl. 11:01.
Citera
2019-10-14, 12:11
Medlem
Jagozars avatar
L-tryptophan.

Finns att beställa på internet. Det är en aminosyra som står för en stor del av tillverkningen av serotonin samt melatonin i kroppen. Tas alltid på tom mage för optimalt upptag, då andra aminosyror hämmar dess upptag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in