2019-10-08, 23:27
Medlem
Gillade honom skarpt i början. Men han verkar ha blivit blind av medieruset.
Ett tips - kvalitet före kvantitet. Han är för fan överallt. Då måste man tumma på kvaliteten.
Citera
2019-10-08, 23:59
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Är förvånad hur Leif GW uttalar sej och beter sej..
I fallet Eric Norell pratar han för andra veckan irad om brottet.
GW menar att polisen skickat fel poliser till platsen.. ok men vilka skulle man skicka då? vad fanns det för underlag just då?
Sanningen är att vi får de poliser vi betalar för.
GW är sosse. Indirekt skyller han problemet på myndigheten..
Men han fattar inte att det är hans val- röst som är en anledning till att det ser ut som det gör! I sammanhanget nämner han öht inte att föräldrarna också har ett ansvar i händelsen.
Jag kan inte "se upp" till GW som den "messias" han rankas av vissa inom kriminalitet.
Han skulle ju banta..hur gick det?
Dessutom avbryter han folk stup i kvarten och de får aldrig prata till punkt.. Nä jag anser GW:s bäst före har passerat.
GW är värdelös. En mediapsjas som älskar att vara i rampljuset. Skulle aldrig vika från den rådande PK dogmen. Kan sättas i samma fack som Guillou typ..
Citera
2019-10-09, 00:24
Medlem
Knucklehugss avatar
...han tänker på sitt feta bankkonto såklart? Och han skryter t.om hur pass fett ställt han har det. Sina krimböcker, sina proffskrimuttalanden i Tv, och inte för att glömma sitt vin som säljer bra på bolaget. Gw flåsar in cash lika ofta som jag flåsar ut dem...
Citera
2019-10-09, 00:40
Medlem
Selmaskusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
...han tänker på sitt feta bankkonto såklart? Och han skryter t.om hur pass fett ställt han har det. Sina krimböcker, sina proffskrimuttalanden i Tv, och inte för att glömma sitt vin som säljer bra på bolaget. Gw flåsar in cash lika ofta som jag flåsar ut dem...

GW hycklar inte, och det är en ovanlig egenskap i PK-media. Sen säger han vad han tycker och det tål inte vissa. Han påstår inte att han alltid har rätt, man får säga emot men då också räkna med att få ett svar. Sen var GW i SVT mycket bättre än i Tv4. Det bero främst på att det var ett annat tempo i SVT och en bra co-partner i Camilla som vågade skoja och provocera lite samt inga reklamavbrott hela tiden. Nuvarande programledaren i TV4 är lika avslappnad som en päronsplit. Sen ska hon ta GW i hand när programmet är slut... va fan e det fråga om TV4?
Citera
2019-10-09, 02:16
Medlem
smygrasistens avatar
Han är specialinsatt av eliten för att vilseleda det svenska folket. Han "tänker" inte alls. Lika lite som "politikerna" själva tänker. De tänker inte alls utan följer enbart det manus som giriga bankirer placerat i deras hand.
Citera
2019-10-09, 02:24
Bannlyst
Piketen anlände en kvart efter dödsskjutningen, GW menar om dom varit först på plats med sin erfarenhet och utrustning så hade Eric troligtvis levt i dag.
Citera
2019-10-09, 03:18
Medlem
För att vara en person av ordning borde du hållit dig till den givna tråden.

(FB) Brottsjournalen med GW Persson

Men sen håller jag med GW. Man skickar inte gröngölingar efter en som går beväpnad eller hur nu utropet lät. Att dessutom hela gruppen var oerfarna är dessutom märkligt. Ska någon med några månader längre erfarenhet leda de allra nyaste? Här borde en vara ordentligt erfaren. Detta var dessutom i Stockholm och inte i en ort med få poliser!
Citera
2019-10-09, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohke01
Han har ju en poäng dock.

Det finns bättre sätt att dela in poliser som skickas ut på. Alldeles för många gröngölingar skapar bara oreda, 25 skott sköts och 3 träffade... Bara en sån sak får en att fundera.

De borde dragit sig tillbaka och väntat på insatsen när de inte kan hantera sina verktyg.

Sen att piketen förmodligen skjutit killen, de också, är ju sant men då förmodligen utan 22 förlupna kulor och panikslagna nybörjare.

Men visst resurser etc är snåla...

Det är ju i och för sig bara att vända lite på skattekranen för att
öka resurserna och skapa ett bättre mentor-klimat där ingen gröning går med en annan färsking.

Vi kan ju börja med att sluta skänka bort pengar till diverse idiotgrejer och låta dem gå till polis och räddningstjänst i första hand.

Varför inte skrota Public service t ex och skjuta in den skatteslanten till något vettigt?

Sen kan Polisen också sluta slösa pengar på ”mjuka värden” och snordyra ”management”- och ”branding”-konsulter och istället ha vettiga team att skicka ut.

Nu känner jag inte alls de här poliserna och har noll aning om de faktiska omständigheterna förutom vad media sagt, så de kanske gjorde vad de kunde i en dålig situation. Men mitt långrandiga raljerande står jag ändå för i rent generell mening.

Det finns två sakliga kanaler p1 och p2. Resten kan ni ta.

GW är en underhållande personlighet. Inget mer.
Citera
2019-10-09, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Hur GW tänker vet bara han, men frågan är vem som tänker åt honom ibland?
Det finns väl inte enda TV-profil som har fria händer att uttrycka sig hur fan dom vill?

Jag vill inte vara konspiratorisk, men jag tror nog att det sitter en liten ond Scherman bakom spakarna.

Vete 17 om jag tror han låter sig styras.
Har sett honom i diskussion med byfånen Aaro
Där han insisterat på invandrar orsakat skäl och Aaro sagt emot och sagt att "Så kan man inte säga"

Sen är han inte ekonomiskt beroende heller, utan har mer pengar än han kan göra av med.

Dock verkar han tossigare numera och sjunger väl på sista versen pga sin hälsa.
Citera
2019-10-09, 06:24
Medlem
Finns det någon viktig person som givit öppet stöd för polisen i torrellfallet? Vore mediesjälvmord
Citera
2019-10-09, 07:28
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
GW menar att polisen skickat fel poliser till platsen.. ok men vilka skulle man skicka då? vad fanns det för underlag just då?
Men han fattar inte att det är hans val- röst som är en anledning till att det ser ut som det gör! I sammanhanget nämner han öht inte att föräldrarna också har ett ansvar i händelsen.
Jag kan inte "se upp" till GW som den "messias" han rankas av vissa inom kriminalitet.
Dessutom avbryter han folk stup i kvarten och de får aldrig prata till punkt.. Nä jag anser GW:s bäst före har passerat.
GW sosse? Röstade KD 2010 iaf även om han länge identifierade sig som sosse. Att han sen uttalar sig positivt om gröna khmer-hövdingen Peter Eriksson tyder ju på att hans omdöme verkar ha uppenbara brister. Tycker GWs böcker är välskrivna och underhållande. Även om GE vågat sticka ut hakan i kriminalpolitiska frågor så känns han definitivt som en del av etablissemanget. Vi snackar inte Arnstberg här....
https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-persson-och-min-rost-gar-till/
Citera
2019-10-09, 08:02
Medlem
Citat:

Han har ju rätt. Man skickar inte nybörjare på en jakt på en grovt kriminell. Man påstår ju att skotten mot Eric var ett misstag då man eftersökte en tungt kriminell individ. Och att skicka rädda nybörjare på ett jobb där det eventuellt finns en tungt beväpnad och potentiellt farlig person är ju idioti. Det blev ju också farlig. Men inte för dem. OCH skjuter man 25 skott mot målet och tre träffar ryggen är tesen inkompetenta nybörjare bevisad. Ja givetvis är det myndighetens fel. Vems annars?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in