2019-10-12, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
https://youtu.be/qd9qge8cqBA
Visserligen beskriver denna dokumentär år 2057 men det är väl något liknande 2030.

Så Sverige förvandlas till Egypten typ?
Citera
2019-10-12, 06:45
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Sannolikheten att Sverige ska falla i kaos är ungefär lika stor som ett tredje världskrig (det är väl det som skulle krävas). När utlänningar beskriver sverige så beskriver de oss ofta som ett väldigt säkert och tryggt land. Då pratar jag om utlänningar som faktiskt bott här och som inte har nån extremhögeragenda. Detta gör dom för att Sverige faktiskt är ett tryggt land. Jag som är uppväxt i Uppsala är inte rädd för att röra mig någonstans, vilken tid som helst. De andra större städerna har möjligen områden där jag inte skulle gå men på mindre orter skulle jag inte vara ett dugg bekymrad. Sen kan man ju undvika att springa omkring på vissa platser ändå vissa tider på dygnet även om man rent tekniskt skulle ”våga”.

Min gissning är att Sverige ser ut ungefär som det gör idag, lite modernare bara.
Så bara för att du tycker att du kan röra dig fritt i Uppsala (men inte på alla platser och tider) betyder det att Sverige är inne på rätt väg och att dödskjutningar av kvinnor med barn i famnen inte hänt, inga sprängningar och sk no-go zoner existerar? Inga kriminella nätverk bestående av utlänska medborgare eller 2:a/3:e generationens invandrare finns?

Jag vet att du trollar men även du borde sorgset se hur samhället på bara tiotals år går från tryggt och teknologiskt världsledande och håller på att bli ett våldsamt, fattigt ghettosamhälle.
Citera
2019-10-12, 06:49
Medlem
Citat:
Sannolikheten att Sverige ska falla i kaos är ungefär lika stor som ett tredje världskrig (det är väl det som skulle krävas). När utlänningar beskriver sverige så beskriver de oss ofta som ett väldigt säkert och tryggt land. Då pratar jag om utlänningar som faktiskt bott här och som inte har nån extremhögeragenda. Detta gör dom för att Sverige faktiskt är ett tryggt land. Jag som är uppväxt i Uppsala är inte rädd för att röra mig någonstans, vilken tid som helst. De andra större städerna har möjligen områden där jag inte skulle gå men på mindre orter skulle jag inte vara ett dugg bekymrad. Sen kan man ju undvika att springa omkring på vissa platser ändå vissa tider på dygnet även om man rent tekniskt skulle ”våga”.

Min gissning är att Sverige ser ut ungefär som det gör idag, lite modernare bara.

Jaha så du måste personligen känna dig otrygg innan du öppnar ögonen? Du är precis som medelklassen som länge ryckt på axlarna fram tills nu. Nu när våldet närmar sig dem rikare områdena ser vi hur dem drabbas av panik. Var inte orolig snart kommer du få smaka på mångkultur du med. Endast en tidsfråga.
Citera
2019-10-12, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
En sak är säker; det kommer inte bli bättre.

Du har tappat hoppet helt alltså? Motivera
Citera
2019-10-12, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djorou
Du har tappat hoppet helt alltså? Motivera

Enkelt; demografi.

Samtlig befiolkningstillväxt vi sett senaste 10 åren har till 90% bestått av invandrare.
De blir fler, svenskarna blir färre.

500 000 nya väntas till landet de kommande 4-5 åren.

Muslimer skaffar 3-4 ggr fler barn än etniska svenskar.

Och då kommer vi till frågan; kommer Sverige lyckas integrera 4 miljoner invandrare inom 10 år; när vi inte ens klarade det de senaste 30 åren med långt färre i landet? Givetvis inte.

Lägg därtill en allt mer kraschad ekonomi. Kommuner och landsting har rekordstora skulder. Trots att vi nyss hade en långdragen högkonjunktur. Svenskarnas privata skuldsättning är rekordhög. Sverige faller i 4 av 5 PISA-mätningar. Sverige faller i OECD:s välståndsliga år efter år.
Enligt SKL behöver skatterna höjas med upp till 170 miljarder de kommande 10 åren.
Lägg därtill; brist på 40 000 poliser och 110 000 lärare fram till 2028.

Ytterligare; rekordsvag krona. Minus-ränta i högkonjunktur (hur sjukt är inte det?). Företag efter företag säljs till utlandet.

Det här landets framtid kommer bli så blodigt och så hemskt! Det kommer bli oerhört smärtsamma år!
Citera
2019-10-12, 07:03
Medlem
Belavias avatar
SD 2022!

Blir SD största parti 2022 så räddar vi landet. De kommer dra ner på inflödet rejält och Sverige kommer återgå till normalitet igen, som det var före det här tokiga millenniet började.

Stötta Jimmy, SD 2022!

Mvh
/Svenne banan 2019
Citera
2019-10-12, 07:24
Medlem
Sverige kommer se ut som Libyen om 10 år max, det kommer bli en exponentiell försämring när man når bristningsgränserna. Fan ta alla som röstat för att ta in blattar.

Jag hade gärna flyttat till tex Norge men valde fel utbildning som inte är internationellt gångbar. Borde valt t.ex civilingenjör istället. Är i princip fast i Sverige..

Kanske kan hitta en norsk brud, bo hos henne o fixa jobb där som är orelaterat till min utbildning :/
Senast redigerad av Anabolahajen 2019-10-12 kl. 07:34.
Citera
2019-10-12, 07:58
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Började läsa och tänkte "vem fan är idioten" och så såg jag användarnamnet

TS - Sook skriver att han inte skulle röra sig i vissa områden - det finns ingen helig lag som säger att dessa områden inte skulle bre ut sig. Han lever i tron att saker och ting kan omöjligt bli värre, snarare tvärtom. Det är bara för tillfället lite jobbigt. Vi få gå tillbaka hit när lågkonjunkturen slagit till med full kraft och se om dessa områden försvunnit eller växt.
Citera
2019-10-12, 08:04
Bannlyst
HBO har en tv serier som heter The Wire, där finns Sverige framtid beskriven om ingen ta tag i problemet idag.
Citera
2019-10-12, 08:08
Bannlyst
Exat! Det kommer att bli så? Lika fanatisk som tro att VPK kan rädda Sverige med sin politik. Kruxet är att flera partier måste komma till sjukdomsinsikt och överge sin ideologiska övertygelse. Nu har vi prövat en väldig generös asylpolitik precis som Tyskland har prövat på Kommunismen. Det mångkulturella samhället fungera inte.

Med tanke på vad som händer i Syrien , så kan vi drabbas av nya flyktingströmmar och har vi då politiker som står skriker att vi skall öppna våra hjärtan, då kommer skiten att eskalera ännu mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
SD 2022!

Blir SD största parti 2022 så räddar vi landet. De kommer dra ner på inflödet rejält och Sverige kommer återgå till normalitet igen, som det var före det här tokiga millenniet började.

Stötta Jimmy, SD 2022!

Mvh
/Svenne banan 2019
Citera
2019-10-12, 08:17
Medlem
Runt om i landet pågår mobilisering med olika medborgargarden. När de svenska männen slår tillbaka blir det allvar och ingen lek längre. Polisen har noll koll ute i landsbygden. Jag tycker det är en skrämmande utveckling o svenskarna är makalöst naiva. De svenska männen har vapen och kunskaper i överflöd. Poliser är redan att betrakta som fjollor ute i landsbygden. Svenskar vakna upp innan det blir för sent och mångkulturen funkar inte fatta det.
Citera
2019-10-12, 08:18
Bannlyst
Tror så här, invandring kommer strypas, dvs det är stopp för fler.

Återvandring kommer ske men inte i någon större skala dels för att de frivilligt flyttar tillbaka när reglerna blir hårdare och mindre accepterande av Islam i det offentliga rummet. Religonsfrihet är något jag är för men det innebär att man inte ska bli påtvingad en annan religion än ens eventuella egen.

Det kommer bli mer utvisningar på heltid för de som joinar IS, våldtar eller begår allvarliga brott.
Områden som ses som särskilt utsatta kommer helt att rivas.

Tror fler och fler kommer inse att SD eller AFS är rätt väg att gå , även invandrare som kommer ifrån Sydamerika och andra icke-MENA invandrare är också trötta på gängen som får härja fritt och rånar och våldtar, bränner bilar och skiter i allmänheten när de skickar ut sina yngre gängmedlemmar att skjuta någon som inte kan hantera vapen. Det såg vi ju tex i Råcksta och Nacka för ett litet tag sen.

Jag är hoppfull men har inget emot invandrare som sköter sig och anpassar sig, de är givetvis välkomna att stanna. Ogillar ingen just enbart för att de är invandrare utan ogillar vissa av deras "attityd" i det offentliga rummet även om det inte är kriminella handlingar som att tränga sig i köer och vara högljudda och skräpa ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in