Han har ju en poäng dock.
Det finns bättre sätt att dela in poliser som skickas ut på. Alldeles för många gröngölingar skapar bara oreda, 25 skott sköts och 3 träffade... Bara en sån sak får en att fundera.
De borde dragit sig tillbaka och väntat på insatsen när de inte kan hantera sina verktyg.
Sen att piketen förmodligen skjutit killen, de också, är ju sant men då förmodligen utan 22 förlupna kulor och panikslagna nybörjare.
Men visst resurser etc är snåla...
Det är ju i och för sig bara att vända lite på skattekranen för att
öka resurserna och skapa ett bättre mentor-klimat där ingen gröning går med en annan färsking.
Vi kan ju börja med att sluta skänka bort pengar till diverse idiotgrejer och låta dem gå till polis och räddningstjänst i första hand.
Varför inte skrota Public service t ex och skjuta in den skatteslanten till något vettigt?
Sen kan Polisen också sluta slösa pengar på ”mjuka värden” och snordyra ”management”- och ”branding”-konsulter och istället ha vettiga team att skicka ut.
Nu känner jag inte alls de här poliserna och har noll aning om de faktiska omständigheterna förutom vad media sagt, så de kanske gjorde vad de kunde i en dålig situation. Men mitt långrandiga raljerande står jag ändå för i rent generell mening.