2019-10-13, 14:05
Medlem
Kesson123s avatar
Var ute igår och spenderade 150kr på öl. Jag betalade med kort men pengarna har inte dragits från konton än. Det är inget belopp som är reserverat heller, har något skett så pengarna inte kommer dras eller kommer dom dras för eller senare?
Citera
2019-10-13, 14:16
Pengarna kommer mest sannolikt dras senare.
Citera
2019-10-13, 14:25
Medlem
Kan ta några dagar innan det dras.
Citera
2019-10-13, 15:51
Medlem
Fenjal888s avatar
Från mitt kort dras det alltid direkt, men häromdagen när jag handlade lite kvällskäk så drogs inget. Transaktionen dök upp 3-4 dagar senare, så misstänker att det kan ske ibland.
Citera
2019-10-13, 15:53
Medlem
Inget ovanligt att pengarna dras med några dagars fördröjning ibland.
Citera
2019-10-13, 17:40
Medlem
TureJanzons avatar
Du har fått en ovanlig bugg på ditt kort som gör att pengar inte dras vid inköp, ut och handla (och ta inga kvitton) tills dom upptäcker dig!
Citera
2019-10-13, 19:12
Medlem
Biggedys avatar
En gång i tiden köpte jag öl för 300 kronor och inga pengar drogs. Tänkte vara ett smartass och lade över pengarna till ett annat konto.

När jag sedan kollade kontot ett par dagar senare stod kontot på -400, tror det var en övertrasseringsavgift på 100-150 kronor.

Man lever och lär. Dina pengar kommer till 99.9% dras.
Citera
2019-10-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
En gång i tiden köpte jag öl för 300 kronor och inga pengar drogs. Tänkte vara ett smartass och lade över pengarna till ett annat konto.

När jag sedan kollade kontot ett par dagar senare stod kontot på -400, tror det var en övertrasseringsavgift på 100-150 kronor.

Man lever och lär. Dina pengar kommer till 99.9% dras.

Påminner om när man gick på gymnasiet och var ganska grön på det hör med kort (på 90-talet). En kompis kompis hade 50öre kvar på sitt konto och bestämde sig för att köpa ett tuggummi för 50öre. Det gick fint men tyvärr hade Nordea på denna tid en avgift på 3kr i "småköpsavgift" så det blev -3kr på kontot. Då lade de även på övertrasseringsavgift (hårt att lägga på det vid så litet underskott) så det där tuggummit kostade över hundralappen till slut.
Citera
2019-10-13, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kesson123
Var ute igår och spenderade 150kr på öl. Jag betalade med kort men pengarna har inte dragits från konton än. Det är inget belopp som är reserverat heller, har något skett så pengarna inte kommer dras eller kommer dom dras för eller senare?

Deras kortläsare är inte inkopplad till internet! Så när de väl kopplar in den kommer den registrera alla köp, och då dyker köper upp för dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in