Varför skulle man slösa 17 år på det om man är löjligt rik och kan sluta bry sig långt innan? Det är inte som för killar som Bezos, som har byggt imperier, att det är svårt att kliva av. Nu säger jag inte att Bubo har rätt, bara att ditt resonemang faller.
Ingen av alla jordens traders har som dröm att bli rikast?
Edit: Nevermind, läste vidare i tråden.
Senast redigerad av CelenoII 2019-10-09 kl. 07:08.
Studien visar att mindre än 2% av dom som day tradar går med vinst medan andra visar på mindre än 1% går med vinst.
Citat:
We are not the first to study day trading, though the sample of day traders we study is much larger and the time-series much longer than those in prior studies.2 The one exception to this generalization being Barber, Lee, Liu, and Odean (2010) who identify a small subset of day traders (less than 1% of the day trading population) predictably earn profits. None of these prior studies used the empirical setting to test rational and biased models of learning, the focus of our investigation.
In fact:
40% of day traders quit within a month
87% of traders quit within 3 years
93% of traders quit within 5 years
Mycket bra information. Frågan om det finns traders som lyckas långsiktigt är fortfarande obesvarad då studien kollade på hur många som förlorade pengar. Eventuellt skulle man kunna tolka studien som att en bråkdel (< 1%) faktiskt gör vinst långsiktigt.
Att just jag skulle lyckas ser dock mindre sannolikt ut helt plötsligt. Har du liknande undersökning på swingtrading?
Tack för länken till Kriel, ser fram emot att titta på den.
Mycket bra information. Frågan om det finns traders som lyckas långsiktigt är fortfarande obesvarad då studien kollade på hur många som förlorade pengar. Eventuellt skulle man kunna tolka studien som att en bråkdel (< 1%) faktiskt gör vinst långsiktigt.
Att just jag skulle lyckas ser dock mindre sannolikt ut helt plötsligt. Har du liknande undersökning på swingtrading?
Tack för länken till Kriel, ser fram emot att titta på den.
Det som dödar day traders är leverage, swing traders handlar inte med det, då sjunker risken dramatiskt.