2019-10-12, 05:11
Medlem
Tja, med allt som händer i samhället: skjutningar, explosioner, mord, rån, våldtäkt, höjda skatter för medelsvensson, lågkonjuktur, arbetslöshet, svag krona osv.

Så undrar jag hur ni tror Sverige kommer se ut om 10 år? År 2030? Kommer det vara ett krigszon här (även om vissa anser att det redan nu är det), blir det kuppförsök? Anfaller ryssarna? Påbörjas rensningen av invandrarna? Kommer etniska svensken vara mindre än 5 miljoner? Ja det kan hända extremt mycket på endast 10 år.

Vänder det tillslut eller har Sverige fallit 2030?

Kommer bli intressant att se vem som gissade rätt när man ser tillbaka på tråden om 10 år.
Citera
2019-10-12, 05:20
Medlem
Sooks avatar
Sannolikheten att Sverige ska falla i kaos är ungefär lika stor som ett tredje världskrig (det är väl det som skulle krävas). När utlänningar beskriver sverige så beskriver de oss ofta som ett väldigt säkert och tryggt land. Då pratar jag om utlänningar som faktiskt bott här och som inte har nån extremhögeragenda. Detta gör dom för att Sverige faktiskt är ett tryggt land. Jag som är uppväxt i Uppsala är inte rädd för att röra mig någonstans, vilken tid som helst. De andra större städerna har möjligen områden där jag inte skulle gå men på mindre orter skulle jag inte vara ett dugg bekymrad. Sen kan man ju undvika att springa omkring på vissa platser ändå vissa tider på dygnet även om man rent tekniskt skulle ”våga”.

Min gissning är att Sverige ser ut ungefär som det gör idag, lite modernare bara.
Citera
2019-10-12, 05:21
Medlem
Kommer Flashback vara tillåtet om 10 år?
Citera
2019-10-12, 05:24
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djorou
Tja, med allt som händer i samhället: skjutningar, explosioner, mord, rån, våldtäkt, höjda skatter för medelsvensson, lågkonjuktur, arbetslöshet, svag krona osv.

Så undrar jag hur ni tror Sverige kommer se ut om 10 år? År 2030? Kommer det vara ett krigszon här (även om vissa anser att det redan nu är det), blir det kuppförsök? Anfaller ryssarna? Påbörjas rensningen av invandrarna? Kommer etniska svensken vara mindre än 5 miljoner? Ja det kan hända extremt mycket på endast 10 år.

Vänder det tillslut eller har Sverige fallit 2030?

Kommer bli intressant att se vem som gissade rätt när man ser tillbaka på tråden om 10 år.

Då kommer det vara så att när en själv växte upp och tittade igenom skolkatalogen och såg en mörkhyd person så såg man inte den personen o de tyckte man var jätte kul oftast då han var neger. År 2030 har man vänt på steken då kommer vi få se en vit person/ljushudad person, i samtliga klassfoton.

Svenskar är ju fega generellt sätt ingen vågar säga till om de ser någe. Vilkeg leder mig till att just denna yrkeskategori :
Väktare
Polis
Ordningsvakter

Absolut inte kommer våga göra/ hjälpa till i samhället.

Säger en sak hade vi stoppat invandringen o flyktingmottagandet hade vi varit lyckligare.

Med det sagt Japan och Polen är en förebild.
Citera
2019-10-12, 05:27
Medlem
Våldet kommer att ha ökat enormt, det kommer att finnas babbemiliser, dessa har redan börjat
bildas och de kommer att kontrollera vissa områden.
Citera
2019-10-12, 05:59
Medlem
Företagen kommer sätta ned foten och regeringen tvingas lycka, annars försvinner näringslivet och landet hamnar i ruiner. Sluta oroa er.
Citera
2019-10-12, 06:05
Bannlyst
Allt som slår sönder sverige är bra. Vi i de 4 nätverken som vakar över varandras axlar gör det som behövs för att krossa det patriarkatet byggt upp. V6.tuggummi skriver flera inlägg om det i tråden "Effektiva härskartekniker" i allmänt, psykologi.
Citera
2019-10-12, 06:32
Medlem
Om 10 år så slipper Sverige betala till Eu- då ekonomin kan jämställas med ett U-land, de flesta mellanstora företagen har flyttat ut ,den begåvade delen av de födda 1990-2005 har flytt landet , kvar är fattigpesionärerna 20%, nysvenskarna och deras kullar 30%, samt de Svenskar som inte orkar eller kan flytta, eller sysslar med renskötsel eller liknade som inte påverkas allt för mycket
Citera
2019-10-12, 06:33
Medlem
Reverend.Camdens avatar
https://youtu.be/qd9qge8cqBA
Visserligen beskriver denna dokumentär år 2057 men det är väl något liknande 2030.
Citera
2019-10-12, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanja77
Kommer Flashback vara tillåtet om 10 år?

Med största sannolikhet ja.

Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Företagen kommer sätta ned foten och regeringen tvingas lycka, annars försvinner näringslivet och landet hamnar i ruiner. Sluta oroa er.

Vilka företag? Dem stora förtagen håller ju redan nu på att flytta sina verksamheter. Nordea drog till Finland, Volvo till Kina, IKEA går i konkurs när dem börjar sälja halal-köttbullar inom snar framtid

Citat:
Ursprungligen postat av benjanorge
Om 10 år så slipper Sverige betala till Eu- då ekonomin kan jämställas med ett U-land, de flesta mellanstora företagen har flyttat ut ,den begåvade delen av de födda 1990-2005 har flytt landet , kvar är fattigpesionärerna 20%, nysvenskarna och deras kullar 30%, samt de Svenskar som inte orkar eller kan flytta, eller sysslar med renskötsel eller liknade som inte påverkas allt för mycket

Här har vi nog vinnaren. Du lär ha rätt
Citera
2019-10-12, 06:44
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Då kommer det vara så att när en själv växte upp och tittade igenom skolkatalogen och såg en mörkhyd person så såg man inte den personen o de tyckte man var jätte kul oftast då han var neger. År 2030 har man vänt på steken då kommer vi få se en vit person/ljushudad person, i samtliga klassfoton.

Svenskar är ju fega generellt sätt ingen vågar säga till om de ser någe. Vilkeg leder mig till att just denna yrkeskategori :
Väktare
Polis
Ordningsvakter

Absolut inte kommer våga göra/ hjälpa till i samhället.

Säger en sak hade vi stoppat invandringen o flyktingmottagandet hade vi varit lyckligare.

Med det sagt Japan och Polen är en förebild.
Det är redan så i malmö
en kollega som hoppade av en lärarutbildning i just malmö
sade att det var två etniska svenska av ca 30 i klassen hon hade,resten blandad
valör av mörhyade.
Citera
2019-10-12, 06:44
Medlem
En sak är säker; det kommer inte bli bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in