• 2
  • 3
2019-10-09, 20:45
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Hej igen flashback.

Har på senaste skapat några trådar ang. mina psykiska besvär och jag håller på att skräddarsy lite tips och råd jag fått från olika användare för att få bukt med skiten genom att skapa lite olika trådar om olika besvär för att diskutera just de specifika problemen i de trådarna. Har kommit en bit på vägen men känner att jag skulle vilja nämna ett annat stort besvär jag har och se ifall någon känner igen sig och vet vafan det kan röra sig om?

Så till själva saken.

Jag har i 10-15 års tid lidit av dålig självkänsla, ångest, depression, panikångest och annat helvete. Jag har haft flera olika jobb som är väldigt slappa men trots det lyckats fucka upp allt genom att sjukanmäla mig för att jag inte har den mentala styrkan att ta mig iväg.
Det skumma är jag är väldigt social och utåtriktad men det det är bara när jag är på hugget och mår bra. Men ser absolut inga mönster i mitt liv om och kan inte tyda min kropp så jag vet när dessa perioder sker. Vissa dagar är helt OK andra dagar är rent av skit. Har inga självmordstankar men tycker ibland att allt känns meningslöst.

Jag har genom åren trott att jag bara är extremt trött, hatat på mig själv och trott att jag bara är lat och odisciplinerad och det har alltid förvånat mig hur folk bara kan kliva upp och dra iväg på jobbet trots att de är supertrötta. För mig är det en omöjlighet och jag vill bara sova vidare.
Jag är otaggad på jobbet och skiter i allt för att bara få vara kvar hemma i sängen, så pass otaggad att jag skiter i fall jag får sparken. Det är när jag tänker på det som jag inser att det är något sjukligt med mitt beteende.
Jag får rysningar av bara tanken att bli sedd av människor på jobbet. Väl på plats brukar det gå bättre och man tar sig på ett eller annat sett igenom dagen. Men känslan är typ som att man kliver ur från sin skyddssköld och känner sig naken och blottad på jobbet (och utomhus överhuvudtaget). Som att själva skölden mot hot utifrån är temporärt borta. Jag är rädd för att jag ska bli sårad, utdömd eller balla ur eller nått. Jag har alltså insett att det inte rör sig om trötthet utan att det är något annat.

När jag satte in Voxra i början så gick allt som på räls första veckorna utan några som helst bekymmer i vardagen sen försvann den effekten. Så jag misstänker att det rör sig om någon kemisk obalans i skallen eller att det har något med hormoner att göra? Så vad tror ni att det rör sig om? Ångest? depp? Mental utmattning?

Äter: Voxra 150mg, Sertralin 100mg, Stesolid 10mg vid behov. Har sökt hjälp och står i en oändligt lång kö för att få surra med någon på psykiatrin.

Lev väl allihopa. Hoppas ni står ut med mina trådar och tack för all hjälp <3

Super du mycket? Varje helg? Detta var jag för fem år sedan nämligen. Jag tog mig inte ur sängen, drack varje helg, fick voxra, benzo, stillnoct av psykistrin. Det hjälpte ett tag men sedan var det totalt game over och ridå ned.

Spolade kröken och efter ett tag kunde jag sluta med medicinen. Började motionera och idag mår jag 8/10 till och med nu under hösten.

Jag tror jag hade en depression under den mörka tiden, som eskalerade av alla piller och alkohol till slut. Och jag blev liggande.
Citera
2019-10-09, 20:50
Medlem
Jag med. Liksom resten av världens befolkning.

Det är bara att tvinga sig. Efter ett par ägg och en smörgås + kaffe så funkar livet igen.
Citera
2019-10-09, 20:54
Medlem
carminaburanas avatar
du måste ha mål.
Citera
2019-10-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Hej igen flashback.

Har på senaste skapat några trådar ang. mina psykiska besvär och jag håller på att skräddarsy lite tips och råd jag fått från olika användare för att få bukt med skiten genom att skapa lite olika trådar om olika besvär för att diskutera just de specifika problemen i de trådarna. Har kommit en bit på vägen men känner att jag skulle vilja nämna ett annat stort besvär jag har och se ifall någon känner igen sig och vet vafan det kan röra sig om?

Så till själva saken.

Jag har i 10-15 års tid lidit av dålig självkänsla, ångest, depression, panikångest och annat helvete. Jag har haft flera olika jobb som är väldigt slappa men trots det lyckats fucka upp allt genom att sjukanmäla mig för att jag inte har den mentala styrkan att ta mig iväg.
Det skumma är jag är väldigt social och utåtriktad men det det är bara när jag är på hugget och mår bra. Men ser absolut inga mönster i mitt liv om och kan inte tyda min kropp så jag vet när dessa perioder sker. Vissa dagar är helt OK andra dagar är rent av skit. Har inga självmordstankar men tycker ibland att allt känns meningslöst.

Jag har genom åren trott att jag bara är extremt trött, hatat på mig själv och trott att jag bara är lat och odisciplinerad och det har alltid förvånat mig hur folk bara kan kliva upp och dra iväg på jobbet trots att de är supertrötta. För mig är det en omöjlighet och jag vill bara sova vidare.
Jag är otaggad på jobbet och skiter i allt för att bara få vara kvar hemma i sängen, så pass otaggad att jag skiter i fall jag får sparken. Det är när jag tänker på det som jag inser att det är något sjukligt med mitt beteende.
Jag får rysningar av bara tanken att bli sedd av människor på jobbet. Väl på plats brukar det gå bättre och man tar sig på ett eller annat sett igenom dagen. Men känslan är typ som att man kliver ur från sin skyddssköld och känner sig naken och blottad på jobbet (och utomhus överhuvudtaget). Som att själva skölden mot hot utifrån är temporärt borta. Jag är rädd för att jag ska bli sårad, utdömd eller balla ur eller nått. Jag har alltså insett att det inte rör sig om trötthet utan att det är något annat.

När jag satte in Voxra i början så gick allt som på räls första veckorna utan några som helst bekymmer i vardagen sen försvann den effekten. Så jag misstänker att det rör sig om någon kemisk obalans i skallen eller att det har något med hormoner att göra? Så vad tror ni att det rör sig om? Ångest? depp? Mental utmattning?

Äter: Voxra 150mg, Sertralin 100mg, Stesolid 10mg vid behov. Har sökt hjälp och står i en oändligt lång kö för att få surra med någon på psykiatrin.

Lev väl allihopa. Hoppas ni står ut med mina trådar och tack för all hjälp <3

Börja med vatten fasta, ät inget på 5 dagar. Rensar kroppen och huvudet. Sök på youtube, kroppen kan hela allt om man bara stänger ned matsmältningssystemet som tar 50% av kroppens energi. Har själv botat exem och kronisk trötthet med hjälp av fasta.
Citera
2019-10-09, 21:29
Medlem
Skumma människor som kommenterar. För mig låter det onekligen som en anti social personlighetsstörning. Helt obrydd om konsekvenser efter sitt handlande, totalt helt frånvarande från konsekvenser.

Bor du hemma? Flytta och ta dig i kragen. Om inte, inse att alla upplever samma sak - dock har vi moral/vett i att förstå att man ska upp ur sängen och ta dagen med kraft.

Tror helt enkelt du ej har haft stabila föräldrar som förebilder tyvärr.

Möjligen testosteronbrist.
Citera
2019-10-09, 21:56
Medlem
Babydolls avatar
Har du blivit utredd för över/underproduktion i sköldkörteln? Kan diagnostiseras med blodprov. Kontakta din Vårdcentral eller betala själv för testerna hos exempelvis Blodkollen/Werlabs mm.

Bäst att vara påläst så börja med att googla:
Hypotyreos
Hypertyreos
Hashimotos
Citera
2019-10-11, 01:30
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
D-vitaminbrist så om du mår en 5a av 10 så mår du en 6a. Gör inte sådär jätte mycket men lite.

Jag hade ett värde på 11 en gång. Då känner man stor skillnad när man väl börjar ta d-vitamin.
Citera
2019-10-11, 04:58
Medlem
Pungsvings avatar
Gå och lägg dig tidigare. Slappna av med en bok. Drick mindre kaffe på kvällen. Drick mindre alkohol. Sov gott.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in