Flashback bygger pepparkakshus!
2019-10-08, 17:22
Medlem
Jag kan se vem som är civilpolis på utseendet. I princip ingen i 50års åldern ser så hälsosam ut annars är vältränad /saknar ölmage.. Dom knackar på min dörr .. och ibland en kärring som håller i ett block .. nu stod dom och pratade med grannen , och låtsades att dom aldrig ens knackat på min dörr..Men alla 3 stirrade på mig när jag gick uppför trappen .. w tf.
Jag har sett dom genom ögat i dörren förut flera gånger men inte öppnat . Varför försökte dom inte igen nu när dom såg att jag va hemma ?
Citera
2019-10-08, 17:33
Medlem
Är det du som ska delges ?
Om det är du, och dom på sina 3 försök inte får tag på dej, kan dom fråga grannen, om dom har sett dej. Då kan du juridiskt bli delgiven genom det som kallas "Spikning" Ordet är gammalt, men det kan liksom spika fast delgivningen på din dörr.
Du kan oxå få din delgivning från någon annan person i ditt hushåll.
Om dom träffar på dej, så kan dom i princip kasta pappren på dej. Det är inte krav att du ska skriva på.
Vem är du skyldig pengar ?
Man brukar få 10 dagar på sig efter delgivning att betala in skulden. Sedan blir det ett "Utslag" det är dessa "Utslag" som kreditfirmorna söker efter om du ska få en "Prick" KF i sig, ger inga "Prickar"
När du blir delgiven, stoppa inte huvudet i sanden, Ring o prata med KF, för att få fram en lösning.
Citera
2019-10-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter50
Är det du som ska delges ?
Om det är du, och dom på sina 3 försök inte får tag på dej, kan dom fråga grannen, om dom har sett dej. Då kan du juridiskt bli delgiven genom det som kallas "Spikning" Ordet är gammalt, men det kan liksom spika fast delgivningen på din dörr.
Du kan oxå få din delgivning från någon annan person i ditt hushåll.
Om dom träffar på dej, så kan dom i princip kasta pappren på dej. Det är inte krav att du ska skriva på.
Vem är du skyldig pengar ?
Man brukar få 10 dagar på sig efter delgivning att betala in skulden. Sedan blir det ett "Utslag" det är dessa "Utslag" som kreditfirmorna söker efter om du ska få en "Prick" KF i sig, ger inga "Prickar"
När du blir delgiven, stoppa inte huvudet i sanden, Ring o prata med KF, för att få fram en lösning.
jag har inga obetalda skulder .. va nog tvärt om då . Känns som tur att jag inte öppnade. Den grannen är ingen man tjallar på utan att gå runt med dödsångest resten av livet .
Citera
2019-10-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
jag har inga obetalda skulder .. va nog tvärt om då . Känns som tur att jag inte öppnade. Den grannen är ingen man tjallar på utan att gå runt med dödsångest resten av livet .

Om det är dej dom är ute efter , så har du innan fått ett Rek. med posten, som du inte har hämtat ut. Dom skickar alltid Rek först, det är billigare än att skicka ut delgivningsmän.
Citera
2019-10-08, 18:21
Medlem
S.O.Stolps avatar
Klart att delgivningsmannen vill veta om den sökte bor på adressen och frågar runt lite. Vill du inte svara så behöver du inte det.

(FB) varför får delgivningsmän kontakta grannarna ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in