Citat:
Ursprungligen postat av
robotbilen
Det du tar upp är teknisk utveckling. Ej ekonomisk.
Öhm, nähä... Varför är det inte en ekonomisk utveckling att folk har råd med mer?
Att den
också är teknisk håller jag om. Teknik som är utvecklad för att folk har jobbat. Men teknik är verkligen inte någon slags motpol till ekonomi. Faktum är att teknik går
mycket nära hand i hand med ekonomi.
TS frågade om det stämmer att man inte kan leva på sin lön idag. Svaret är "Nej det stämmer inte. Man kan visst leva på sin lön idag, och leva betydligt bättre än förr".
Men här kommer du och säger att jag inte får titta på vad vi har råd med, eftersom det inte följer några slags godtyckliga regler du kommit på från ingenstans?
Citat:
För de flesta människor är boendet den största kostnaden. Eftersom boendepriserna justerat för inflation är betydligt högre idag än på 50-talet så är det svårare idag att klara sig på bara en lön.
Tänk om jag nu då säger "Det du tar upp är demografisk utveckling. Ej ekonomisk"? Så du får inte titta på det.
Det låter som att du plockar russin ur kakan och väljer de faktorer som talar för din sak och samtidigt ignorerar andra.