Citat:
Ursprungligen postat av
LorenaSanchez
Kärlek är inte alltid logisk. Kan finnas undermedvetna orsaker, men även att man blir kär i fel person. Känslor kan förblinda ens logiska tänkande.
På sätt och vis förstår jag dina argument och håller med dig. Men jag måste ändå invända.
Många vuxna människor (jag själv inkluderad) har säkert någon gång i livet blivit kära i eller attraherade av "fel person", dvs. någon som på olika sätt inte varit bra för en. Men det är en väldig skillnad mellan att ha en kortare relation med någon och att skaffa barn med personen i fråga. En kort relation är ett förståeligt misstag. Men att sätta ett barn till världen??? Då måste man väl för h-e först ha övervägt både en, två och tio gånger om den andra parten verkligen är en lämplig förälder.
När det gäller en person som MGM i det aktuella fallet kan man dessutom tycka att varningsklockor borde ringa redan första gången man ser personen, innan det hunnit bli någon förälskelse/relation överhuvudtaget. En någorlunda vettig, normal tjej borde väl dra sig undan omedelbart om hon träffar en kille som uppvisar alla tecken på att ha en kriminell livsstil och försöker glorifiera brottslighet och "gangster-mentalitet".