2019-10-15, 02:30
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Hur menar du att det som sker bakom stängda dörrar och omfattas av sekretess "således deltar i det offentliga samtalet på samma grunder som alla andra inlagor i den här affären"? Vem har givit honom tillgång till detta material och med vilket syfte?

Citat:
"Jesus Alcalas syn på saken när han "fördjupat sig i handlingar och korrespondens vad som har skett inom SA:s stängda dörrar".

Instämmer fullkomligt i att det inte är vem som säger utan vad denne säger som i första hand skall bedömas, även i varje enskilt fall. Detta till trots bör det kunna granskas vilket för mig, och antar jag även dig et.al. inte så enkelt låter sig göras när det gäller sekretess och lykta dörrar. När dessutom en bevisat kriminell urkundsförfalskare, lögnare och bedragare som Alcalá, utan annat än hans påståenden som underlag, skall presenteras som otadlig och trovärdig källa finns det verkligen anledning till att åtminstone ifrågasätta.

Vilken respekterad tidning och respekterad av vem? Fakenewsmedia?

Hade Bill Cosby kunnat redogöra med trovärdigt faktaunderlag hade det väl inte funnits anledning att betvivla hans utsagor. Vad har Alcalá redovisat för fakta? Vad finns det som styrker hans version, har du granskat den?

Angående den korrupta Svenska Akademien är väl dessa meddelare inte mindre trovärdiga som källor?

"Ebba Witt Brattström, professor i litteraturvetenskap, var länge gift med Horace Engdahl under hans tid som ständig sekreterare i Svenska Akademien, hon känner väl till hur det gått till i Akademien. Elise Karlsson, författare och Björn Wiman, kulturchef Dagens Nyheter uttalar sig också".
https://www.youtube.com/watch?v=wFJe1FJ7PAk
Kan man då säga att E.W.S var/är 'en sorts (super-tacky-brain-for-nothing-hallick', för hennes våldtäkt vidriga husband?!
SVT seams to differ, brush brush under carpet!
Senast redigerad av DragonOnWall8 2019-10-15 kl. 02:35.
Citera
2019-10-17, 13:07
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Hur menar du att det som sker bakom stängda dörrar och omfattas av sekretess "således deltar i det offentliga samtalet på samma grunder som alla andra inlagor i den här affären"? Vem har givit honom tillgång till detta material och med vilket syfte?

Citat:
"Jesus Alcalas syn på saken när han "fördjupat sig i handlingar och korrespondens vad som har skett inom SA:s stängda dörrar".

Instämmer fullkomligt i att det inte är vem som säger utan vad denne säger som i första hand skall bedömas, även i varje enskilt fall. Detta till trots bör det kunna granskas vilket för mig, och antar jag även dig et.al. inte så enkelt låter sig göras när det gäller sekretess och lykta dörrar. När dessutom en bevisat kriminell urkundsförfalskare, lögnare och bedragare som Alcalá, utan annat än hans påståenden som underlag, skall presenteras som otadlig och trovärdig källa finns det verkligen anledning till att åtminstone ifrågasätta.

Vilken respekterad tidning och respekterad av vem? Fakenewsmedia?

Hade Bill Cosby kunnat redogöra med trovärdigt faktaunderlag hade det väl inte funnits anledning att betvivla hans utsagor. Vad har Alcalá redovisat för fakta? Vad finns det som styrker hans version, har du granskat den?

Angående den korrupta Svenska Akademien är väl dessa meddelare inte mindre trovärdiga som källor?

"Ebba Witt Brattström, professor i litteraturvetenskap, var länge gift med Horace Engdahl under hans tid som ständig sekreterare i Svenska Akademien, hon känner väl till hur det gått till i Akademien. Elise Karlsson, författare och Björn Wiman, kulturchef Dagens Nyheter uttalar sig också".
https://www.youtube.com/watch?v=wFJe1FJ7PAk
Du har fortfarande inte sagt ett enda ord om vad som är fel i JA hans artikel. Jag känner inte till någon son har klandrat Jesus Alcalas artikel för dess innehåll.
Artikeln var väl publicerad i Trelleborgstidning och SVD bla. Jag såg inga invändningar alls mot den artikeln.
Citera
2019-10-17, 13:54
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Du har fortfarande inte sagt ett enda ord om vad som är fel i JA hans artikel. Jag känner inte till någon son har klandrat Jesus Alcalas artikel för dess innehåll.
Artikeln var väl publicerad i Trelleborgstidning och SVD bla. Jag såg inga invändningar alls mot den artikeln.

Om ingen har kommit med invändningar så betyder det att uppgifterna stämmer.
Men det är allt för besvärligt att solka Sara Danius rykte för etablissemanget.
Elizzard hade inte ens intresse av att ta reda på om något/någon kunde bestrida uppgifterna (tror inte hen hittade något på nätet). Det säger en hel del.

Jag som inte följt det här så hårt måste säga att det varit en otrolig tystnad från etablissemanget om denna artikel.
Vad sas det i SA tråden? Kunde någon visa på något som bestred uppgifterna?

Nej en jättetystnad från etablissemanget. För folket promotar man SD hårt så hon ska bli folkkär. Man tjatar sönder och analyserar hennes klänning på Nobelfesten i all evinnerlighet. Jag säger inget om att hon inte hade skön personlighet, men jag säger att det är en medveten strategi hos media att promota henne, från feministiskt håll. Tjata sönder i folks huvuden hur allt igenom elaka Svenska Akademien har varit. Björn Wiman jobbar hårt för att tippa dem från tronen, när de inte frivilligt har gått.
Senast redigerad av dialektiker 2019-10-17 kl. 13:56.
Citera
2019-10-17, 18:18
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Om ingen har kommit med invändningar så betyder det att uppgifterna stämmer.

Bevisa det!
Citera
2019-10-17, 18:59
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Bevisa det!
Bevisa vad?
Citera
2019-10-17, 19:00
Avslutad
Citat:
Bevisa det!

Han behöver inte bevisa någonting. Googla "Alcala och Frostenson", eller nått liknande. Du kommer se att hela det mediala Sverige (tidningar och TV) accepterat de uppgifter som Alcala gett i den artikeln, främst då gällande vad Frostenson sagt i sina mejl till Alcala. Däremot kan man ställa sig skeptisk till den spinn Alcala gett det hela. Reidar Jönsson i en kritisk artikel:
Onekligen är Alcalá värd att ta på allvar. Genom alla år har jag följt hans arbete och jag ser honom som en rättrådig person. [...]
Jag tvivlar inte på Alcalás direkta citat från mail eller sekretessbelagda handlingar, men jag tvivlar på tolkningen av dem och skulle bra gärna vilja veta hur hans intresse för ärendet väcktes.
http://www.ystadsallehanda.se/kultur/reidar-jonsson-varfor-undviker-alcala-att-namna-horace-engdahl-som-sara-danius-motstandare/

Så du får gärna kritisera och resonera sönder Alcalas artikel (bättre då i tråden om (FB) Avhopp ur Svenska Akademien chockar kulturvärlden ), men du kan inte inbilla dig att du bara kan avfärda den med en hänvisning till killens dåliga karaktär. Vill du att hans uppgifter ska underkännas måste du göra arbetet och motbevisa dem. Tills så har skett kommer det mediala Sverige betrakta det som sanningar. Ta tex:
Katarina Frostenson skriver till Acalá att hon fick tre alternativ av den dåvarande ständiga sekreteraren Sara Danius: att frivilligt lämna sin stol, att fortsätta med restriktioner, som att inte delta i prisarbetet, eller att hon skulle uteslutas och klubben polisanmälas.

”Jag lyssnade till detta och ställde sedan en fråga: vad den senaste punkten kunde utgöra för alternativ/möjlighet. Det kunde Sara Danius inte ge svar på. Jag uppfattade den punkten som en tydlig påtryckning, för att inte säga ett hot”, skriver Frostenson.
https://www.svt.se/kultur/katarina-frostenson

Det där finns återgivet på alla möjliga ställen. Tror ingen har tvivlat på att det verkligen är Frostensons bild av den saken. Så om du säger att det är falskt måste du bevisa det.
Citera
2019-10-17, 19:15
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Han behöver inte bevisa någonting. Så om du säger att det är falskt måste du bevisa det.

Han kan inte bevisa någonting!

Det säger jag inte!

Fram med dokument som styrker urkundsförfalskaren och förskingraren Alcalás påståenden.
Citera
2019-10-17, 19:17
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Bevisa vad?

Klarade du inte av att läsa det jag citerade?
Citera
2019-10-17, 19:46
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Han behöver inte bevisa någonting. Googla "Alcala och Frostenson", eller nått liknande. Du kommer se att hela det mediala Sverige (tidningar och TV) accepterat de uppgifter som Alcala gett i den artikeln, främst då gällande vad Frostenson sagt i sina mejl till Alcala. Däremot kan man ställa sig skeptisk till den spinn Alcala gett det hela. Reidar Jönsson i en kritisk artikel:
Onekligen är Alcalá värd att ta på allvar. Genom alla år har jag följt hans arbete och jag ser honom som en rättrådig person. [...]
Jag tvivlar inte på Alcalás direkta citat från mail eller sekretessbelagda handlingar, men jag tvivlar på tolkningen av dem och skulle bra gärna vilja veta hur hans intresse för ärendet väcktes.
http://www.ystadsallehanda.se/kultur/reidar-jonsson-varfor-undviker-alcala-att-namna-horace-engdahl-som-sara-danius-motstandare/

Så du får gärna kritisera och resonera sönder Alcalas artikel (bättre då i tråden om (FB) Avhopp ur Svenska Akademien chockar kulturvärlden ), men du kan inte inbilla dig att du bara kan avfärda den med en hänvisning till killens dåliga karaktär. Vill du att hans uppgifter ska underkännas måste du göra arbetet och motbevisa dem. Tills så har skett kommer det mediala Sverige betrakta det som sanningar. Ta tex:
Katarina Frostenson skriver till Acalá att hon fick tre alternativ av den dåvarande ständiga sekreteraren Sara Danius: att frivilligt lämna sin stol, att fortsätta med restriktioner, som att inte delta i prisarbetet, eller att hon skulle uteslutas och klubben polisanmälas.

”Jag lyssnade till detta och ställde sedan en fråga: vad den senaste punkten kunde utgöra för alternativ/möjlighet. Det kunde Sara Danius inte ge svar på. Jag uppfattade den punkten som en tydlig påtryckning, för att inte säga ett hot”, skriver Frostenson.
https://www.svt.se/kultur/katarina-frostenson

Det där finns återgivet på alla möjliga ställen. Tror ingen har tvivlat på att det verkligen är Frostensons bild av den saken. Så om du säger att det är falskt måste du bevisa det.

Jag är en hon, men jag skulle vilja påstå att turerna inom SA har förhandlats förvånansvärt lite i media (alltså vad som skedde den där hösten bakom stängda dörrar),
och detta för att skydda Sara Danius (eller rättare sagt, det hon gjorde inom SA för hon är/var ju en skön karaktär).

Jag kan ju ge mig in i SA-tråden, men jag vill ju också ge ett utanpå-perspektiv åt det hela.

Jag tror inte folk i allmänhet tänker på, att man inte tagit upp i media vad som skedde i de där turerna, innan hon försvann från SA.

Feministerna/media är bara intresserade att framställa SD som en ikon, och att hon gjorde alla rätt.
Man kör på extremt hårt, med att göra henne folkkär (alltså innan hon nu gick bort) och nu spinner man vidare på detta,
och kommer typ utnyttja det faktum att hon avlidit.

Det som stör mig, är när media håller i taktpinnen, och styr folket dit de vill.

Den stora folkmassan (skocken) har inte fått någon som helst förklaring, varför delar av akademien var upprörda och sa att hon gjort ett dåligt arbete. Allt har framställts som "Gud, vad taskig Horace var som sa så. Och nu är hon död också. Dumma, dumma han."

Media kommer spinna vidare på det här...och det stör mig.

(Elissard har extremt få argument och klarar inte av att vara saklig. Man ska verkligen inte ödsla tid på att argumentera med en sådan människa på flashback.)
Senast redigerad av dialektiker 2019-10-17 kl. 19:54.
Citera
2019-10-17, 23:10
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Han kan inte bevisa någonting!

Det säger jag inte!

Fram med dokument som styrker urkundsförfalskaren och förskingraren Alcalás påståenden.
Men alla har litat på det han skrev i samband med SA. Ingen ifrågasatte något alls. Trots att det var just han som skrev,
Citera
2019-10-19, 14:48
Medlem
ego dare me ipsum - döden är oförlåtlig.
Citera
2019-10-19, 17:17
Medlem
Min sanning.

Kikar på det just nu.

Se klippet!

Hon ljuger som hästar travar. Kolla blicken. Titta nedåt vänster, leta efter en "sanning".

Hon får naturligtvis inga känsliga frågor från pravda-SVT.

Tänk er Jimme Åkesson i samma program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in