2019-10-07, 23:57
Medlem
Hej!

Jag har inte uppmärksammat något större intresse av denna genre/kultur som de senaste året bredd ut sig på nätet, speciellt inte här i Sverige.

Anledningen till att jag skapar denna tråd är för att uppmärksamma eventuella låtsläpp såväl som vinyler/LP’s för de som är intresserade nog av denna musikstil. Hoppas att vi får lite fart i tråden och kan binda lite kontakter.

Huvudsaken är att diskutera angående just vaporwave, låt oss försöka särskilja detta ifrån te.x. Future-Funk.

Dela gärna med er av era favoritlåtar och gärna varför ni tycker som ni gör.

Min favoritlåt har länge varit:
S.W.A.K. - Luxury Elite
Senast redigerad av HPTMx2 2019-10-08 kl. 00:00.
Citera
2019-10-08, 00:31
Medlem
dodgenommeditations avatar
Vaporwave är så dåligt och tråkigt.
Citera
2019-11-11, 18:09
Moderator
MondoBizarros avatar
Egen musik: teknik, instrument, inköp och produktion --> Musik: listor, rekommendationer och omröstningar
/Moderator
Citera
2020-01-18, 02:51
Medlem
Vaporwave är en meme, nästan all musik är bara nedsaktade 80-talslåtar från typ Abba och Europe. Samma skit som Nightcore egentligen, fattar inte hur att bara importera en låt i Audacity och ändra hastigheten blivit flera genrer. Estetiken i vaporwave är schysst dock, retrokänslan i en del av videorna blir väldigt nostalgisk.
Citera
2021-08-25, 23:01
Medlem
Jag är ett stort fan av Vaporwave! Gillarbodyline, luxury elite, catsystem corp, eyeliner, phoenix #2772, waterfront dining, clinton affair, silver richards och alien crimefighter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in