Flashback bygger pepparkakshus!
2019-10-08, 09:01
Medlem
Citat:
Bristande hygien, hamburgare som legat för länge och utgångna livsmedel som märks om.

200 sekunder har talat med 14 anställda och tidigare anställda på hamburgerkedjan Burger King – hör deras vittnesmål i programmet.

– Vi serverade gammal mat, säger Björn i 200 sekunder.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lde-gammal-mat

Matsnusket breder ut sig och kan tänkas vara ett vanligt förekommande i skräpmatsbranschen.
Finns det några erfarenheter här av det som presenteras i reportaget?
Senast redigerad av u99HSHH 2019-10-08 kl. 09:04.
Citera
2019-10-08, 10:00
Jag säger till dom direkt när burgaren inte känns nygrillad vilket inte hör till det ovanliga.
Många som jobbar inom branschen skulle inte få ihop till en egen vispad fransk majonnäs, kock kunskaperna är oftast som hos en pizzabagare minus 17 i IQ.
Beställer man en ostburgare så är det bäst att kolla om det inte är plastförpackning runt osten som smälts ovanpå.
Citera
2019-10-08, 10:22
Medlem
Detta är bara propaganda, jag äter BK nästan dagligen i jobbet och har aldrig blivit sjuk. Fan vad gott det är. Ska äta BK idag igen.

AB har noll bevis.
Citera
2019-10-08, 10:49
Medlem
Jag blir förvånad över att folk blir förvånade över sånt här.
Alla fattar väl att i stort sett alla snabbmats-restauranger fuskar? Det är ju en medveten risk man tar.
Citera
2019-10-08, 10:54
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Jag blir förvånad över att folk blir förvånade över sånt här.
Alla fattar väl att i stort sett alla snabbmats-restauranger fuskar? Det är ju en medveten risk man tar.

Tänkte detsamma, man äter inte där för den höga kvalitéen direkt. Bra att det uppmärksammas dock, så att de som fortfarande går runt och tror något annat får veta hur det faktiskt går till.
Citera
2019-10-08, 11:07
Medlem
Snops avatar
Jag är inte förvånad att det gäller just Burger King. Kvalitén där jämfört med de andra kedjorna är ju katastrof. Pommes som smakar fisk för att de friterar allt i samma fritös och alldeles för mycket fejkröksmak på deras burgare. Lätt den sämsta burgarkedjan.
Citera
2019-10-08, 11:20
Medlem
På fyra av fem Burger King så känner man uppenbara fel på maten. Köttet har smak av gammalt steksot. Deras nuggets är stenhårda, har säkert legat nån timme. Våfflorna är kladdiga och smakar härsket mjöl.

Kedjan har verkligen gått ner sig på några år, de brukade leverera bättre käk än McDonalds och de andra förut.

Krävs ingen Gordon Ramsey för att fatta att BKs restauranger inte sköts bra...
Citera
2019-10-08, 11:33
Medlem
Burger King är den enda stora hamburgare kedjan i Sverige som inte använder svensk kött.
Bojkotta skiten 🍔🍔🍔🍔
Citera
2019-10-08, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snop
Jag är inte förvånad att det gäller just Burger King. Kvalitén där jämfört med de andra kedjorna är ju katastrof. Pommes som smakar fisk för att de friterar allt i samma fritös och alldeles för mycket fejkröksmak på deras burgare. Lätt den sämsta burgarkedjan.

Fan vad du snackar skit, de har speciella fritöser för enbart pommes som alla andra snabbmatskedjor.
Citera
2019-10-08, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
På fyra av fem Burger King så känner man uppenbara fel på maten. Köttet har smak av gammalt steksot. Deras nuggets är stenhårda, har säkert legat nån timme. Våfflorna är kladdiga och smakar härsket mjöl.

Kedjan har verkligen gått ner sig på några år, de brukade leverera bättre käk än McDonalds och de andra förut.

Krävs ingen Gordon Ramsey för att fatta att BKs restauranger inte sköts bra...
Det här ^^

Så jävla besviken på BK de senaste åren, det är några enstaka restauranger som fortfarande håller måttet, men de flesta jag besökt känns som att de är på väg att gå under. Vidrigt dålig personal som knappt pratar svenska, restaurangerna ofta skitiga, dörröppnare och lampor trasiga, toaletter som är vidriga. För att inte tala om maten då! Det går ofta att "se" om maten man beställer kommer vara ok eller inte, bara genom att titta på personalen i restaurangen.

Har gjort några jämförelser senaste året när jag uppmärksammat problemen, tänkt att BK har bytt leverantörer eller någonting då jag upplevt en del av deras rätter blivit sämre, men icke. Det är uppenbart att kulturen inom företaget har gått åt helvete, vem fan säljer gammal mat till folk? Jävla pack.

Finns en BK i min närhet där man fortfarande får schyssta burgare och "chili cheese", bara en. Har testat de fem som ligger nära och skillnaden är som natt och dag.

Titta på personalen innan ni beställer. Ser de ut att vilja vara där? Annars, ät någon annanstans.
Citera
2019-10-08, 12:12
Medlem
MartinStLouiss avatar
Bra att sånt här kommer ut, men det är väl cheferna som ska hållas ansvariga.
Citera
2019-10-08, 12:51
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrix-191
Burger King är den enda stora hamburgare kedjan i Sverige som inte använder svensk kött.
Bojkotta skiten 🍔🍔🍔🍔

McD kör väl inte bara svenskt kött? Irland och Tyskland har jag för mig det kommer ifrån. BK hade väl en drive för 10-15 år sedan att de var den enda kedjan med bara svenskt kött?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in