Citat:
Ursprungligen postat av
lahavana
På fyra av fem Burger King så känner man uppenbara fel på maten. Köttet har smak av gammalt steksot. Deras nuggets är stenhårda, har säkert legat nån timme. Våfflorna är kladdiga och smakar härsket mjöl.
Kedjan har verkligen gått ner sig på några år, de brukade leverera bättre käk än McDonalds och de andra förut.
Krävs ingen Gordon Ramsey för att fatta att BKs restauranger inte sköts bra...
Det här ^^
Så jävla besviken på BK de senaste åren, det är några enstaka restauranger som fortfarande håller måttet, men de flesta jag besökt känns som att de är på väg att gå under. Vidrigt dålig personal som knappt pratar svenska, restaurangerna ofta skitiga, dörröppnare och lampor trasiga, toaletter som är vidriga. För att inte tala om maten då! Det går ofta att "se" om maten man beställer kommer vara ok eller inte, bara genom att titta på personalen i restaurangen.
Har gjort några jämförelser senaste året när jag uppmärksammat problemen, tänkt att BK har bytt leverantörer eller någonting då jag upplevt en del av deras rätter blivit sämre, men icke. Det är uppenbart att kulturen inom företaget har gått åt helvete, vem fan säljer gammal mat till folk? Jävla pack.
Finns en BK i min närhet där man fortfarande får schyssta burgare och "chili cheese", bara en. Har testat de fem som ligger nära och skillnaden är som natt och dag.
Titta på personalen innan ni beställer. Ser de ut att vilja vara där? Annars, ät någon annanstans.